| کد مطلب: ۱۱۳۵۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد

سیگنال مهم ایران خودرو به بازار؛ متقاضیان دو دل شدند

​مدیران فروش ایران خودرو وعده دادند محصولاتی که در چارچوب فروش فوق العاده عرضه می‌شوند در بازه زمانی ۹۰ روز کاری بعد از پرداخت وجه و تکمیل پروسه ثبت نام در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت.

سیگنال مهم ایران خودرو به بازار؛ متقاضیان دو دل شدند

به گزارش آرمان ملی آنلاین، متقاضیان ایران خودرو با انتشار اطلاعیه چهارم این شرکت خودروسازی در دور جدید عرضه محصولات، غافلگیر شدند؛ اطلاعیه‌ای که می‌تواند زمینه ساز کاهش قیمت‌ها در بازار شود.

تمام محصولاتی که در اولین دور جدید فروش گسترده ایران خودرو بعد از حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، عرضه می‌شوند تا پایان امسال برای متقاضیان فاکتور خواهد شد. براساس اطلاعیه چهارم آبی‌های جاده مخصوص متقاضیانی که نسبت به بلوکه کردن پول حساب‌های خود اقدام کرده و پنج اولویت خودرویی را نیز انتخاب کردند، باید بار دیگر به سایت فروش ایران خودرو مراجعه کنند و از میان دو طرح خرید به صورت فوق العاده و پیش خرید، مدل مورد نظر خود را انتخاب کنند.

مدیران فروش ایران خودرو وعده دادند محصولاتی که در چارچوب فروش فوق العاده عرضه می‌شوند در بازه زمانی ۹۰ روز کاری بعد از پرداخت وجه و تکمیل پروسه ثبت نام در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت. آن بخش از خودرو‌ها نیز که در قالب طرح پیش فروش عرضه خواهند شد بعد از نهایی شدن روند ثبت نام و واریز پیش پرداخت، در بازه زمانی چهار تا ۶ ماهه برای مشتریان فاکتور می‌شود. با توجه به بازه‌های زمانی اعلام شده از سوی خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص، به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از محصولات عرضه شده در جدیدترین طرح فروش این خودروساز پیش از پایان سال جاری برای متقاضیان فاکتور شود.

البته با توجه به اینکه ایران خودرو زمانی حدود ۱۰ روز را برای واریز وجه، چه برای متقاضیان خرید فوق العاده و چه برای متقاضیان پیش خرید در بحث واریز وجه در نظر می‌گیرد و از طرف دیگر زمان‌های تحویل براساس روز‌های کاری محاسبه می‌شود، این احتمال وجود دارد که بخشی از خودرو‌هایی که به صورت پیش فروش به متقاضیان عرضه می‌شوند، در بهار ۱۴۰۴ برای آن‌ها فاکتور شوند. اما تیراژ این خودرو‌ها نباید چندان زیاد باشد؛ بنابراین متقاضیان خرید فوق العاده و پیش خرید می‌توانند مطمئن باشند که خودروی خود را امسال دریافت می‌کنند.

آنچه تا حدی متقاضیان را برای نوع طرح خرید دو دل کرده، بحث قرعه کشی و همچنین افزایش قیمت محصولات عرضه شده در مبدا است. مشتریانی که خرید فوق العاده را انتخاب کنند می‌دانند که قیمت خودروی مورد نظر آن‌ها قطعی خواهد بود. اما بی تردید به همین دلیل شانس در اختیار گرفتن خودرو توسط آن‌ها به دلیل شلوغ شدن جاده خرید فوق العاده و مکانیزم قرعه کشی تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

متقاضیان پیش خرید هم نگران افزایش قیمت محصولات مورد نظرشان در کارخانه هستند، اما در عوض می‌دانند که صف تقاضا برای مدل پیش خرید از خرید فوق العاده خلوت‌تر خواهد بود و به همان میزان شانس در اختیار گرفتن خودروی مورد نظرشان افزایش می‌یابد. البته بحث نحوه پرداخت نیز تا حدی روی تصمیم خریداران اثرگذار است.

مشتریان خرید فوق العاده بعد از اعلام نتایج قرعه کشی ۱۰ روز مهلت دارند تا تمام قیمت خودرو را پرداخت کنند. اما در طرح پیش خرید متقاضیان ۱۰ روز فرصت دارند تا نصف قیمت خودرو را به حساب ایران خودرو واریز کنند و الباقی مبلغ به قیمت روز در زمان تحویل از آن‌ها دریافت می‌شود.

آن طور که اخبار منتشر شده نشان می‌دهد آبی‌های جاده مخصوص حول و حوش ۱۰۰ هزار دستگاه از انواع محصولات خود را در دور جدید فروش گسترده خارج از چارچوب سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، در دسترس متقاضیان قرار می‌دهند؛ بنابراین بازار خودرو خود را آماده حضور لشکری از محصولات این خودروساز خواهد کرد. تجربه نشان داده است که عرضه گسترده محصولات ایران خودرو همواره روی قیمت‌های بازاری خودرو اثرگذار است و پیش از این هم شاهد افت قیمت‌ها در بازار بوده‌ایم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار