| کد مطلب: ۱۱۳۲۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد

رییس مرکز فناوری مالی و اطلاعاتی صندوق کار آفرینی امید در نمایشگاه صنعت مالی ۱۴۰۳:

پرداخت غیرحضوری بیش از یک و نیم میلیون فقره تسهیلات در سه سال گذشته/ اتصال دانش بنیان ها با مشاغل خرد و روستایی / یکپارچه سازی سامانه های دولتی و خصوصی در بخش اشتغال همچون سامانه تبصره ۱۸

رییس مرکز فناوری های مالی و اطلاعاتی صندوق کارآفرینی امید گفت: در سه سال گذشته بیش از یک میلیون فقره تسهیلات در این صندوق بصورت غیرحضوری در پرداخت شده است، این صندوق جز اولین نهادهایی در کشور بوده که احراز هویت غیرحضوری، افتتاح حساب غیرحضوری و پرداخت تسهیلات غیرحضوری همگی بصورت غیرحضوری را عملیاتی کرده است و در اختیار کارآفرینان قرار داده است، تسهیلات پرداخت شده در این مجموعه تاکنون برای موارد ضروری بوده اما از این به بعد تسهیلات اشتغال زایی هم بصورت غیرحضوری در اختیار کارآفرینان قرار خواهد گرفت.

پرداخت غیرحضوری بیش از یک و نیم میلیون فقره تسهیلات در سه سال گذشته/ اتصال دانش بنیان ها با مشاغل خرد و روستایی / یکپارچه سازی سامانه های دولتی و خصوصی در بخش اشتغال همچون سامانه تبصره ۱۸

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید ، مصطفی امینی که در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی ایران با بیان این مطلب در گفت‌و گو با خبرنگاران اظهار کرد : برنامه صندوق کارآفرینی امید در حال حاضر فراهم کردن بستری برای پرداخت تسهیلات به صورت کاملاً غیر حضوری بدون نیاز مراجعه حضوری مردم به شعب است.

او با اشاره به اینکه بیشتر مشتریان این صندوق در مناطق دور از پایتخت و روستایی بوده و گاها امکان مراجعه حضوری ندارد، تاکید کرد: حمایت از اشتغال این افراد برای صندوق اهمیت زیادی دارد.

امینی در ادامه افزود: گام بعدی تجهیز منابع و اتصال به سامانه‌های ملی مانند سامانه جامع اشتغال زایی وزارت اقتصاد است که این صندوق در این امر نیز پیش قدم بوده و توانسته این روال را به صورت مکانیزه به مردم ارائه دهد.

همچنین این صندوق در نظر دارد در موضوع اشتغال با محوریت فناوری نقش پررنگ‌تری ایفا کند و تا کنون توانسته سامانه ملی اطلاعات مشاغل ایران و همچنین راه اندازی سامانه ملی جستجوی شغل را برای وزارت کار عملیاتی کند.

رییس مرکز فناوری های مالی و اطلاعاتی صندوق کارآفرینی امید گفت: این صندوق در تلاش است که بخش‌های تامین مالی، سامانه‌های که در بخش خصوصی به صورت بر خط فعال هستند همچون پلتفرم های کارسپاری و همچنین نهادهای که در بخش مشاغل خرد و شرکت‌هایی که وظیفه آنها اشتغال کلان و تامین مالی این حوزه است را با استفاده از تامین مالی مشارکتی و اتصال پلتفرم‌ها در کنار هم قرار دهد.

او افزود: صندوق کارآفرینی امید در پرداخت تسهیلات برای مشاغل خرد از محل تبصره ۱۸ رتبه اول کشور را در سال ۱۴۰۲ در اختیار دارد و در سال گذشته بیشتر و بالاتر از همه بانک‌های کشور در این زمینه فعالیت کرد. در واقع این صندوق توانسته در موضوعی که وظیفه و ماموریت اصلی خود بوده به خوبی عمل کرده و متمرکز شده است، در نهضت احیای واحدهای تولیدی راکد این صندوق بیش از ۹۰ درصد شاخص‌های لازم را محقق کرده و توانسته با موفقیت عمل کند. این صندوق در سه سال گذشته بیش از یک میلیون فقره تسهیلات غیر حضوری در اختیار مردم قرار داده است. از ویژگی‌های بارز این صندوق پرداخت تسهیلات به صورت مرحله‌ای و همزمان با پیشرفت کار و متناسب با طرح اشتغال زایی است.

نرخ نکول صندوق قابل دفاع است زیرا معمولا تلاش شده تسهیلات در اختیار افراد صاحب صلاحیت قرار گیرد. با مکانیزه کردن فعالیت‌ها این صندوق می‌تواند بهتر و بیشتر در مناطق محروم و روستاها عمل کند چون امکان تاسیس شعبه در این مناطق وجود ندارد و این امر مستلزم استفاده از فناوری و آموزش سواد مالی و مهارتهای کارآفرینی به متقاضیان است.

امینی در خصوص چگونگی پرداخت تسهیلات در صندوق کارآفرینی امید گفت : از طریق سامانه‌ای تحت عنوان “سامانه خاص” این خدمات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد احراز هویت، افتتاح حساب، پرداخت تسهیلات و بازپرداخت اقساط همگی بصورت غیرحضوری در این سامانه در اختیار متقاضیان قرار دارد.

او تاکید کرد: یکی از اهداف بسیار مهم صندوق کارآفرینی امید حضور فعال شرکت‌های دانش بنیان برای افزایش بهره وری کسب‌وکارهای روستایی است و هدف از این کار استفاده صنایع روستایی از فناوری‌های نوین برای بهبود بهره‌وری بیشتر در مشاغل خرد است.

این صندوق به دو صورت از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند یکی در بحث تامین مالی مستقیم است و دیگری اتصال این شرکت‌ها به کسب و کارهای خرد به خصوص در مناطق روستایی برای افزایش بهره‌وری و همچنین ایجاد فضایی برای فعالیت این شرکت‌ها است که این امر در قالب طرح‌های صندوق پیگیری می‌شود مثل طرح “روستای نوفن” از جمله این طرح‌هاست.

رییس مرکز فناوری های مالی و اطلاعاتی صندوق کارآفرینی امید در پایان گفت : طرح جدیدی که در این صندوق در حال پیگیری است در سه محور در حال اجراست. یکی بانکداری اجتماعی که از هر طرح نوآوری اجتماعی که موجب اشتغال زایی و پایداری اشتغال‌های خرد و کوچک ‌شود حمایت می‌شود. موضوع دوم بانکداری اصناف است و تمرکز در این موضوع بر صنوف خرد و متوسط است که در واقع تامین مالی صنوف خرد و متوسط است و سومین مورد مبحث بانکداری وقف است که هدف آن استفاده از ظرفیت وقف، موقوفات و اوقاف است که در کشور وجود دارد تا برای ایجاد اشتغال و پایداری آن استفاده شود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار