| کد مطلب: ۱۱۴۲۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد

قشقاوی: نقشه ایران شیر بود و طی ۲۰۰ سال تبدیل به گربه شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: نقشه ایران را ببینید چقدر شیر بود و بعد در طول این ۲۰۰ سال فعلی تبدیل به گربه کردند.

قشقاوی: نقشه ایران شیر بود و طی ۲۰۰ سال تبدیل به گربه شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ملاحظه بفرمایید سرزمین‌های جدا شده قفقاز بر اساس قراردادهای ننگین گلستان و ترکمنچای با روسیه ۱۸۱۳ و ۱۸۲۸ میلادی خیلی آرام ۸۶۶۰۰ کیلومتر مربع از ایران جدا شد. اینها مربوط به فتحعلی شاه به این طرف است. ارمنستان ۲۹۸۰۰ کیلومتر مربع از ایران جدا شد، گرجستان ۶۹۷۰۰ کیلومتر مربع از ایران جدا شد، داغستان ۵۰۳۰۰ کیلومتر مربع از ایران جدا شد، اوستیای شمالی ۸۰۰۰ کیلومتر مربع از ایران جدا شد، چچن ۱۵۷۰۰ کیلومتر مربع از اینجا از ایران جدا شد و اینگوش ۳۶۰۰ کیلومتر مربع .

وی افزود: این به معنی داعیه ارضی ما نیست بلکه مرز فعلی را به رسمیت می‌شناسیم و یک وجب چشم طمع به خاک همسایه‌ها نداریم اینا مرزهای بین المللی و مورد احترام ماست و الان با همسایه‌ها دوستی داریم. ولی من این تاریخ را چطور نمی‌توانم بخوانم و بعد قضاوت کنم.

قشقاوی ادامه داد: مردم عزیز ۳۰ سال است که می‌گویم این را در کتاب جغرافیا بیاورید این نقشه ایران را ببینید چقدر شیر بود و بعد در طول این ۲۰۰ سال فعلی تبدیل به گربه کردند.

وی گفت: اینها را باید دانش آموزان ما بدانند تلویزیون باید اینها را بگوید تا مردم ما متوجه بشوند که حفظ تمامیت ارضی یعنی چه.

 

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار