| کد مطلب: ۱۱۳۱۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد

هئیت بازرگانی و تجاری از استان نینوا شهر موصل از نمایشگاه‌های تخصصی ایران بازدید کرد؛

بررسی زمینه‌های همکاری صنعتی و تجاری با استان نینوا-موصل

عبدالامیر ربیهاوی، مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه در دیدار با هیاتی بلندپایه از تجار و بازرگانان کشور عراق از اتاق صنایع نینوا-موصل بر گسترش همکاری‌های تجاری و صنعتی با این استان تاکید کرد.

بررسی زمینه‌های همکاری صنعتی و تجاری با استان نینوا-موصل

آرمان ملی آنلاین -  به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، با عنایت به برگزاری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ، مقوا،کارتن و همچنین سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صادراتی صنعت مبلمان در مردادماه سال جاری هیاتی بلندپایه از تجار و بازرگانان کشور عراق از اتاق صنایع استان نینوا-موصل به منظور بازدید از نمایشگاه‌های فوق‌الذکر و بررسی زمینه‌های همکاری صنعتی و تجاری در تهران حضور به هم رساندند.

ریاست این هیات تجاری و صنعتی را محمدعلی حازم المشهدانی، رئیس اتاق صنایع نینوا-موصل بر عهده داشت. در ترکیب هیات اعزامی به کشورمان معاون رئیس اتاق صنایع نینوا، اعضای هیت مدیره اتاق صنایع نینوا و رئیس نمایشگاه بین‌المللی موصل و شمار دیگری از تجار و بازرگانان عراقی از استان مذکور حضور داشتند.

از جمله برنامه‌های این هیات، شرکت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه‌های مذکور، بازدید از غرفه‌ها و مذاکره با تولیدکنندگان ایرانی و بازدید از شرکت‌های معتبر تولیدی و صادراتی کشور بود.

 این هیات همچنین با رئیس و‌ معاونان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دیدار کرد. در این ملاقات طرفین بر گسترش روابط تجاری و بازرگانی و همچنین تولید مشترک در کشور عراق تاکید کردند. از دیگر برنامه‌های این هیات ملاقات با رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، دبیر اتاق کل مشترک بازرگانی ایران و عراق و مدیر کل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران در محل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق بود.

در این دیدار  یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق ضمن خوش‌آمدگویی به هیئت عراقی بر گسترش زمینه‌های همکاری دو طرف و فعالیت‌های تجاری و همچنین آمادگی جهت انتقال تکنولوژی تولید به آن کشور در زمینه تولید مشترک اشاره کرد.

جهانبخش سنجابی، دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق نیز در این دیدار با اشاره به سوابق فعالیت اتاق مشترک بازرگانی بر تولید مشترک در کشور عراق تاکید کرد.

عبدالامیر ربیهاوی، مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت نیز بر ایجاد مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران و ایجاد شرکت مشترک تجاری و برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در شهر موصل و آمادگی هرگونه همکاری در زمینه افزایش صادرات به آن استان تاکید کرد.

از جمله برنامه‌های دیگر این هیات بازدید از اتاق بازرگانی استان البرز و همچنین ملاقات با تجار و تولیدکنندگان استان مذکور و بازدید از کارخانجات آن استان بود.

لام به ذکر است استان نینوا به مرکزیت شهر موصل با جمعیتی قریب به چهار میلیون نفر در زمینه‌های کشاورزی و صنعتی در عراق مطرح است و زمینه فعالیت مناسبی برای حضور شرکت‌ها و تولیدکنندگان ایرانی در زمینه‌های گوناگون از جمله خدمات فنی و مهندسی، تولیدات صنعتی و تولید کالای مشترک در کشور عراق است.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار