| کد مطلب: ۱۱۲۷۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد

زمان پخش فصل جدید «حسینیه معلی»/ ساعت پخش

پخش فصل جدید «حسینیه معلی» با اجرای نجم‌الدین شریعتی امشب (۱۶ تیر ماه) از شبکه سه سیما آغاز می شود.

زمان پخش فصل جدید «حسینیه معلی»/ ساعت پخش

به گزارش آرمان ملی آنلاین، پخش فصل جدید «حسینیه معلی» امشب ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه از شبکه سه سیما آغاز می‌شود.

سعید ستودگان ـ تهیه‌کننده «حسینیه معلی» ـ درباره‌ اهداف تولید فصل جدید «حسینیه معلی» گفته است: ماموریت اصلی «حسینیه معلی» مثل تمام حسینیه‌ها روضه‌خوانی و برپایی مجلس عزای اهل بیت (ع) است اما حضور حجت‌الاسلام کرمی در میز ذاکرین و بحث‌های معرفتی و همچنین بازگو کردن شعور عاشورایی را هم داریم و همچنین در بین اجراهایمان هم مداحی‌های مختلف و هم آئین‌های مختلف را خواهیم داشت.

این تهیه‌کننده درباره پرداختن به آئین‌های عزاداری نیز توضیح داده است: وقتی به روستاها و مناطق مختلف برای آئئین‌ها مراجعه می‌کردیم می‌دیدیم که این آئین‌ها با توجه به گذر زمان مقداری دچار فراموشی بشوند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در «حسینیه معلی» به بازنمایی آئین‌ها حتی اگر مربوط به دورترین نقاط است را در اولویت خود قرار بدهیم و در ۱۳ شب نزدیک به ۷۰ اجرا داریم که از میان آن حدود ۵۰ آئین از نقاط مختلف کشور حضور دارند.

با تغییراتی که در میز ذاکران و مداحان اتفاق افتاده، محمدرضا طاهری در سری جدید حضور دارند. سیدرضا نریمانی و نزار قطری هم که از فصل گذشته در «حسینیه معلی» ماندگار شدند و مهدی رسولی بعد از یک فصل غیبت دوباره به این برنامه برگشت. حجت‌الاسلام مصطفی کرمی هم بعد از یک تجربه حضور در «حسینیه معلی» یک بار دیگر در ایام محرم کنار دیگر مداحان میز ذاکران حضور پیدا می‌کند.

این برنامه همچنین تغییراتی در دکور داشته است و کمی با فصل قبل متفاوت‌تر خواهد بود.«حسینیه معلی» برنامه‌ای است که مصادف با اولین شب از شب‌های عزاداری ماه محرم با حضور مداحان، پیشکسوتان و پیرغلامان هیئات‌ مذهبی کشور و با هدف ترویج فرهنگ روضه‌خوانی، نوحه‌خوانی و هیأت‌داری روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

 

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار