| کد مطلب: ۱۱۳۵۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد

مدیر عامل شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه متالکس اصفهان مطرح کرد:

عدم توجه به پتانسیل های داخل کشور یکی از چالش های بزرگ و اساسی در زنجیره تولید فولاد

مدیر عامل شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه متالورژی فولاد،ریخته گری،ماشین آلات و صنایع وابسته(متالکس) که از 6 تا 9 شهریور در محل نمایشگاه بین المللی اصفهان در حال برگزاری است گفت: یکی از چالش هایی که اکنون در زنجیره تولید فولاد وجود دارد عدم توجه به پتانسیل داخل کشور است.

عدم توجه به پتانسیل های داخل کشور یکی از چالش های بزرگ و اساسی در زنجیره تولید فولاد

آرمان ملی آنلاین - حمید شجاعی در گفتگو با خبرنگاران افزود: وقتی به تولید کنندگان ورق گالوانیزه و قابلیت ها و ظرفیت‌های مجموعه های داخلی توجه نمی شود  این امر موجب دلسردی تولید کنندگان و کاهش رونق بازار تولید می گردد و عده ای در این میان اقدام به واردات ورق نموده و توازن بازار را بر هم می زنند .

شجاعی با تاکید بر لزوم نظارت هرچه بیشتر وزارت صمت در زمینه صدور مجوز واردات بیان کرد: اگر وزارت صمت کنترل و نظارت بیشتری در زمینه صدور مجوز داشته باشد قطعا به  پتانسیل های داخلی و ظرفیت های بالای تولید بهای بیشتری داده خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری با اشاره به عدم تخصیص ارز کافی به تولید کنندگان محصولات فولادی اظهار داشت: متاسفانه بعضا در این بازار آشفته تولید و عدم حمایت کافی از سوی وزارت صمت برخی تجار اقدام به واردات ورق های گالوانیزه نموده و این واردات متناسب با نیاز  کشور نیست و مشکلات زیادی برای شرکت های تولیدی ایجاد می کند که می بایست وزارت صمت در خصوص جلوگیری از واردات محصولات گالوانیزه اقدام جدی نموده و تمهیدات لازم را اتخاذ نماید.

شجاعی خاطرنشان کرد: موضوع قابل توجه دیگر که اخیرا مطرح است  صدور مجوز احداث کارخانه جات جدید تولیدی از سوی وزارت صمت است.

 وی افزود: میزان مصرف ورق گالوانیزه در کشور در شرایط بهینه 2 میلیون تن است  که در حال حاضر مجوز ظرفیت تولید 4 میلیون تن صادر شده است و بدیهی است در راستای جلوگیری از ایجاد رکود جدی در حوزه تولید محصولات فولادی می بایست زمینه و شرایط برای صادرات تسهیل گردد و در غیر این صورت شاهد هدر رفت سرمایه های بسیاری در کشور خواهیم بود و زنجیره تولید محصولات فولادی در کشور  با اختلال شدید مواجه خواهد شد.

 بنابراین وزارت صمت باید با کارشناسی دقیق تر موضوع صدور مجوزها، مانع ایجاد اختلال و رکود در بازار محصولات گالوانیزه شود.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار