| کد مطلب: ۱۱۳۳۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی خبر داد ؛

30هکتار زمین کشاورزی زیر کشت گیاهان دارویی تنها در 3 ماه

مدیرعامل موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی گفت : پس از برگزاری دوره‌های اعتمادساز در ۳ ماه اخیر تعداد 50 کشاورز پیشرو در 15 روستای شهرستان بویراحمد در قالب 30 هکتار از اراضی قابل کشت در زمینه توسعه گیاهان دارویی مورد حمایت قرار گرفتند.

30هکتار زمین کشاورزی زیر کشت گیاهان دارویی تنها در 3 ماه

به گزارش روابط عمومی موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی، در ادامه بازدید میدانی مدیرعامل این موسسه از پروژه‌های استانی، پروژه توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی و افزایش سطح زیرکشت در مناطق هدف استان کهگیلویه و بویراحمد، پس از برگزاری دوره‌های اعتمادساز در ۳ ماه اخیر تعداد 50 کشاورز پیشرو در 15 روستای شهرستان بویراحمد در قالب  30 هکتار از اراضی قابل کشت در زمینه توسعه گیاهان دارویی مورد حمایت قرار گرفتند.

از مهمترین خدمات انجام گرفته برای کشاورزان و محرومان مرتبط در این پروژه می‌توان به اختصاص بالغ بر 50 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با هدف تامین نقدینگی خرید نهاده‌های کشاورزی، نوین‌سازی سیستم آبیاری، اصلاح و آماده سازی اراضی کشاورزی و سایر هزینه‌های جاری در طول دوره تولید اشاره کرد.

در این راستا با تامین بیش از 10 تن پیازچه زعفران، موسیر و بیش از 30 هزار نهال گل محمدی، زمینه ایجاد اشتغال بیش از 30 کشاورز و پایدارسازی اشتغال بیش از 60 نفر بصورت مستقیم با کشت گیاهان دارویی در این مناطق فراهم گردید که این مهم توسط موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی صورت پذیرفته است.

پیش‌بینی می‌شود با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه ارائه دستورالعمل‌های فنی کاشت، داشت و برداشت توسط کارشناسان این پروژه در طی دوره تولید و کاشت گیاهان دارویی، درآمد کشاورزان حداقل به میزان 50 درصد نسبت به سایر محصولات زراعی رایج در مناطق هدف این پروژه افزایش پیدا کند.

پیش از این، در دو سال گذشته با حمایت بنیاد علوی و اختصاص بیش از 600 میلیارد ریال تسهیلات؛ بالغ بر ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی و دیم شهرستان‌های لنده، کهگیلویه، گچساران، بهمئی و چرام استان کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت بیش از ۱۵ گونه گیاه دارویی رفته که از دستاوردهای آن می‌توان به تکمیل زنجیره ارزش این رسته مزیت‌دار در استان، ایجاد و پایدارسازی بیش از ۱۱۰۰ اشتغال بصورت مستقیم و افزایش بین ۵۰ تا ۴۰۰ درصدی کشاورزان اشاره کرد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار