| کد مطلب: ۱۰۶۷۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد

پاکستان بار دیگر مدعی حضور گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان شد

نخست وزیر پاکستان مدعی شد «تحریک طالبان پاکستان» در افغانستان کمپ‌های آموزشی دارد اما از سوی دیگر تاکید کرد با وجود برخی چالش‌ها می‌خواهد با افغانستان تعامل داشته باشد.

پاکستان بار دیگر مدعی حضور گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان شد

«نورالحق کاکار» در گفتگوی اختصاصی با رسانه‌ نیوزمیکر گفت: پاکستان نگرانی‌های خود را در مورد حضور گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان با طالبان در میان گذاشته است.

کاکر گفت: ما اینجا نیستیم تا در مورد نیات آن دولت قضاوت کنیم، ما نگرانیم چون گروه هایی مانند تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان ساکن هستند و به همین دلیل این مسائل را با آنها مطرح می کنیم.

وی افزود: پایگاه های آموزشی تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان است که این موضوع برای ما نگران کننده است.

نخست وزیر موقت پاکستان ادامه داد: به رغم برخی چالش ها در روابط، پاکستان می خواهد با افغان ها تعامل داشته باشد، زیرا این به نفع مشترک هر دو ملت است که چنین گروه هایی (تحریک طالبان پاکستان) از این منطقه حذف شوند.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان گفت: خاک افغانستان تهدیدی برای هیچ کشوری نیست و می خواهد با همه ملت ها از جمله پاکستان روابط خوبی داشته باشد.

مجاهد افزود: افغانستان نمی‌خواهد در امور داخلی هیچ ملتی مداخله کند، نمی‌خواهد خاکش علیه کشورهای دیگر استفاده شود و ما نه تنها با پاکستان، بلکه با همه کشورها روابط خوبی داریم.

«جاوید مومند»، تحلیلگر سیاسی گفت: این گونه اظهارات مقامات پاکستانی به روابط دو کشور لطمه می زند و آنها باید برای ادعای خود سند و مدرکی ارائه دهند که نشان بدهد تحریک طالبان پاکستان در افغانستان است.

هفته گذشته، «آصف درانی»، نماینده ویژه پاکستان در افغانستان، در راس هیئتی به کابل رفت تا با مقامات طالبان در مورد چالش های پیش روی دو کشور گفتگو کند.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار