| کد مطلب: ۱۱۳۲۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد

نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری ایران برگزار می‌شود

دعوت از ۸۰ کشور برای سرمایه‌گذاری در ایران

نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری ایران با روش اکسپوهای ایران و با هدف جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برگزار می‌شود. معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌پذیری کشور، طرح‌ها و پروژه‌های آماده در سطح کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی، ایجاد محیط مذاکرات چند جانبه بین فعالان اقتصادی داخلی و خارجی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

دعوت از ۸۰ کشور برای سرمایه‌گذاری در ایران

آرمان ملی آنلاین - نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری ایران با روش اکسپوهای ایران و با هدف جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برگزار می‌شود. معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌پذیری کشور، طرح‌ها و پروژه‌های آماده در سطح کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی، ایجاد محیط مذاکرات چند جانبه بین فعالان اقتصادی داخلی و خارجی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا قادری، مجری برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در این زمینه و با اشاره به تفاوت نخستین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران با رویداد اکسپو صادراتی، گفت: در این رویداد تجار در این نمایشگاه دعوت نخواهند شد بلکه ما میزبان  سرمایه‌‌گذاران خواهیم بود.

قادری تعداد دعوت‌شوندگان برای شرکت در این نمایشگاه را حدود 1000 سرمایه‌گذار عنوان کرد و افزود: مساحت اولیه برای برگزاری این نمایشگاه حدود 20 هزار متر در نظر گرفته شده است. این نمایشگاه در سالن‌های اصلی محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد؛ و از آنجایی‌که در موازی این نمایشگاه، رویداد دیگری دایر نخواهد شد این امکان وجود دارد که تمام مجموعه سایت نمایشگاهی به این نمایشگاه اختصاص پیدا کند.

مجری برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران ادامه داد: صنایع( نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد)، زیرساخت‌ها ( حمل‌ونقل، ساخت و ساز)، صنایع غذایی و محصولات کشاورزی، فناوری اطلاعات و شهرداری‌ها و مناطق آزاد جزو نظام سرمایه‌پذیر کشور محسوب می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه کانون اصلی نمایشگاه، جذب سرمایه‌گذاری خارجی است، افزود: هدف ما این است که حضور سرمایه‌گذار داخلی را در کنار سرمایه‌گذار خارجی تسهیل کنیم و به نوعی برای آنها پروژه‌های مشترکی را تعریف کنیم در سایه این اقدام اطمینان‌های اولیه را به سرمایه‌گذاران خارجی خواهیم داد.

قادری تعداد کشورهای دعوت شده در این نمایشگاه را حدود  80 کشور عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود که در این رویداد سرمایه‌گذارانی از کشورهای همسایه، چین، روسیه، هند، کشورهای جنوب شرق آسیا، کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین و اسپانیا و ایتالیا حضور داشته باشند.

به گفته وی؛ بر اساس آمارهای موجود ایرانیان مقیم خارج از کشور بعد از کشورهای چین، روسیه و امارات بیشترین سرمایه‌گذاری را در ایران انجام داده‌اند.

مجری برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران افزود: این رویداد 5 تا 7 مهر ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار