| کد مطلب: ۱۱۳۱۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد

بازگشت زودهنگام هیات مذاکره کننده اسرائیل /علت چه بود؟

منابع رسانه‌ای از سفر بی‌نتیجه هیات مذاکره کننده اسرائیل به قاهره و بازگشت زودهنگام آن به دلیل اختلافات میان مقامات این رژیم پرده برداشتند.

بازگشت زودهنگام هیات مذاکره کننده اسرائیل /علت چه بود؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛  روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت گزارش داد، هیات مذاکره کننده رژیم صهیونیستی که به قاهره سفر کرده بود، به خاطر اختلافات با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم بدون هیچ نتیجه‌ای به اراضی اشغالی بازگشته است.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که مذاکرات این هیات در قاهره بر حل و فصل پرونده محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح متمرکز بود.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» صبح امروز اعلام کرده بود: دیوید بارنیا رئیس موساد و رونین بار رئیس شاباک در راستای رایزنی درمورد توافق تبادل اسرا امروز شنبه وارد مصر شدند.

 در همین پیوند، پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» گزارش داد که این دو مقام صهیونیست با عباس کامل رئیس سازمان اطلاعات مصر و دیگر مسئولان امنیتی این کشور درمورد مسائل امنیتی در محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح واقع جنوب نوار غزه گفت‌وگو خواهند کرد.

پیش از این، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از برخی اعضای تیم مذاکرات رژیم صهیونیستی نوشت که برآوردهای سران سرویس‌های امنیتی رژیم اسرائیل حاکی از آن است که نتانیاهو هیچ تصمیمی برای امضای توافق مبادله اسرا ندارد.

هاآرتص روز پنجشنبه (۱۱ مردادماه) نیز اعلام کرد که ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس توافق مبادله اسیران را به خطر می اندازد. در این مرحله ترور هنیه ضرورتی نداشت.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار