| کد مطلب: ۱۰۶۶۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد

مرزبانی: 2/2 میلیون زائر اربعین از ایران راهی عراق شده‌اند

آرمان ملی : فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی با بیان اینکه ۲ میلیون و دویست هزار زائر اربعین از ایران راهی عراق شده‌اند، گفت: با تشکیل قرارگاه مشترک بین ۲ کشور، هیچ مشکل و مانعی برای ورود و خروج زائران وجود ندارد.

مرزبانی: 2/2 میلیون زائر اربعین از ایران راهی عراق شده‌اند

سردار احمدعلی گودرزی در جمع خبرنگاران مستقر در مرز مهران اظهار داشت: هیچ مشکل و مانعی برای تردد زائران احصا نمی‌شود و در صورت بروز موانع، در سریع‌ترین زمان ممکن با مشارکت ایران و عراق رفع می‌شود. فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی با بیان اینکه 2 میلیون و 200 هزار نفر از ابتدای ماه صفر تا کنون راهی عراق شده‌اند افزود: 500 هزار نفر از این تعداد به کشور بازگشته‌اند. وی با تاکید براینکه هم اکنون تردد در همه مرزها به ویژه در مهران به سهولت در جریان است، خاطر نشان کرد: با توجه به دیپلماسی قوی ایران در طی هفت ماه اخیر با مسئولان مرزبانی، پلیس و وزیر کشور عراق هیچ مشکل و ایستایی در مرزهای ششگانه کشور برای ورود به داخل خاک عراق وجود ندارد‌. وی با بیان اینکه تا روز اربعین هر لحظه به تعداد موج رفت زائران به خصوص در مرز مهران افزوده می‌شود ادامه داد: افزایش 2 برابری جمعیت عازم عراق دور از انتظار نیست. وی گفت: تردد در مرزها از طریق رصد و پایش هوایی توسط تجهیزات مختلف و نوین به صورت لحظه‌ای مختلف انجام می‌شود.

ارائه بیش از ۳۰۰ هزار خدمت پزشکی و درمانی به زائران

 همچنین سخنگوی ستاد اربعین جمعیت‌ هلال‌احمر گفت: در مجموع بیش از ۳۰۰ هزار خدمت پزشکی و درمانی به زائران اربعین حسینی در عراق ارائه شده است. سعید اوحدی سخنگوی ستاد اربعین جمعیت‌ هلال‌احمر گفت: در مراسم پیاده روی اربعین امسال چندین قرارگاه در داخل کشور عراق لحاظ شده است که شامل قرارگاه مرزی، قرارگاه نجف اشرف، قرارگاه طریق الحسین که خدمات نجف تا کربلا را رسیدگی می‌کنند و قرارگاه کربلا همچنین یک مرکز مدیرت بحران برای هماهنگی بین قرارگاه‌ها و اتفاقاتی که به صورت طبیعی ممکن است در ایام حرکت عظیم شکل بگیرد، است.

وی افزود: در مجموع بیش از ۳۰۰ هزار خدمت پزشکی و درمانی به زائران اربعین حسینی در عراق ارائه شده است. اوحدی بیان داشت: در ۹ مرز داخلی کشور، در شرق ریمدان و میرجاوه و غرب کشور، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، مسئولیت امدادرسانی به زائران را بر عهده دارد. تا امروز بیش از ۶۰ هزار زائر در داخل مرزهای کشور از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شده‌اند و در عراق حدود ۳۰۰ هزار خدمت پزشکی و درمانی به زائران ارائه شده است. وی گفت: مجموعه پایگاه‌های امدادی و درمانی که امسال مستقر شدند بیش از ۲ برابر سال گذشته است. اوحدی ادامه داد: میان کادر بهداشت و درمان فراخوان دادیم برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین و خدمت به زائرین، که بیش از ۴ هزار پزشک و پرستار در این فراخوان حضور پیدا کردند و همچنین عده خیلی زیادی از مردم در این فراخوان حضور پیدا کردند و داوطلب شدند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار