| کد مطلب: ۲۱۱۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مطرح کرد؛

ضمانت وام های اشتغال مددجویان با اولویت زنان سرپرست خانوار/آمادگی برای ایجاد ۵۰۰ هزار شغل خانگی و روستایی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت : از سال ٩٨، صندوق ضمانت وام اشتغال برای زنان سرپرست خانوار راه اندازی کردیم که این صندوق تا ٨ میلیارد تومان می‌تواند ضمانت صادر کند.

ضمانت وام های اشتغال مددجویان با اولویت زنان سرپرست خانوار/آمادگی برای ایجاد ۵۰۰ هزار شغل خانگی و روستایی

آرمان ملی آنلاین -حجت الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از ضمانت تسهیلات وام اشتغال کمیته امداد برای زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت : سخت‌ترین گروه مخاطب ما زنان سرپرست خانوار روستایی هستند که فاقد مهارت و سواد هستند و تأمین ضمانت برایشان بسیار مشکل است. وی ادامه داد : در این راستا از سال ٩٨، صندوق ضمانت را راه اندازی کردیم که این صندوق تا ٨ میلیارد تومان می‌تواند ضمانت صادر کند.عبدالملکی همچنین اظهار داشت: ما در کنار اینکه تلاش می‌کنیم ضمانت صادر کنیم از خیرین کارآفرین نیز کمک میگیریم.


سال گذشته ۱۹۷ هزار و ۲۴۹ فرصت شغلی جدید ایجاد شد
وی همچنین به ارائه گزارش عملکرد سال ۱۳۹۹ و همچنین برنامه های حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد در سال ۱۴۰۰ پرداخت و بیان کرد: سال گذشته برای ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برای نیازمندان برنامه ریزی کرده بودیم. مجموع منابعی که به لحاظ قانونی در اختیار کمیته امداد بود ۵ هزار و ۸۰۰ میلیاردتومان بود. عبدالملکی ادامه داد: سال گذشته ۱۹۷ هزار و ۲۴۹ فرصت شغلی جدید ایجاد شد که ۱۷۰ هزار نفر از طریق اجرای طرحهای اشتغال و ۲۷ هزار نفر از طریق کاریابی حاصل شده است. به این ترتیب حدود ۹۹ درصد از برنامه ما محقق شد. عبدالملکی گفت: مبلغی که شبکه بانکی به ما کمک کرد ۵ هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان بوده است.


ایجاد ۳۸ درصد اشتغال ناخالص کشور با تلاش کمیته امداد
بنابر اظهارات معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره)، این آمار ۱۹۷ هزار فرصت شغلی ۳۸ درصد کل اشتغال ناخالص کشور در سال گذشته است. در گزارشی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آماده و برای وزارت اقتصاد ارسال کرده، قید شده که از ۵۲۱ هزار فرصت شغلی که به صورت ناخالص در کشور ایجاد شده ۳۸ درصد آن متعلق به نهاد کمیته امداد بوده و این یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی است که بخش قابل ملاحظه ای از برنامه ای که برای اشتغال پیاده می کند برای نیازمندان است.


آمادگی برای ایجاد ۵۰۰ هزار شغل
وی در ادامه درباره برنامه های اشتغال سال ۱۴۰۰ گفت: سال گذشته هدفگذاری ۲۰۰ هزار فرصت شغلی محقق شد و برای سال ۱۴۰۰ قدم بلندتری برداشتیم و ۵۰ درصد برنامه خود را افزایش دادیم و برنامه ریزی برای ۳۰۰ هزار فرصت شغلی کردیم.
وی ادامه داد: آنچه به عنوان منابع تصویب شده و امید است مانند سالهای قبل در اختیار کمیته امداد قرار گیرد ۱۱ هزار و ۱۵۰ میلیاردتومان است که ۱۰ هزار میلیارد تومان در قالب قانون بودجه به تصویب مجلس رسید و مجلس در این زمینه به ما کمک کرد. ۱۱۵۰ میلیارد تومان هم خارج از قانون بودجه در اختیار ما قرار دارد که بخشی از آن متعلق به صندوق قرض الحسنه امداد ولایت است و بخشی مربوط به قانون توسعه اشتغال پلیدار روستاییان و عشایر است که امید است امسال به صورت کامل محقق شود.
عبدالملکی در ادامه اظهار کرد: سال گذشته در دولت و مجلس آمادگی خود را برای اینکه مسئولیت کل اشتغال خانگی کشور و کل اشتغال خرد روستایی کشور را به عهده بگیریم اعلام کردیم و این را خدمت معاون اول رییس جمهوری عرض کردیم و با آقای قالیباف مکاتبه شد که اگر این مسئولیت به کمیته امداد واگذار شود و منابع هم در اختیار کمیته امداد قرار گیرد که پیش بینی ما ۲۰ هزار میلیاردتومان بود، می توانیم امسال،۵۰۰ هزار فرصت شغلی را برنامه ریزی و به این تعهد عمل کنیم؛ البته هنوز پاسخ رسمی دریافت نکردیم.


تاثیر کرونا بر روی اشتغال کمیته امداد
عبدالملکی در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی درباره تاثیر کرونا بر روی اشتغال کمیته امداد گفت: بلافاصله بعد از کرونا، اقدامات جدید و جدی را درباره کم کردن اثرات اقتصادی کرونا در پی گرفتیم. کرونا در سطح جهان 400 میلیون شغل تمام وقت را نابود کرد. وی ادامه داد: ارزیابی که ما داشتیم حدود 3 درصد از طرحهای ما از کرونا خسارت دیدند و برای اینکه این سه درصد را پوشش و از آن حمایت کنیم برنامه ریزی کردیم.


56 هزار خانواده سال گذشته خودکفا شدند
وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که حدود 56 هزار خانواده سال گذشته در برنامه اشتغال کمیته امداد، خودکفا شدند.
عبدالملکی اظهار کرد: مهم‌ترین عاملی که باعث موفقیت الگوی اشتغال کمیته امداد شده برنامه‌ریزی برای ورود همه‌ی افرادی است که توان نقش‌آفرینی در این زمین بازی وسیع را دارند. از شبکه بانکی گرفته تا موسسات آموزشی کسب‌و‌کار، موسسات مشاوره شغلی، پارک‌های علم و فناوری، شهرک‌های صنعتی، کارآفرین‌های حرفه‌ای، خیرین کارآفرین که بیش از ۴۰۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی ایجاد کردند، تا جهادگران کارآفرین که جوانانی هستند که قلبشان برای رفع فقر و محرومیت در کشور می‌تپد.معاون اشتغال کمیته امداد افزود: این کمیته زمینه را برای نقش آفرینی جهادگران کارآفرین برای رفع فقر و محرومیت ایجاد کرده و اکنون ۱۳۵۰ نفر جوانان کارآفرین با برنامه اشتغال امداد در حال همکاری هستند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار