| کد مطلب: ۱۱۳۳۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد

طلا خریدن و حاجت روایی در روز ۱۳ ماه صفر/ اعمال و بهترین ساعت خرید

13 صفر یکی از روزهایی است که مردم آن را خوش یمن میدانند.

طلا خریدن و حاجت روایی در روز  ۱۳  ماه صفر/ اعمال و بهترین ساعت خرید

به گزارش آرمان ملی آنلاین، ۱۳ صفر یکی از روزهای ماه قمری می‌باشد که در این خرید طلا را خوش یمن میدانند. ۱۳ صفر به طور مذهبی اتفاقی را در تقویم خود جا نداده است. ۱۳ صفر تا به امروز برای خیلی از مردم روز پر برکتی بوده است. ظاهرا به نوشته برخی از اروپاییان مقیم ایران تا قبل از زمان رضاشاه و استفاده از تقویم شمسی در ایران این روز به عنوان سیزده بدر برگزار میشده است. 

۱۳ صفر چه روزی است؟

ظاهرا به نوشته برخی از اروپاییان مقیم ایران تا قبل از زمان رضاشاه و استفاده از تقویم شمسی در ایران این روز به عنوان سیزده بدر برگزار میشده است.۱۴۴۴ هجری قمری۱۳ صفر، سیزدهمین روز از ماه صفر در تقویم هجری قمری است.در تقویم هجری قمری قراردادی این روز چهل و سومین روز سال است.

تاریخ دقیق شروع ماه صفر ۱۴۰۳ در تقویم:

تاریخ دقیق شروع ماه صفر در تقویم شمسی مصادف است با:

تاریخ دقیق شروع ماه صفر در تقویم شمسی مصادف است با سه شنبه، ۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴۰۳/۰۵/۱۶

تاریخ دقیق شروع ماه صفر در تقویم میلادی مصادف است با Tuesday, August ۶, ۲۰۲۴، ۲۰۲۴-۰۸-۰۶

تاریخ دقیق شروع ماه صفر در تقویم قمری مصادف است با الثلاثاء، ١ صفر ١۴۴۶، ۱۴۴۶/۰۲/۰۱

تاریخ دقیق پایان ماه صفر ۱۴۰۳ در تقویم:

تاریخ دقیق پایان ماه صفر در تقویم شمسی برابر است با چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ مصادف با ۳۰ صفر ۱۴۴۶ و ۴ سپتامبر ۲۰۲۴،/اینتیتر

چه روزی از ماه صفر طلا بخریم؟

آنطور که در روایات آمده است بهتر است در روزهای خوش یمن از ماه صفر طلا بخریم. اما در مورد اینکه چه روزهایی در هر ماه خوش یمن به حساب می‌آیند از امام صادق(ع) نقل شده است که در روزهای یکم، دوم، ششم، هفتم، نهم، چهاردهم، هجدهم، نوزدهم، بیستم،‌ بیست و دوم، بیست و سوم، بیست و هفتم، بیست و هشتم و بیست و نهم هر ماه قمری، آغاز هر کاری از جمله خریدن طلا مبارک است.

بهترین زمان خرید طلا در ماه صفر ۱۴۰۳

خرید طلا در ماه صفر در هر روزی خوب است و برکت به همراه دارد. اما گفته شده است که در روزهای قمر در عقرب از این کار خودداری کنید. قمر در عقرب امسال ماه صفر با هفتم صفر هجری قمری مصادف شده است.

خرید طلا در ۱۳ صفر ۱۴۰۳

یکی از مهمترین روزهای این ماه که توصیه فراوانی به اندوخته کردن طلا در آن شده است، خرید طلا در ۱۳ صفر است. حتی خرید یک تکه کوچک طلا در این روز می تواند برکت و فراوانی را به مال بیاورد. لزومی ندارد که حتما سرمایه بزرگی برای خرید طلا در ماه صفر داشته باشید.

خرید طلا در چهارشنبه آخر ماه صفر نیز توسط بزرگان دینی توصیه شده است. همچنین بسیاری از افرادی که این عمل را انجام داده اند از نتایج قابل توجه آن در زندگی رضایت دارند.

همچنین در برخی منابع آمده است که هر کس که در آخرین چهارشنبه از ماه صفر سوره‌های الم نشرح، تین، نصر و توحید را هر کدام هفته مرتبه بخواند، به خواست خداوند در تمام طول سالی به بی‌نیازی می‌رسد و غنی خواهد شد.

همچنین در خصوص اهمیت این روز آمده است که هر کس این دعا در چهارشنبه آخر از ماه صفر بخواند، در آن سال نمی‌میرد مگر اینکه عزرائیا به پروردگار گوید: یا رب! عمر آن شخص تمام شده و شما مرا مامور قبض روح او نکردید، پروردگار می‌فرماید: درست می‌گویی، ولی عمر او را به دلیل خواندن این دعا طولانی کردم و تا آخر صفر سال آینده او را از بلایا و آفات در امان نگه می‌دارم./شمانیوز

اعمال مشترک

خواندن دعای: یا شَدیدَ الْقُوی وَیا شَدیدَ الْمِحالِ یا عَزیزُ یا عَزیزُ یا عَزیزُ ذَلَّتْ بِعَظَمَتِکَ جَمیعُ خَلْقِکَ فَاکْفِنی شَرَّ خَلْقِکَ یا مُحْسِنُ یا مُجْمِلُ یا مُنْعِمُ یا مُفْضِلُ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ سُبْحانَکَ اِنّی کُنْتُ مِنَ الظّالِمینَ فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَکَذلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنینَ وَصَلَّی اللّهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ.

خواندن دو رکعت نماز در رکعت اوّل، سوره حمد و فتح، و در رکعت دوم، سوره حمد و اخلاص، پس از نماز صد مرتبه صلوات، صد مرتبه “اَللَّهُمَّ الْعَنْ الَ اَبی‌ سُفْیانَ”، صد مرتبه استغفار

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار