| کد مطلب: ۱۱۲۳۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد

مازنی: پزشکیان مانند خاتمی چهره سفید محسوب می‌شود

یک نماینده مجلس دهم شورای اسلامی ضمن پرداختن به شباهت‌های انتخابات ۱۴۰۳ با انتخابات ۷۶ بر این نکته تأکید می‌کند که همانطور خاتمی چهره سفید بود، در حال حاضر پزشکیان چهره سفید است.

مازنی: پزشکیان مانند خاتمی چهره سفید محسوب می‌شود

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ یک فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت:  تایید صلاحیت پزشکیان از دو نظر مهم است، اول اینکه او سابقه حضور در مجلس و دولت را دارد، همچنین سابقه فسادستیزی دارد و از سلامت نفس، اخلاقی و مالی برخوردار است که به نظر می‌رسد او می‌تواند در عین اینکه دارای سابقه کار سیاسی، دولتی و نمایندگی مجلس است اما همچنان برای مردم چهره سفید محسوب می‌شود، لذا چهره سفید بودن پزشکیان عامل تاثیرگذار است.

تایید صلاحیت یکی از گزینه‌های اصلی جبهه اصلاحات اتفاق مهمی بود

احمد مازنی گفت: نکته بعدی این است که برای دومین دوره است جبهه اصلاحات قبل از اعلام نظر شورای نگهبان کاندیداهای خودش را معرفی می‌کند. بسیاری با این مسئله موافق نبودند و می‌گفتند اجازه دهید، شورای نگهبان تاییدصلاحیت‌های خود را انجام دهد سپس از میان گزینه‌های شورای نگهبان، جبهه اصلاحات یک گزینه را به مردم معرفی کند اما جبهه اصلاحات در سال ۱۴۰۰ این کار را انجام داد و همه کاندیداهای پیشنهادی ردصلاحیت شدند.

وی افزود: در این انتخابات از میان ۳ کاندیدای پیشنهادی جبهه اصلاحات که بیش از دو سوم آراء را کسب کرده بود، پزشکیان تایید صلاحیت شد. بنابراین تایید صلاحیت یکی از گزینه‌های اصلی جبهه اصلاحات و جریان اصلاح‌طلبی اتفاق مهمی بوده است. تاثیری که این اتفاق می‌تواند بگذارد این است که حالت سرد و جمودی که بر مشارکت حاکم بود و مردم خیلی احساس می‌کردند که رأی آنها نمی‌تواند تاثیری در انتخابات و اداره امور کشور داشته باشد، را گرم کند و زمینه مشارکت بیشتر را برای مردم فراهم کند.

عضو حزب مردم سالاری بیان کرد: به نظر بنده اصل هم ایجاد شرایط برای مشارکت حداکثری است که برای ایران، جمهوری اسلامی و مردم ایران بسیار اهمیت دارد. طبعاً اگر با تلخ کامی‌هایی که طی انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری و مجلس یازدهم و دوازدهم ایجاد شده و انتخابات با مشارکت حداقلی برگزار شده و طی این چند سال یک جریان بر کشور حاکم بود، مردم مشارکت کنند و بخش خاکستری جامعه وارد میدان شود و پزشکیان را انتخاب کنند، در این صورت حتماً در ذائقه سیاسی کشور تغییراتی ایجاد می‌کند و در روابط داخلی و بین‌المللی، فرهنگ، اقتصاد و مسائل اجتماعی می‌تواند نشاط تازه‌ای را ایجاد می‌کند و تاثیرگذار باشد.

*سال ۷۶ صدا و سیما فقط اسم رقیب خاتمی را نمی‌آورد

وی در خصوص احتمال رقم خوردن خرداد 76 دیگری اظهار کرد: باید هر پدیده‌ای را متناسب با اقتضائات زمانی و مکانی خودش مورد بررسی قرار داد. شرایط فعلی از دو جهت با انتخابات سال ۷۶ قابل مقایسه است، یکی از این جهت که قبل سال ۷۶ علی‌رغم خدمات زیادی که دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی انجام داده بود، اما فضای عمومی به نحوی بود که به نظر می‌رسید از بُعد سیاسی بنابر این نیست که انتخاب مردم ملاک باشد، بسیاری تلاش می‌کردند که هر کسی غیر از خاتمی رئیس جمهور شود، چنانچه فعالیت‌های صدا و سیما در آن زمان به این ترتیب که فقط اسم رقیب خاتمی را به زبان نمی‌آورد اما با استفاده از همه ظرفیت‌های بیت‌المال، فرهنگی، اجتماعی و در مجموع همه امکانات در راستای نفی خاتمی و اثبات رقبای خاتمی حرکت می‌کرد اما مردم تصمیم گرفتند، اقدام متفاوتی انجام دهند، یعنی به کسی رأی بدهند که آن فرد غیر از چهره‌های است که رسانه‌های رسمی تأکید دارند که او انتخاب شود.

لذا حالت یأس و ناامیدی حاکم بر جامعه و اصرار بر انتخاب فرد مورد نظر وجه اشتراک شرایط سال ۷۶ و شرایط امروز است.

رسیدن به دوم خردادی دیگر دور از دسترس نیست

مازنی تصریح کرد: مورد دیگری که حاکی از شباهت انتخابات سال ۷۶ با انتخابات فعلی است، این است که خاتمی در دولت و مجلس حضور داشت اما کناره‌گیری کرد و کناره‌گیری او هم به معنای این نبود که حضور نداشته باشد، خاتمی رئیس کتابخانه ملی بود و از فضای سیاسی کشور خارج نبود، اما برای جامعه چهره سفید بود، به این معنی که میان مردم چهره منفی نداشت و وقتی خاتمی وارد صحنه شد، نتوانستند او را تخریب کنند، حتی کارهایی کرده بودند که به نام طرفداران خاتمی حرکت‌هایی انجام شده بود که شخص رهبری گفتند، این کار، کار اینها نیست، لذا وضعیت به این شکل بود.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد پزشکیان هم از این جهت می‌تواند قابل مقایسه باشد اما اینکه بعد از حوادث تلخی سیاسی که بعد از دوم خرداد تا امروز داشتیم، اینکه پزشکیان، ستاد و حامیان او اعم از اصلاح‌طلبان و تحول‌خواهان بتوانند بخش اصلی مردم، طبقه متوسط، هنرمندان، ورزشکاران و نخبگان جامعه را وارد عرصه کنند، به نظر می‌رسد رسیدن به دوم خردادی دیگر دور از دسترس نیست، البته باید کار شود و مشاهده کنیم در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

 

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار