| کد مطلب: ۱۱۳۱۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد

سخنگوی سازمان اورژانس کشور:

گرمازدگی ۳۰۵ نفر را راهی بیمارستان کرد

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به ضرروت رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از گرمازدگی گفت: گرمازدگی ۳۰۵ نفر را راهی بیمارستان کرد.

گرمازدگی ۳۰۵ نفر را راهی بیمارستان کرد

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، بابک یکتاپرست با اعلام این خبر گفت: از تاریخ سوم تا دوازدهم مردادماه جاری ۴۰۴ نفر دچار عوارض گرمازدگی شدند که ۳۰۵ نفر از آنها به دلیل شدت گرمازدگی به مراکز درمانی مراجعه کردند و ۹۹ نفر با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفتند.

وی افزود: تکنسین‌های اورژانس ۵۰ نفر را در محل درمان کردند و ۴۹ نیز به مراکز درمانی کشور منتقل شدند همچنین هم اکنون ۷ نفر با تشخیص گرمازدگی به منظور دریافت خدمات درمانی تکمیلی، در مراکز درمانی بستری هستند.

یکتاپرست با اشاره به افزایش دما در روزهای آتی از مردم خواست در ساعات ۱۱ تا ۱۷ از منزل خارج نشوند.

وی همچنین توصیه کرد: در صورت بروز علایمی مانند سرگیجه، ضعف، تهوع و افزایش دمای بدن، افراد بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند و یا با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

گرمازدگی یک اورژانس پزشکی است و زمانی رخ می دهد که بدن دیگر نمی تواند خود را خنک کند. بدن از کم آبی رنج می برد، زیرا نمی تواند گرمای داخلی را به محیط آزاد کند و در نتیجه دمای بدن به بیش از ۴۰ می رسد.

فردی که دچار گرمازدگی می شود دارای علایم دمای بدن بسیار بالا، ضربان قلب سریع، تنفس سریع یا تنگی نفس، سردرگمی و عدم هماهنگی، تشنج یا تناسب اندام و از دست دادن هوشیاری بوده و اگرچه هر کسی در هر زمان ممکن است از بیماری های مرتبط با گرما رنج ببرد، اما نوزادان و کودکان خردسال، افراد ۶۵ سال یا بیشتر، افرادی که اضافه وزن دارند، کسانی که در حین کار یا ورزش بیش از حد ورزش می کنند، افرادی که از نظر جسمی بیمار هستند، به ویژه با بیماری قلبی یا فشار خون بالا، یا داروهای خاصی مانند افسردگی، بی خوابی، یا گردش خون ضعیف مصرف می کنند. بیش از سایر افراد در معرض گرمازدگی قرار دارند.

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار