| کد مطلب: ۱۱۴۱۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد

چرا همیشه خسته‌ام؟

اگر احساس می‌کنید بدون دلیل خسته هستید، بهتر است برای بررسی وضعیت سلامتی به دکتر عمومی مراجعه کنید.

چرا همیشه خسته‌ام؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، دلیل این که چرا همیشه خسته ایم را در اینفوگرافیک زیر ببینید.

آیا می‌دانید چگونه می‌توان با خستگی و بی حالی دائمی مقابله کرد؟ دلایل ایجاد این علامت چیست و اگر همیشه خسته باشیم، نشان‌دهنده‌ی بیماری خاصی است؟ گاهی خستگی ممکن است علامتی از یک بیماری جسمی یا روانی باشد. در این حالت خستگی مداوم بوده، با استراحت برطرف نمی‌شود و به مرور پیشروی کرده و باعث کاهش انگیزه، انرژی و تمرکز فرد می‌شود.

اگر احساس می‌کنید بدون دلیل خسته هستید، بهتر است برای بررسی وضعیت سلامتی به دکتر عمومی مراجعه کنید. پزشک بعد از بررسی شرایط شما در صورت نیاز شما را به متخصص مربوطه ارجاع خواهد داد. برای آگاهی بیشتر از این علامت می‌توانید این مقاله  را مطالعه کنیم. در این مطلب درباره خستگی بیشتر توضیح داده‌ایم و علت‌های ایجاد آن را شمرده‌ایم. اگر خستگی شما را اذیت می‌کند و همیشه با این حالت مواجه می‌شوید، می‌توانید از مشاوره تلفنی با دکتر عمومی بهرمند شوید.

خستگی

خستگی بدن نشانه چیست و چرا همیشه احساس بی حالی میکنیم؟

خستگی نوعی احساس ضعف و نداشتن انرژی در بدن است. به‌علاوه می‌تواند جسمی، روانی یا ترکیبی از هر دو باشد. تقریبا تمام افراد، در لحظاتی از زندگی، خستگی را تجربه کرده‌اند. در بیشتر مواقع گذرا بوده و به دنبال فعالیت بیش‌از‌حد، محرومیت از خواب و استرس‌های طولانی ایجاد می‌شود. اما گاهی ممکن است علامتی از یک بیماری جسمی یا روانی باشد. در این حالت خستگی مداوم بوده، با استراحت برطرف نمی‌شود و به‌مرور پیشروی کرده و باعث کاهش انگیزه، انرژی و تمرکز فرد می‌شود.

احساس خستگی و بی حالی مفرط چه علائمی دارد؟

خستگی ممکن است طیف گسترده‌ای از سایر علایم جسمی، روانی و احساسی را ایجاد کند، مانند:

خستگی و خواب‌آلودگی مزمن

سردرد

سرگیجه

 بدن درد و کوفتگی

ضعف ماهیچه و درد عضلانی

کاهش رفلکس‌ها

اختلال در تصمیم‌گیری و قضاوت

بی‌اشتهایی

تاری دید

کاهش فعالیت سیستم ایمنی

توهم

کاهش انگیزه

اختلال در حافظه کوتاه‌مدت

کاهش تمرکز

تغییرات خلق

علت خستگی بدن چیست؟

خستگی می‌تواند دلایل متعددی داشته‌باشد. بیشتر مواقع به دلیل کارهای روزمره و عادت‌های نادرست زندگی، مانند ورزش نکردن، بی‌خوابی و مصرف الکل ایجاد می‌شود. همچنین ممکن است علامتی از یک بیماری جسمی (مشکلات تیروئیدی یا قلبی) یا بیماری‌های روانی (افسردگی و اضطراب) بوده و نیازمند درمان باشد.

۲. خستگی و سردرد نشانه چیست؟

در مواردی که خستگی استرسی یا حاصل خواب کم باشد علائمی مانند ضربان، حساسیت به نور یا صدا، حالت تهوع، استفراغ و مشکل در انجام فعالیت‌های روزانه را به همراه دارد. علائم خستگی ممکن است شامل مشکل در تمرکز، ضعف عضلانی، کاهش رفلکس و کاهش انگیزه باشد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار