| کد مطلب: ۱۱۳۲۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد

رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری:

باید صنایع فولادی کنار دریا مستقر شوند

رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در بازدید از فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت داده است و باید به این شرکت میدان داد تا آثار سرمایه‌گذاری خود را در آینده ببیند.

 باید صنایع فولادی کنار دریا مستقر شوند

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، علی آقامحمدی، رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید از شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز از این شرکت بازدید کرده بود، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های توسعه اقتصاد دریا محور در استان هرمزگان استقرار صنایع آب‌بر همچون فولاد در کنار دریا است و باید این صنایع در کنار دریا مستقر شوند. در حالی که بخش عمده‌ای از صنعت فولاد کشور در مرکز قرار دارد.

وی با اشاره به مکان‌نمایی صحیح فولاد هرمزگان، افزود: یکی از واحدهایی که به درستی در کنار آب قرار گرفته فولاد هرمزگان است.

رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: استان هرمزگان با توجه به موقعیت خاص خود در حال حاضر سومین تولیدکننده فولاد کشور است. در صورتی که پروژه‌های توسعه‌ای آن به بهره‌برداری برسد، به نخستین استان فولادی کشور تبدیل خواهد شد و این نکته بسیار حائز اهمیتی است؛ چرا که هم از نظر معیشتی جامعه و هم از نظر اشتغال‌زایی باعث رونق خواهد شد و مانع مهاجرت جمعیت می‌شود.

قطعی برق صنایع به جامعه آسیب می‌زند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ناترازی در حوزه انرژی، تصریح کرد: به نظر می‌رسد وضعیت توسعه فولاد هرمزگان به خوبی پیش می‌رود؛ اما ناترازی در حوزه انرژی و آب در کشور در طول سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است.

از دلایل عمده عدم توسعه زیرساخت انرژی می‌توان به تثبیت طولانی‌مدت نرخ انرژی در کشور اشاره کرد. همچنین الگوی مصرف در کشور رعایت نمی‌شود و کمبود انرژی را مضاعف کرده است.

آقامحمدی ادامه داد: هر صنعتی که راه می‌افتد، باید به صورت منطقی منابع آن تامین شود. قطعی برق صنایع باعث کاهش تولید شده و در نهایت وبا افزایش قیمت‌های نهایی مردم آسیب میبینند .بنابراین راه حل‌های کوتاه‌مدت همچون قطعی برق صنایع نمی‌تواند جوابگوی وضعیت کنونی باشد.

لزوم دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در حوزه انرژی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص بهترین استراتژی برای رفع ناترازی انرژی گفت: مهم‌ترین استراتژی برای تامین انرژی در شرایط کنونی جذب سرمایه‌گذاران داخلی و تکریم آن‌ها برای حضور در این حوزه است. وی با بیان اینکه خوشبختانه ظرفیت و توان ساخت در داخل کشور به ویژه قابلیت‌های صنعت برق و انرژی کاملا مشخص است گفت: استراتژی کنونی که همان قطع برق صنایع است، باید تغییر کند. ضمن اینکه نمی‌توان صنعت را هم از منظر انرژی، هم قیمت‌گذاری دستوری و هم بازگشت ارز صادراتی با قیمت پایین‌تر تحت فشار قرار داد و انتظار داشت که تولید آن تداوم یابد. در این صورت باید منتظر از بین رفتن صنعت و کاهش توسعه آن باشیم و امیدوار هستیم با توجه به استقرار دولت چهاردهم در آینده نزدیک به صورت جدی حوزه انرژی مورد توجه قرار گیرد و تولید نیز از محدودیت مستثنی شود.

قطعی برق بازار صادراتی را از بین می‌برد

رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به آسیب‌های قطعی برق در صنعت فولاد، بیان کرد: همین فولاد هرمزگان یک شرکت صادرات‌محور است که تعهد صادرات دارد. اگر برق آن قطع شود و نتواند تولید کند، دیگر نمی‌تواند در بازار صادراتی حاضر شود. از این رو ضروری است که به این شرکت برای حفظ بازارهای صادراتی آن به صورت ویژه برق تخصیص یابد.

برطرف شدن ناترازی انرژی جزو تاکیدات مقام معظم رهبری نیز هست و جزو موارد نامطلوب کشور به شمار می‌رود.

عملکرد فولاد هرمزگان در همه حوزه‌ها مطلوب است

آقامحمدی با اشاره به عملکرد فولاد هرمزگان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه عملکرد فولاد هرمزگان در حوزه‌های مختلف مثبت است فولاد هرمزگان در بخش‌های مختلف تلاش کرده و اقدامات قابل توجهی را در توسعه ، مسئولیت‌های اجتماعی، و توسعه نیروی انسانی صورت داده است.

رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: فولاد هرمزگان می‌تواند همچنان بیش از این توسعه یابد. از این رو باید به این شرکت میدان داد تا بتواند آثار فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خود را ببیند و تشویق شود سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه به فولاد هرمزگان برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای بسیار امیدوار هستیم ، تصریح کرد: فولاد هرمزگان در محیط زیست نیز سرمایه‌گذاری کرده و اقدامات اصولی انجام داده و به مقوله تولید فولاد سبز وارد شده است. و این درحالیست که تولیدکنندگانی که در آینده به این مقوله وارد نشوند، دیگر در بازارهای جهانی جایی نخواهند داشت و مشمول تعرفه‌های سنگین برای فروش محصولات خود خواهند شد.

وی در پایان تاکید کرد: فولاد هرمزگان در زمینه تولید فولاد سبز در کشور پیشتاز است و باید این شرکت را که نسبت به دیگر واحدها برتری دارد، به گونه‌ای معرفی کنیم که دیگر شرکت‌ها از فولاد هرمزگان الگو بگیرند. توسعه فولاد هرمزگان در کنار دریا بسیار مطلوب است و از فولاد مبارکه درخواست داریم باز هم طرح‌های توسعه خود را در کنار دریا اجرا کند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار