| کد مطلب: ۱۱۲۷۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد

هندوانه چقدر سالم است و چه خواصی دارد؟

​آن چه برای آغاز درباره هندوانه می توان گفت این است که آبرسان می باشد. کارشناسان درباره فواید این میوه در هوای گرم می گویند.

هندوانه چقدر سالم است و چه خواصی دارد؟

  هندوانه میوه تابستان است. در ایالات متحده این میوه محبوب‌تر از طالبی و خربزه است. هندوانه به خصوص در روز‌های گرم برای بدن شما مفید است.

به گزارش آرمان ملی آنلاین، عنوان Watermelon معادل انگلیسی هندوانه واژه مناسبی برای آن است، زیرا بیش از ۹۱ درصد آن را آب (Water) تشکیل داده است. وقتی یک قاچ هندوانه با وزن میانگین ۲۸۳ گرم می‌خورید در واقع گویی یک فنجان کامل آب را نوشیده اید. هیدراتاسیون باعث می‌شود بدن از افزایش جریان خون گرفته تا منظم بودن روده آن طور که باید عمل کند. آب موجود در هندوانه به هیدراته نگه داشتن شما کمک می‌کند که می‌تواند در هوای گرم بسیار مفید باشد به ویژه زمانی که مایعات بیش تری را از طریق تعریق از دست داده اید.

دکتر "تامارا هیو باتلر" دانشمند پزشکی ورزشی در دانشگاه ایالتی وین می‌گوید: "بدن ما مولکول‌های آب را بدون توجه به منبع آن تشخیص می‌دهد و از آن استفاده می‌کند. غذا‌های مرطوب مانند میوه، سبزیجات و سوپ‌ها منابع آب محسوب می‌شوند".

"ایمی الیس" متخصص تغذیه و دانشیار تغذیه در دانشگاه آلاباما می‌گوید: "به ویژه برای افراد مسن ممکن است دریافت مقداری از مایعات خود از طریق میوه راحت‌تر و لذت بخش‌تر باشد. آنان تمایل دارند کم‌تر احساس تشنگی کنند و بنابراین کمتر نوشیدنی می‌نوشند یکی از دلایلی که آنان را در معرض خطر کم آبی و بیماری‌های مرتبط با گرما قرار می‌دهد".

آن قدر که فکر می‌کنید شیرین نیست

از آنجایی که هندوانه عمدتا حاوی آب است کالری کمی نیز دارد یک فنجان هندوانه فقط ۴۶ کالری دارد. دکتر الیس می‌گوید:"برخی از مردم فکر می‌کنند که قند هندوانه بسیار زیاد ساست، زیرا طعم بسیار شیرینی دارد، اما در واقع قند آن در حد بسیار متوسط است. یک فنجان هندوانه خرد شده حاوی حدود ۹.۵ گرم قند است که کم‌تر از ۱۳ گرم قند موجود در یک فنجان سیب خرد شده یا ۱۵ گرم قند موجود در یک فنجان بلوبری است".

"جوآن اسلاوین" متخصص تغذیه و استاد علوم غذایی و تغذیه در دانشگاه مینه سوتا می‌گوید:"این میزان قند در هندوانه به اندازه کافی کم است که باعث شود احتمالا سبب افزایش قند خون نشود".

کالری‌ها انرژی هستند، اما هندوانه به اندازه کافی به بدن شما سوخت نمی‌رساند. زمانی که هندوانه را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل می‌خورید محتوای آب و طعم شیرین آن می‌تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید.

میوه‌ای سالم برای قلب

هندوانه فاقد چربی و سدیم است که برای قلب شما مفید می‌باشد. اسید آمینه ال سیترولین و ریز مغذی لیکوپن که هر دو در هندوانه فراوان هستند می‌توانند سلامت قلب را بهبود بخشند.

دانشمندان می‌دانند که کلیه‌ها ال سیترولین را به اکسید نیتریک تبدیل می‌کنند که می‌تواند دیواره شریان‌ها را شل کرده و فشار خون را کاهش دهد. لیکوپن یک ماده شیمیایی موجود در گیاهان خاص می‌تواند التهاب را که با بیماری قلبی مرتبط است کاهش دهد. عموم مردم اغلب بر این باورند که لیکوپن تنها در گوجه فرنگی وجود دارد این در حالیست که در هندوانه مقدار بیش تری لیکوپن وجود دارد.

با این وجود، مطالعات انسانی با بودجه مستقل که تاثیر مستقیم هندوانه بر سلامت قلب را بررسی می‌کنند پیشرفت قابل توجهی را نشان نداده اند. کارشناسان می‌گویند هندوانه خاصیت جادویی ندارد و جایگزین دارو‌های فشار خون یا هر چیز دیگری نیست. اما اگر در رژیم غذایی حاوی مواد مغذی گنجانده شود ممکن است برای سلامت عروق مفید باشد.

دکتر اسلاوین می‌گوید هندوانه برای کنسرو کردن، خشک کردن یا منجمد کردن مناسب نیست بنابراین لذت بردن از آن در خارج از فصل (تابستان) دشوارتر است. او فکر می‌کند این یکی از دلایل محبوبیت این میوه است.

او می‌گوید:"هندوانه نماد تابستان و شادی است. وقتی کسی هندوانه‌ای تازه را باز می‌کند و یک تکه از آن به شما می‌دهد بهترین حالت آن است. هم چنین، هندوانه در سالاد شام، سوپ یا نوشیدنی گازدار خوشمزه است".

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار