| کد مطلب: ۱۱۲۹۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد

ترکمنستان؛ بازاری جذاب برای صنایع غذایی ایران/ حضور در نمایشگاه‌های تخصصی، راه ورود به بازار ترکمنستان

ترکمنستان، بازاری جذاب و مهم برای صنایع غذایی ایران است؛ به نظر می‌رسد یکی از راههای ورود به بازار ترکمنستان حضور در نمایشگاه‌های تخصصی و تعامل مستقیم با تجار و بازرگانان این کشور است. از این‌رو باهدف ورود و تصاحب سهم بیشتر از بازار صنایع غذایی ترکمنستان، نمایشگاه تخصصی کشاورزی و مواد غذایی محصولات حلال، تجهیزات و ماشین‌آلات چاپ و بسته‌‍بندی (ایران آگروفود) در بازه زمانی 6 الی 8 شهریورماه با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران در ترکمنستان- عشق‌آباد برگزار خواهد شد.

ترکمنستان؛ بازاری جذاب برای صنایع غذایی ایران/ حضور در نمایشگاه‌های تخصصی، راه ورود به بازار ترکمنستان

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران در همین رابطه حسن مرتجی، رئیس انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های خارج از کشور، گفت: نمایشگاه اگروفود ترکمنستان 6 تا 8 شهریورماه با حمایت سفارت ایران در عشق آباد و سازمان توسعه تجارت ایران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ترکمنستان با دارا بودن حدود ۶میلیون نفر جمعیت و ۱۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ایران بازار هدف مناسبی برای صادرات است، گفت: طبق آمار حجم صادرات ایران به ترکمنستان در فاصله سپتامبر ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ نسبت به صادرات روسیه   ۱.۲ برابر بیشتر بوده است.

مرتجی به ذائقه و سلیقه غذایی مشترک شهروندان ترکمنستان با مردم ایران اشاره و بیان کرد: صیفی‌جات، سبزیجات و میوه ایران به وفور به ترکمنستان صادر می‌شود و شرایط توسعه بازار صنایع غذایی و زیرساخت‌های آن فراهم است.

رئیس انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های خارج از کشور، افزود: این نمایشگاه شش تا هشت شهریورماه با حمایت سفارت ایران در عشق آباد و سازمان توسعه تجارت ایران برگزار خواهد شد.

این فعال اقتصادی عنوان کرد: صادرات مواد غذایی و کشاورزی ایران به ترکمنستان حدود ۱۴۰میلیون دلار در سال است که این عدد بدون محاسبه صادرات تجهیزات و ماشین آلات است.

مرتجی از تمایل اتاق بازرگانی ترکمنستان برای حضور برند حلال در این نمایشگاه خبر داد و گفت: محصولات کشاورزی و غذایی، چاپ و بسته بندی و ماشین آلات و تجهیزات گروه کالایی‌های مشارکت کننده در نمایشگاه ترکمنستان خواهند بود.

مجری برگزاری نمایشگاه تخصصی اگروفود در ترکمنستان در نهایت گفت: باهدف معرفی بازار ترکمنستان، ارتقاء سطح صادرات و آشنایی با کسب‌وکار و قوانین روز ترکمنستان همایش تجاری فرصت‌ها و چالش‌های توسعه صادرات پایدار به بازار کشورهای ترکمنستان و آسیای میانه چهارشنبه سوم مرداد 1403 در محل دائمی نمیشگاه‌های بین‌المللی تهران، سالن مروارید خلیج فارس برگزار می‌شود.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار