| کد مطلب: ۱۱۳۴۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد

گزارش «آرمان ملی» از شگرد قدیمی دلواپسان

دلواپسان باز احساس خطر کردند

آرمان ملی– مطهره شفیعی: سلاحی به‌نام شب‌نامه دارند تا مخالفان خود را حذف کنند، یک وقت کاغذ که سرشار از اتهام و دروغ است چرا که اگر در غیر اینصورت می‌توانستند دیدگاه‌های خود را بیان کنند.

دلواپسان  باز احساس خطر کردند

 آخرین شبنامه این دلواپسان روز سه‌شنبه در مجلس پخش شد. در ابتدا امیرحسین ثابتی، نماینده تهران با پرونده‌ای نارنجی‌رنگ در صحن علنی رویت شد. ثابتی بلافاصله با قاسم روانبخش، علی خضریان و سیدمحمود نبویان جلسه‌ای کوتاه برگزار کرد و از لای پرونده چند کاغذ را به آنها نشان داد. او سپس به سمت برخی دیگر از چهره‌های نزدیک به تفکر خود مانند مالک شریعتی و سیدمرتضی محمودی رفت و با آنها صحبت کرد. پس از آن به‌همراه خضریان و نبویان با همان پوشه نارنجی به اتاق تلفن مجلس رفتند و پس از حدود نیم ساعت بازگشتند. قبل از آغاز نوبت بعدازظهر صحن علنی مجلس، مشخص شد که کاغذ مذکور مدرکی درباره حوادث سال ۸۸ است و اعضای جبهه پایداری و تفکر نزدیک به آن در صدد هستند تا آن را علیه صالحی‌امیری منتشر کنند.  ساعتی بعد از آغاز به کار نوبت بعدازظهر مجلس کاغذهای فیروزه‌ای‌رنگی به وسیله مالک شریعتی، نماینده تهران، بین نمایندگان توزیع شد. پس از پیگیری خبرنگاران مشخص شد که کاغذ همان کاغذ و محتوا هم همان است. مدرکی درباره یک پرونده قدیمی در سال ۷۶ و وقایع ۸۸ که البته محتوایش سوخته بود و پیش از آن در جریان بررسی صلاحیت صالحی‌امیری در سال ۹۲ از تریبون همین مجلس اعلام شده بود و آن‌طور که خود صالحی‌امیری اعلام کرد درباره آن شفاف‌سازی شده بود. ناگفته نماند که انتشار این شبنامه با عصبانیت قالیباف، به‌عنوان رئیس مجلس هم روبه‌رو شد. قالیباف با اعلام اینکه نمایندگان نسبت به انتشار این نامه اعتراض کرده‌اند بدون اسم آوردن از مالک شریعتی تاکید کرد که توزیع کاغذ در صحن علنی بدون اجازه هیات رئیسه خلاف قانون است. او اظهارکرد که گفتند نمی‌دانستند اما من بعید می‌دانم.

*توضیح مالک شریعتی

حواشی این اقدام تا روز چهارشنبه ادامه داشت چنانکه مالک شریعتی نوشت: «حتی معنای شبنامه را نمی‌دانند.» خضریان مخالف صالحی امیری در بخشی از نطق خود به نامه وزیر اطلاعات استناد و به برگه آبی در اختیار نمایندگان اشاره می‌کند تا بخوانند. یعنی اولا مستند است، ثانیا زمان جلسه علنی توسط چند نامه پیش چشم خبرنگاران توزیع شده است.

*روایت عطاءا... مهاجرانی

همچنین عطاءا... مهاجرانی، وزیر دولت اصلاحات به توزیع شبنامه توسط مالک شریعتی در مجلس علیه صالحی امیری واکنش نشان داد و نوشت: توزیع شبنامه در مجلس سابقه‌دارد. در جلسه استیضاحم در مجلس پنجم برخی در وسط جلسه شبنامه علیه من توزیع کردند. منتها عقل‌شان و سن و سال‌شان از مالک! بیشتر بود. شب‌نامه‌ها را در کازیوی نمایندگان قرار داده بودند. مالک طفلک بشور و بپوش شب‌نامه را در صحن توزیع کرد.

*شبنامه‌هایی که سابقه دارد

توزیع شبنامه منحصر به یک مورد نیست و اصولگرایان دلواپسان بارها برای حذف مخالفانشان از شبنامه استفاده کردند مانند آبان سال 98 که فرارو نوشت: «یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از توزیع بیانیه بی‌هویت علیه رئیس‌جمهور در مجلس خبر داد. بنا به اخبار منتشر شده در این شبنامه که برخی نمایندگان آن را به رئیس یک کمیسیون منتسب می‌کنند، رئیس‌جمهور متهم به «تحریک مردم برای درگیرشدن با مخالفان خود» طی سخنرانی در یزد و همچنین متهم به «تقابل صریح و توهین‌آمیز با رهبر انقلاب» شده است. 14 خرداد 93 هم در حاشیه مراسم بیست و پنجمین سالگرد امام خمینی(ره) در حرم مطهر شبنامه و بولتن‌هایی علیه دولت و حسن روحانی رئیس‌جمهوری توزیع شد. این شبنامه‌ها و بولتن‌ها با عنوان«نگرانیم...»، «چه داده‌ایم؟ چه گرفته‌ایم؟» «روحانی زیر ذره‌بین امام خمینی» و «بی‌ادبانه‌های کدخدا» نام داشتند. در شبنامه نگرانیم فهرستی از عملکرد عناصر فرهنگی دولت یازدهم همانند بازگشایی نشر چشمه، سخنان رئیس‌جمهور درباره هنر، ‌سخنان حسن روحانی پیرامون آنتن ماهواره، ‌تلاش دولت برای رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی، صحبت‌های وزیر ارشاد در باره تک‌خوانی زنان، صحبت‌های مشاور رئیس‌جمهور درباره نماد شیر و خورشید، چاپ کتاب‌های صادق هدایت و محمود دولت‌آبادی و همچنین برگزاری مراسم جشن زنانه در کاخ سعدآباد پرداخته است. در شبنامه «روحانی زیر ذره‌بین امام‌خمینی» به بررسی مواضع دولت یازدهم در منظومه فکری امام خمینی(ره) پرداخته و مسائلی مانند ممیزی کتاب، نماد شیر و خورشید، بهشت زورکی، انحلال مجمع عقلا و پایان جنگ را مورد بررسی قرار داده است. در شبنامه «چه داده‌ایم؟ چه گرفته‌ایم؟» نیز به نقد توافق ژنو پرداخته شده است و در شبنامه «بی‌ادبانه‌های کدخدا» به بررسی صحبت‌های مقامات ایالات‌متحده آمریکا علیه کشورمان پرداخته است. یا در آبان 98 توزیع شدن بیانیه‌ای بی‌هویت در صحن علنی مجلس، مهم‌ترین حاشیه‌ای بود که - دوشنبه- فضای عمومی نشست را با چالش مواجه کرد. در واقع، توزیع این بیانیه بی‌هویت علیه رئیس‌جمهور در صحن مجلس اعتراض شدید نمایندگان در تخلف از مصوبه هیات رئیسه مجلس (مشخص بودن تهیه‌کننده هر بیانیه) را در پی داشت. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که در بیانیه بی‌نام پخش شده در میان نمایندگان، سخنان رئیس‌جمهور در یزد در تقابل با رهبری و همچنین موهن و تفرقه‌انگیز عنوان شده است. در همین زمینه، علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: «آقای ذوالنوری نماینده قم بیانیه‌ای را درباره‌ سخنان روز گذشته آقای روحانی در یزد تنظیم کرده بود که برای توزیع باید به تایید هیات رئیسه می‌رسید و من به‌عنوان مسئول اداری این کار اجازه توزیع این بیانیه را دادم.»

منبع : آرمان ملی
نویسنده : مطهره شفیعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار