| کد مطلب: ۱۱۲۷۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد

هواپیمایی ترکیه بعد گفت‌وگوی پزشکیان و اردوغان پلمب شد؟

آرمان ملی- مطهره شفیعی: هجمه‌ها آغاز شد حتی پیش از تحلیف مسعود پزشکیان! دیروز خبر رسید که دفتر هواپیمایی ترکیه در ایران پلمب شده و دلیل آن را بی‌حجابی ذکر کردند.

هواپیمایی ترکیه بعد گفت‌وگوی پزشکیان و اردوغان پلمب شد؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مدعی شد که پس از مکالمه پزشکیان و اردوغان دفتر ترکیش ایرلاین به بهانه حجاب پلمب شده است. ابراهیم سوزنچی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «اردوغان زنگ زده و یکساعت با رئیس‌جمهور منتخب صحبت کرده که ان‌شاءا... روابط رو حسنه کنیم. همین امروز اماکن رفته دفتر ترکیش ایرلاین رو به‌دلیل حجاب پلمب کرده؛ حتما تصادفی بوده است.»

تسنیم عصر دیروز مدعی شد:‌ ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی دوشنبه به دفتر ترکیش ایرلاین مراجعه می‌کنند تا اخطار اولیه را درباره عدم رعایت حجاب از سوی کارکنان را بدهند اما کارکنان این شرکت هواپیمایی با ماموران پلیس درگیر می‌شوند. علت اصلی پلمب درگیری با ماموران پلیس هم بوده است؛ چرا که پلیس می‌گوید هیچ واحد صنفی را برای بار اول به‌دلیل عدم رعایت حجاب، پلمب نمی‌کند و اگر قرار باشد تا یک واحد صنفی پلمب شود حتما ماموران پلیس اخطارهای قبلی را صادر و با خود به همراه دارند. علی صالحی، دادستان تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا حکم قضائی برای پلمب دفتر ترکیش ایرلاین صادر شده بوده است، گفت: هیچ حکم قضائی در این مورد صادر نشده است.

*دعوت اردوغان به ایران

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ در تماس تلفنی با دکتر مسعود پزشکیان، موفقیت وی در کسب اعتماد ملت ایران و پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت. وی همچنین با بیان اینکه روابط ایران و ترکیه دارای سابقه‌ای طولانی است، اظهار داشت: معتقد هستم در دوره جدید نیز این روابط در هر زمینه‌ای توسعه خواهد یافت. دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری منتخب نیز در این تماس تلفنی بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود برای تقویت و توسعه روابط ایران و ترکیه تاکید کرد. همچنین در این گفت‌وگو روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مسعود پزشکیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تشکر از تبریکات دولت و ملت ترکیه پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و همچنین قدردانی از ابراز همدردی و همدلی با ملت ایران در پی فقدان رئیس‌جمهور شهید آیت‌ا... سیدابراهیم رئیسی تصریح کرد: دو ملت ایران و ترکیه از اشتراکات فراوان دینی، فرهنگی و تاریخی برخوردارند و مرزهای مشترک دو کشور در بیش از ۴ قرن گذشته مرز صلح و دوستی بوده است که با اتکا به این سرمایه‌های ارزشمند باید نسبت به تقویت مناسبات دو کشور در همه زمینه‌ها اهتمام ویژه داشته باشیم. رئیس‌جمهور منتخب با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود برای تقویت و توسعه روابط دو کشور دوست و برادر ایران و ترکیه، از اردوغان برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.

*نطر احمدی‌نژاد درباره پزشکیان

ترکیه و ایران دیروز اخبار زیادی داشتند مانند احمدی‌نژاد که از قافله عقب نماند،‌ رئیس‌جمهور اسبق ایران در ادامه سفرش به ترکیه، به بازار استانبول رفته بود و تقریبا با همه کسبه و توریست‌های خارجی دست می‌داد و عکس یادگاری می‌گرفت. در جریان این گردش، یکی از شهروندان ترکیه نظر احمدی‌نژاد را درباره رئیس‌جمهور جدید ایران (مسعود پزشکیان) پرسید که احمدی‌نژاد اظهارکرد که برایش دعا می‌کند.

*درخواست خواننده ترک از پزشکیان

یک خواننده سرشناس ترکیه‌ای در استوری خود، در پیامی به رئیس‌جمهوری منتخب ایران قول داد که اگر درخواستش از مسعود پزشکیان اجابت شود، یک کنسرت رایگان در بزرگترین ورزشگاه ایران برگزار کند. ماهسون کیرمیزی‌گول، خواننده مشهور ترکیه‌ای در صفحه اینستاگرام خود در پیامی به زبان فارسی سمت جدید مسعود پزشکیان را به او تبریک گفت و نوشت:«من به آقای رئیس‌جمهور مسعود پزشکیان تبریک می‌گویم بزرگترین درخواست من از شما انجام اصلاحاتی است که زندگی #زنان ایرانی را بهبود بخشد. من صمیمانه از شما درخواست می‌کنم که اقدامات لازم را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که زنان زندگی آرام‌تر و شادتر و عاری دارند. اگر این اصلاحات را اجرا کنید به شما قول می‌دهم در بزرگترین ورزشگاه ایران کنسرت رایگان خواهم داد!

ایرلاین قطر چه شد؟

خبر هوایی دیگری هم روزگدشته منتشر شد که هنوز تایید یا تکذیب نشده است. در خبر جدید آمده است: درحالیکه حمل و نقل بین‌المللی یکی از شاخص‌های ارتباط با جهان محسوب می‌شود، یک خبر شوکه‌کننده آسمان ایران را تحت‌تاثیر قرار داد. هواپیمایی قطر در یک اقدام عجیب تصمیم گرفته، دفاتر خود در مشهد و اصفهان را به ترتیب از تاریخ ۲۱ و ۲۳ سپتامبر تعطیل کند! ین اتفاق در شرایطی رخ داده که مصیبت تحریم‌ها در تمام این سال‌ها باعث شده هواپیماهای ایران فرسوده شوند و احیای ناوگان هوایی ایران با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود. همین موضوع بخش مهمی از پروازهای بین‌المللی ایران را وابسته به ایرلاین‌های خارجی نماید.

*شایعه‌ای که در فروردین رد شد

در فروردین‌ماه امسال هم شایعه ترک ایران از سوی ایرلاین قطری مطرح شد، اما 12 فروردین مسئولان شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) پروازهای قطر ایرویز به فرودگاه امام بدون وقفه در حال انجام است. سعید چلندری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر قطع پروازهای شرکت هواپیمایی قطر به ایران ضمن تکذیب آن اظهار داشت که پروازهای شرکت هواپیمایی قطر به تهران و بلعکس بدون وقفه در حال انجام است. چلندری افزود: از ۳۱ مارس( ۱۲ فروردین) که از نظر هواپیمایی وارد فصل تابستانی پروازها می‌شویم شرکت هواپیمایی قطر روزانه با دو پرواز برای مدت ۶ ماه آینده مجوز اخذ نموده و طی صحبت دوجانبه بدون وقفه این برنامه را انجام خواهد داد. مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اطمینان خاطر داد؛ هیچ مسافری در مسیر دوحه به تهران و بالعکس با محدودیت وجود پرواز مواجه نخواهد شد. چلندری افزود: شرکت هواپیمایی قطر به‌دلیل تنوع ناوگان در فصولی از سال که با افزایش تعداد مسافر مواجه می‌شود از هواپیماهای با ظرفیت بیشتر (پهن پیکر) استفاده می‌کند.

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار