| کد مطلب: ۱۱۳۲۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد

ایران خودرو مشتریان را سورپرایز کرد؛ حذف دو شرط مهم

​ ایران خودرو در اطلاعیه ای شروط شرکت در جدیدترین طرح فروش خود را اعلام کرد.

ایران خودرو مشتریان را سورپرایز کرد؛ حذف دو شرط مهم

به گزارش آرمان ملی آنلاین، متقاضیانی که پلاک فعال دارند اما از عمر خودروی آنها بیش از ۵ سال می گذرد می توانند در طرح جدیدترین طرح فروش ایران شرکت کنند. همچنین در صورت نهایی شدن مکاتبات و صدور مجوزهای لازم در این دور از فروش محصولات ایران خودرو دیگر خبری از شرط داشتن گواهینامه برای خرید خودرو نیست.

چندی پیش مدیرکل هیات عمومی دیوان عدالت اداری از برداشتن شرط داشتن گواهینامه برای خریداران خودرو از کارخانه خبر داد. برداشتن این دو شرط می تواند حسابی متقاضیان خرید محصولات ایران خودرو از کارخانه را ذوق زده کند. آنطور که یدالله اسمعیلی فرد گفت: خریداران خودرو از شرکت های خودروساز نیازی به داشتن گواهینامه ندارند و این مساله از صلاحیت شورای رقابت خارج است.

سخنان مدیر کل هیات عمومی دیوان عدالت اداری در حالی درباره برداشتن شرط مربوط به گواهینامه مطرح می شود که در سال های گذشته این شرط سبب شد بسیاری از متقاضیان از امکان خرید خودرو به قیمت کارخانه باز بمانند. به گزارش اقتصادنیوز، حال به نظر می رسد این شرط هم در طرح های فروش فوق العاده و همچنین پیش فروش ایران خودرویی ها که به زودی برگزار می شود؛ حذف شود.

 

البته همچنان سایر شرط ها مانند داشتن سن ۱۸ سال تمام، تحویل نگرفتن خودرو طی ۴۸ ماه گذشته از ایران خودرو و سایپا، تحویل نگرفتن خودرو ظرف ۲۴ ماه گذشته از خودروسازان خصوصی همچنان برای متقاضیان عادی که قصد شرکت در طرح فروش ایران خودرو را دارند اعمال می شود.

براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، به نظر می رسد باتوجه به بهبود نسبی وضعیت بازار خودرو، خروج سرمایه های سرگردان از این بازار که به دنبال آن باعث  کم شدن دامنه نوسان قیمت بازاری خودرو شده تا حدی دست سیاست گذار را برای برداشتن محدودیت ها برای خرید خودرو از کارخانه باز گذاشته است.

بعد از بازگشت تحریم های صنعت خودرو، خروج شرکای بین المللی و به دنبال آن افت تیراژ تولید و همچنین هجوم متقاضیان برای خرید خودرو از کارخانه، وضعیت عرضه خودروسازان به شدت بحرانی شد و مدیران وقت صمت برای مدیریت متقاضیان شروطی را برای خرید خودرو از کارخانه در نظر گرفتند. اما با آرام شدن فضا شروط خرید خودرو در مبدا کمتر می شود. به گزارش اقتصادنیوز، این طرح فروش ایران خودرو علاوه بر متقاضیان عادی در دسترس مادران دارای دو فرزند و بیشتر و همچنین صاحبان خودروهای فرسوده نیز قرار دارد و آنها می توانند در این طرح فروش حاضر شوند.

ایران خودرویی ها در این طرح رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی (ارتقا یافته)، خانواده تارا، خانواده هایما و جدیدترین محصول خود یعنی "ری را" را عرضه می کنند. البته مشخص نیست از خانواده تارا هر دو عضو خانواده یعنی تارا V4 LX با گیربکس اتوامتیک و تارا با گیربکس دستی ۶ سرعته حضور دارد یا تنها یکی از این دو محصول عرضه می شود.

همین مساله در مورد خانواده هایما هم صدق می کند و ایران خودرویی ها به طور مشخص اعلام نکرده اند که هر چهار عضو خانواده هایما یعنی هایما S7 پلاس، هایما S5، هایما  S8 و هایما X7 در دسترس متقاضیان قرار می گیرند یا برخی از مدل های این محصول مونتاژی چینی را در سبد محصولاتی مربوط به طرح فروش خود جای داده اند. طرح فروش ایران خودرو از ۲۴ مرداد تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ برگزار می شود. متقاضیان می توانند نسبت به وکالتی کردن حساب خوداقدام کنند. مبلغی که باید در حساب های خود دپو کنند ۲۳۰ میلیون تومان اعلام شده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار