| کد مطلب: ۱۰۶۶۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد

رئیس‌جمهور در دیدارهای جداگانه مطرح کرد: تاکید بر توسعه مناسبات تهران و ریاض / اعلام آمادگی ایران برای انتقال دستاوردهای خود به آفریقا

آرمان ملی: رئیس‌جمهور با تأکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران در توسعه و تحکیم مناسبات با همسایگان، از ایران و عربستان به عنوان دو کشور تأثیرگذار در منطقه و جهان اسلام یاد کرد و خواستار بهره‌برداری از توانمندی‌های موجود برای توسعه مناسبات تهران و ریاض شد.

رئیس‌جمهور در دیدارهای جداگانه مطرح کرد: تاکید بر توسعه مناسبات تهران و ریاض
/ اعلام آمادگی ایران برای انتقال دستاوردهای خود به آفریقا

علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در آستانه عزیمت به ریاض با رئیس‌جمهور دیدار کرد. سید ابراهیم رئیسی در این دیدار با تأکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران در توسعه و تحکیم مناسبات با همسایگان، از ایران و عربستان به عنوان دو کشور تأثیرگذار در منطقه و جهان اسلام یاد کرد و خواستار بهره‌برداری از توانمندی‌های موجود برای توسعه مناسبات تهران و ریاض شد. رئیس‌جمهور گفت: ‌همکاری ایران و عربستان و افزایش همکاری کشورهای منطقه در ابعاد دوجانبه و چندجانبه و در زمینه مسائل جهان اسلام در دو سطح دولتی و مردمی موجب اعتلای جایگاه کشورهای منطقه در معادلات منطقه‌ای و جهانی شده و زمینه مداخلات خارجی را محدود خواهد کرد.

همچنین رئیس‌جمهور فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بورکینافاسو را در تسهیل و تسریع تبادل ظرفیت‌های متقابل و ارتقای سطح روابط و گسترش همکاری‌ها موثر دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای انتقال تجارب و دستاوردهای خود به کشورهای دوست به‌خصوص در آفریقا اعلام کرد. سید ابراهیم رئیسی در دیدار خانم «اولویا روامبا» وزیر امور خارجه بورکینافاسو با اشاره به روابط خوب ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با عموم کشورهای آفریقایی از ایستادگی و مقاومت کشورهای آفریقایی در مقابل جریان استعمار و تروریسم تمجید کرد و آن را نشانه بیداری، هوشیاری و تشخیص دقیق نیازهای روز از سوی این کشورها دانست. رئیس‌جمهور فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را در تسهیل و تسریع تبادل ظرفیت‌های متقابل و ارتقای سطح روابط و گسترش همکاری‌ها موثر دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای انتقال تجارب و دستاوردهای خود به کشورهای دوست به‌خصوص در آفریقا را اعلام کرد.

در همین راستا رئیس‌جمهور در دیدار «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه، با اشاره به اشتراکات تمدنی و تاریخی دو کشور، ابراز امیدواری کرد، سطح همکاری‌های فی‌مابین در دوره جدید ریاست‌جمهوری رجب طیب اردوغان بیش‌از پیش ارتقا یافته و به تقویت تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی دو طرف بینجامد. رئیسی همچنین با اشاره به نگرانی‌های امنیتی ترکیه در منطقه، موثرترین راهکار برای مقابله با تروریسم را، احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه دانست و تصریح کرد: اعمال موثر حاکمیت ملی هر دولتی بر تمام اراضی سرزمینی آن، بهترین راه جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی و ضد امنیتی است.

وی با ضروری دانستن مقابله با حضور کشورهای بیگانه در مناطق مختلف از جمله قفقاز، بر حل‌وفصل مسائل از طریق گفت‌وگو و همکاری میان کشورهای هر منطقه تاکید کرد. رئیس‌جمهور در ادامه، فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی را در هموار کردن مسیر تعاملات تجاری دو کشور و تبادل ظرفیت‌های متقابل، موثر دانست.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار