| کد مطلب: ۱۱۳۴۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد

عراقچی : دنبال بازسازی روابط با کشورهای اروپایی هستیم

عراقچی در نخستین روز کاری خود به عنوان وزیر امور خارجه ایران مصاحبه‌ای با یک رسانه ژاپنی کرد.

عراقچی : دنبال بازسازی روابط با کشورهای اروپایی هستیم

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ عباس عراقچی، وزیر امورخارجه کشور در نخستین مصاحبه خارجی خود پس از کسب رای اعتماد از مجلس اعلام کرد که به دنبال مدیریت تنش‌ها با واشنگتن و بازسازی روابط با کشورهای اروپایی بر اساس یک سری شروط است.

عباس عراقچی به یک رسانه ژاپنی گفت که وزارت متبوعش بر اساس نقشه راه جامعی که بر اساس دانش عمیق او از ژاپن ساخته شده، روابط تهران و توکیو را در همه ابعاد تقویت خواهد کرد و با توکیو برای رسیدگی مشترک به بحران منطقه همکاری خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ایران در نخستین مصاحبه خارجی‌اش با کیودو نیوز به نکاتی اشاره کرد که در ادامه می‌خوانید:

 من ظرفیت و توانایی‌های ژاپن را می‌شناسم. ژاپن می‌تواند در بخش انرژی، نفت و اقتصاد ایران جایگاه بیشتری داشته باشد.

 ژاپن می‌تواند به میادین نفتی ایران بازگردد و به توسعه تولید نفت خود کمک کند.

گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و ژاپن به عنوان یک انتخاب طبیعی و منطقی مطرح می شود. ما پیش‌بینی می‌کنیم که این همکاری در مسیر همکاری ثمربخش به شکوفایی ادامه دهد.

دولت جدید توسعه روابط با شرق آسیا را هدفی محوری می‌داند.

 در مواجهه با ابهامات جهانی و تحولات سریع، گشودن راه‌های جدید برای همکاری‌های اقتصادی و تجاری ضروری است. 

ما باید از موانعی که مانع منافع متقابل می‌شوند، عبور کنیم و نیازهای حیاتی خود را اولویت بندی کنیم. با ارزیابی جامع چشم‌انداز فعلی، می‌توانیم یک مشارکت سازنده برای پیشبرد پیشرفت و رفاه ملت‌ها ایجاد کنیم.

 ایران و ژاپن پیوندی را ایجاد کرده‌اند که ویژگی آن دوستی، درک متقابل، احترام و اعتماد است. رهبری هر دو ملت از این پایه تزلزل ناپذیر قدردانی می‌کنند. این امر ایران و ژاپن را قادر می سازد تا به طور مشترک به چالش‌های جهانی و منطقه‌ای با روحیه سازنده و خوش‌بینی مشترک رسیدگی کنند.

وزارت امور خارجه ایران به‌عنوان گامی تعیین‌کننده در راستای رفع تحریم‌های اقتصادی ایران و بازگشت آن به روابط تجاری عادی در جامعه بین‌المللی، به دنبال مدیریت تنش‌ها با واشنگتن و بازسازی روابط با کشورهای اروپایی خواهد بود، اما به شرط کنار گذاشتن "رویکرد خصمانه" آنها و تلاش برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ و رفع تحریم‌ها.

در سخنرانی سیاست خارجی خود در مجلس شورای اسلامی، هدف حساس رفع تحریم‌ها به‌ویژه تحریم‌های یکجانبه را از طریق مذاکرات جدی، متمرکز و زمان‌دار و با رعایت اصول اساسی ملت مورد تاکید قرار دادم.

 

منبع : اکو ایران

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار