| کد مطلب: ۱۱۲۹۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد

تقسیم ۶۸ ریال سود به ازای هر سهم در مجمع عمومی آسان پرداخت

شرکت آسان پرداخت پرشین در مجمع عمومی ‌سالانه ۶۸ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

تقسیم ۶۸ ریال سود به ازای هر سهم در مجمع عمومی آسان پرداخت

آرمان ملی آنلاین - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آسان پرداخت پرشین روز یکشنبه ۳۱تیرماه ۱۴۰۳ با حضور ۸۷درصد از سهامداران در محل دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

باقر صمدی، مدیرعامل شرکت آسان‌پرداخت، در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت گزارشی از فعالیت‌های سال ۱۴۰۲ ارائه  و اعلام کرد : درآمدهای عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۲ با رشد ۳۶ درصدی روبرو شده است. همچنین، درآمدهای شارپ این شرکت نیز ۱۱ درصد رشد داشته است.

صمدی افزود: نظام کارمزد در سال قبل تغییراتی داشت و براساس آن ۱۱ هزار درآمد شاپرکی داشتیم. در حال حاضر، شرکت آسان‌پرداخت در رتبه هشتم حوزه پرداخت‌ها قرار دارد و ۵.۵۵ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه اظهار داشت: ۲۸ درصد از تعداد ابزارهای پذیرش اینترنتی متعلق به شرکت آسان‌پرداخت است و ما در این زمینه رتبه پنجم صنعت را کسب کرده‌ایم. همچنین، بیش از ۳۰ هزار عدد از پایانه‌های فروشگاهی نوسازی شده و ۲۰۰۰ دستگاه کارتخوان به شبکه بازگشته است.

اپلیکیشن آپ بیش از ۱۰۰ سرویس فعال دارد

صمدی با اشاره به اپلیکیشن آپ افزود: این اپلیکیشن بیش از ۱۰۰ سرویس فعال دارد که در ۲۰ دسته متمایز حضور دارند و بیش از ۲۱ میلیون کاربر فعال ماهانه از خدمات سرویس‌های آسان پرداخت استفاده می‌کنند. این در حالی است که مجموعه هلدینگ آسان پرداخت، شامل ۱۲ شرکت است.

دستاوردهای واحد عملیات در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت آسان‌پرداخت در ادامه گزارشی از دستاوردهای واحد عملیات در سال ۱۴۰۲ ارائه دادو اعلام کرد که با مدیریت صحیح منابع، مبلغ کارتخوان فروشگاهی مناسب (۱/۰۷۹) در پایان سال ۱۴۰۲ طبق گزارش شاپرک کسب شده است.

صمدی افزود: شرکت آسان‌پرداخت در طرح حاکمیتی کالابرگ مشارکت کرده و خدمات خود را در ۱۴۰۰۰ نقطه کشور ارائه داده است. همچنین، بیش از ۳۰۰۰۰ عدد از پایانه‌های فروشگاهی نوسازی شده و با ایجاد هم‌افزایی بین آسان‌پرداخت و شرکت‌های زیر مجموعه، خدمات به مودیان مالیاتی ارائه شده است.

وی با اشاره به مشارکت شرکت ساتراپ و تیران، اظهار داشت: این مشارکت منجر به کاهش هزینه‌ها شده است. این کاهش هزینه به واسطه افزایش بهره‌وری پرسنل و مدیریت هزینه در واحد مرکز تماس اتفاق افتاده است.

صمدی اعلام کرد: با اورهال دستگاه‌های فرسوده، ۲۰۰۰۰ هزار دستگاه کارتخوان به شبکه بازگشته است.

عملکرد شرکت در سه حوزه مالی

مدیرعامل شرکت آسان پرداخت همچنین به عملکرد شرکت در سه حوزه مالی اشاره کرد و توضیح داد :

1. ارتقاء شفافیت مالی و کیفیت گزارشگری مالی: شرکت موفق به اخذ گزارش حسابرسی مقبول برای سال مالی ۱۴۰۲ شده و بودجه اعلام شده در سامانه کدال برای سال ۱۴۰۲ را به خوبی پوشش داده است.

2. مدیریت ریسک مالی و اعتباری سازمان: شرکت در سال ۱۴۰۲ موفق به تمدید رتبه بندی اعتباری کوتاه مدت (۲) و بلندمدت (+BBB) شده و دورنمای مثبت در پایش مجدد داشته است. همچنین، ارتقای رتبه اعتباری کوتاه مدت به Al و بلندمدت به در سال ۱۴۰۳ را در دستور کار قرار داده است.

3. عملکرد مطلوب در حوزه تامین مالی مقرون به صرفه و حفظ ساختار مالی مطلوب: شرکت با اخذ موافقت اصولی انتشار اوراق مرابحه از سازمان بورس و اخذ مجوز افزایش سرمایه از سود انباشته و آورده نقدی سهامداران، توانسته با بانکهای معتبر تعامل موثری داشته باشد و عملکرد مطلوبی در حوزه تامین مالی بانکی داشته باشد.

اهداف شرکت در زمینه افزایش سرمایه

مدیرعامل شرکت آسان، اعلام کرد که برنامه‌ها و اهداف شرکت در زمینه افزایش سرمایه به شرح زیر است:

1. نوسازی زیرساخت سخت افزاری شرکت: شرکت در حال انجام یک برنامه جامع برای نوسازی زیرساخت سخت افزاری خود است.

2. تقویت ساختار سرمایه و بهبود نسبت بدهی شرکت: شرکت قصد دارد ساختار سرمایه خود را تقویت کند و نسبت بدهی را بهبود ببخشد.

3. افزایش سرمایه از سود انباشته: شرکت با افزایش سرمایه از سود انباشته، قصد دارد جلوگیری از خروج وجه نقد کند و منابع باقیمانده در شرکت را برای تحقق طرح‌های توسعه‌ای استفاده کند.

4. توسعه و نوسازی شبکه دستگاه‌های پوز و پایانه‌های فروشگاهی: شرکت با برنامه‌ریزی برای خرید بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه پوز، قصد دارد شبکه دستگاه‌های پوز و پایانه‌های فروشگاهی خود را توسعه و نوسازی کند.

5. تحقق الزام بانک مرکزی: شرکت در پی دستیابی به سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای شرکت‌های پرداخت الکترونیک است، که این موضوع یکی از الزامات بانک مرکزی است.

باقر صمدی، مدیرعامل شرکت آسان پرداخت، اعلام کرد : سرمایه‌های انسانی شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود 540 کارمند بوده است. او تأکید کرد : ماندگاری و وفاداری پرسنل یکی از عوامل کلیدی موفقیت سازمان است. همچنین، او افزود که 60 درصد از ارتقاهای سازمانی درون سازمانی بوده است. این اظهارات نشان از توجه شرکت به توسعه و حفظ منابع انسانی خود دارد.

باقر صمدی، مدیرعامل شرکت آسان، در مجمع عمومی اعلام کرد:مقایسه عملکرد شرکت اصلی و شرکت‌های گروه با دوره مالی قبل نشان می‌دهد که درآمدهای عملیاتی شرکت اصلی ۳۶ درصد و درآمدهای عملیاتی شرکت‌های تابعه ۷۱ درصد رشد داشته است. با این حال، سود شرکت اصلی تنها یک درصد افزایش داشته و شرکت‌های تابعه با ضرر مواجه بوده‌اند. بخش عمده‌ای از درآمدهای عملیاتی شرکت‌های تابعه از شرکت آسان ساز به دست آمده است.

صمدی افزود: روند عملیاتی در سال ۱۴۰۱ حدود ۷,۳۰۰ همت بود که در سال ۱۴۰۲ به ۱۰ همت رسید. همچنین سود خالص شرکت آسان پرداخت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته بهبود یافته و رشد قابل توجهی در سود ناخالص مشاهده می‌شود.

در پایان این مراسم تقسیم سود ۶۸ ریالی به ازای هر سهم مورد موافقت سهامداران و هیات مدیره قرار گرفت، روزنامه اطلاعات نیز به عنوان روزنامه رسمی شرکت انتخاب شد.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار