| کد مطلب: ۱۱۲۶۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد

وقتی فقط ۱۶ سال داشت

رونالدو با 800 هزار یورو در فهرست فروش!

اسپورتینگ لیسبون زمانی که رونالدو 16 ساله بود، قصد داشت او را با 800 هزار یورو به باستیا فرانسه بفروشد.

رونالدو با 800 هزار یورو در فهرست فروش!

 به گزارش آرمان ملی آنلاین ، از ساعت 22.30 روز جمعه در هامبورگ، تیم‌های فرانسه و پرتغال در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا به مصاف هم می‌روند، دیداری که یادآور فینال یورو 2016 است. فینالی که برای پرتغالی‌ها تاریخی شد (برتری 1-0 در پاریس). 

رونالدو در حالی برابر فرانسه قرار می‌گیرد که ممکن بود 23 سال پیش تجربه بازی در لیگ این کشور را به دست بیاورد.

 در سال 2001، باستیا در یک تورنمنت تابستانی به مصاف اسپورتینگ پرتغال رفت. در آن زمان، کریستیانو رونالدو بازیکن اسپورتینگ بود و هنوز در سطح جهانی چندان شناخته شده نبود. 

رونالدوی جوان یک پدیده بود و در فهرست فروش اسپورتینگ قرار داشت چون معتقد بودند از فروش او سود زیادی خواهند برد. باستیا نیز از تیم‌های خواهان رونالدو بود ولی توافق مالی حاصل نشد.

در کتابی که اخیراً منتشر شده است، بوناویتا، رئیس وقت باستیا، فاش کرد که رونالدو را در سال 2001 و زمانی که 16 ساله بود، می‌خواستند: «کریستیانو رونالدو در زمانی که 16 سال داشت، به امضای قرارداد با باستیا نزدیک بود. آنها به من گفتند که پسر 16 ساله استعداد بالایی دارد و دوست دارد در دسته اول فرانسه بازی کند. باشگاه او 800 هزار یورو می‌خواست. من با ژیلی، مربی تیم، حرف زدم اما در نهایت درخواست مالی اسپورتینگ را رد کردیم.»

 در واقع دوران حرفه‌ای کریستیانو رونالدو می‌توانست یک چرخش کاملاً غیرمنتظره را تجربه کند، زیرا ماه‌ها پس از منتفی شدن باستیا، رونالدو با 17.5 میلیون یورو در سال 2003 راهی منچستریونایتد شد و زیر نظر فرگوسن به اوج رسید.

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار