| کد مطلب: ۱۱۳۴۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد

مسئولیت شکست مذاکرات آتش بس با نتانیاهو است

منبع اسرائیلی اعلام کرد: نتانیاهو به دنبال تحمیل خواسته‌های جدید در مذاکرات است که مانع پیشرفت مذاکرات می‌شود؛ زیرا وی بر لزوم ماندن اسرائیل در محور فیلادلفیا (صلاح الدین) در مرز میان غزه و مصر و همچنین محور نتساریم که نوار غزه را به دو قسمت تقسیم می‌کند، اصرار دارد.

مسئولیت شکست مذاکرات آتش بس با نتانیاهو است

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ یک منبع صهیونیستی با اشاره به اینکه نتانیاهو شروط و خواسته‌های جدیدی را در مذاکرات مطرح کرده است، تاکید کرد او مانع رسیدن به توافق می‌شود و مسئولیت هرگونه شکست در مذاکرات را بر عهده دارد.

در حالی که مقامات رژیم اشغالگر و در رأس آن «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم به کارشکنی در روند رسیدن به توافق برای آتش بس در غزه ادامه می‌دهند، یک منبع اسرائیلی در تیم مذاکره کننده این رژیم که نام او فاش نشده است، اعلام کرد: نتانیاهو مانع رسیدن به توافق می‌شود و اگر مذاکرات شکست بخورد، مسئولیت آن بر عهده وی است.

به گزارش الجزیره، این منبع صهیونیستی افزود: نتانیاهو به دنبال تحمیل خواسته‌های جدید در مذاکرات است که مانع پیشرفت مذاکرات می‌شود؛ زیرا وی بر لزوم ماندن اسرائیل در محور فیلادلفیا (صلاح الدین) در مرز میان غزه و مصر و همچنین محور نتساریم که نوار غزه را به دو قسمت تقسیم می‌کند، اصرار دارد.

منبع مذکور تاکید کرد که اعضای تیم مذاکره کننده اسرائیل طی روزهای اخیر در دوحه سخت کار کردند، اما تلاش آنها برای حفظ شانس دستیابی به توافق کافی نبود.

در طرف مقابل دفتر نتانیاهو در واکنش به این اظهارات منبع مذکور ادعا کرد که این‌ها اخباری جعلی هستند و نخست وزیر پیشنهادات آمریکا را رد کرده و به شروط خود پایبند است.

از طرف دیگر موسسه موسوم به سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل گزارش داد که صحبت‌های اخیر نتانیاهو نشان دهنده پیچیدگی مذاکرات است، زیرا وی تاکید کرده که با وجود فشارهای زیاد، تحت هیچ شرایطی نیروهای اسرائیلی از محور فیلادلفیا و نتساریم خارج نخواهند شد.

این درحالی است که بعد از کارشنی‌های مکرر نتانیاهو در مسیر مذاکرات برای دست یابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا، جنبش حماس اعلام کرد که تنها به مفاد مذاکرات دوم جولای موسوم به چارچوب بایدن پایبند است که نیاز به مکانیزم اجرایی دارد.

منابع آگاه گزارش می‌دهند که نتانیاهو از توافق قبلی مبنی بر خروج از محورهای صلاح الدین (فیلادلفیا) و الشهدا (نتساریم) و شرط عدم بازرسی آوارگانی را که مایل به بازگشت به شمال غزه بودند، برگشت و محدودیت‌هایی در خصوص تعداد و اسامی کسانی که حماس مایل به آزادی آن‌ها در ازای آزادی اسرای اسرائیلی بود، اعمال کرد.

جنبش حماس پس از آن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو شروط جدیدی را در پرونده تبادل اسرا تعیین کرده و از سایر مفاد آن نیز برگشته است. نتانیاهو همچنان در حال ایجاد موانع در مسیر دستیابی به توافق است و با هدف خنثی کردن تلاش‌های میانجی‌ها و طولانی‌شدن جنگ، شروط و خواسته‌های جدیدی را مطرح کرده است.

سهیل الهندی، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با روزنامه قطری العربی الجدید اعلام کرد که این جنبش به پیشنهاد دوم جولای پایبند است که بیانگر حداقل خواسته های ملت فلسطین و مقاومت می‌باشد.حماس و همه گروه‌های مقاومت تلاش خواهند که تا جنگ دیوانه‌وار رژیم صهیونیستی و کشتار در غزه را متوقف کنند.

 

منبع : مهر

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار