| کد مطلب: ۱۱۳۲۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد

نخست‌وزیر انگلیس مرخصی خود را لغو کرد!

بخاطر ادامه یافتن نا آرامی‌ها و آشوب‌های نژادپرستان در انگلیس، نخست‌وزیر این کشور به منظور کنترل اوضاع برنامه مرخصی و تعطیلات خود را لغو کرد.

نخست‌وزیر انگلیس مرخصی خود را لغو کرد!

به گزارش آرمان ملی آنلاین، در بحوبحه افزاییش آشوب‌ها و ناآرامی‌های جریان‌های راست‌افراطی علیه مسلمانان و مهاجران، «کی‌یر استامر» نخست‌وزیر انگلیس مرخصی و رفتن به تعطیلات که از قبل برنامه‌ریزی شده بود را لغو کرد.

دفتر نخست‌وزیری انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نخست‌وزیر برنامه مرخصی و تعطیلات خود را لغو کرده تا به نحوه پاسخ دولت به موج آشوب‌های نژادپرستانه علیه مسلمانان و مهاجران تمرکز کند.

هم‌اکنون تمام نیروهای انتظامی انگلیس در حالت آماده باش قرار دارند و براساس گزارش شورای ملی روسای پلیس، نیروهای پلیس تاکنون نزدیک به ۸۰۰ نفر را بازداشت کردند که برای ۳۴۹ از آنها پرونده قضایی تشکیل شده است.

اعتراضات و آشوب‌های نژادپرستان و راست‌های افرطی در انگلیس از اواخر ماه گذشته آغاز شد؛ در پی تشدید اعتراضات در این کشور در واکنش به کشته شدن سه کودک در شهر ساوت‌پورت به دست یک نوجوان ۱۷ ساله روآندایی، کایر استارمر، نخست وزیر انگلیس امروز با مقامات ارشد پلیس این کشور جلسه اضطراری برگزار می‌کند.

انتشار اخباری کذب در فضای مجازی مبنی بر اینکه مظنون این حمله مرگبار یک پناهجوی افراطی بوده است، منجر به اعتراضات خشونت‌آمیز گروه‌های مخالف مهاجران و ضد مسلمانان شد. پلیس انگلیس در پی تشدید خشونت‌ها اعلام کرد که مظنون متولد انگلیس است و در نتیجه این پرونده را در قالب حادثه تروریستی رسیدگی نخواهد کرد.

معترضان با پلاکاردهایی که روی آن شعار «قایق‌ها را متوقف کنید» خیابان‌های بسیاری از شهرهای انگلیس را به آشوب کشانده و دست به غارت فروشگاه‌ها زده‌اند! این شعار اشاره‌ای مستقیم به مهاجرانی است که در سال‌های اخیر از سواحل جنوبی انگلیس وار این کشور شده‌اند.

همچنین معترضان امروز در روتردام در شمال انگلیس، قصد ورود به هتلی را داشتند که پناهجویان را در خود جای داده است. پلیس دروغ‌پراکنی آنلاین را علت تشدید اعتراضات خوانده و گفته است که برخی شخصیت‌های برجسته به خشونت‌ها دامن زده‌اند.

گفته می‌شود که استفن یاکسی‌لِنون که گروه ضداسلام «اتحادیه دفاع انگلیس» را هدایت می‌کند، مسئول نشر اکاذیب برای ۸۷۵ هزار دنبال‌کننده‌اش در شبکه اجتماعی «ایکس» بوده است.

ایلان ماسک، مالک ایکس و غول خودروسازی تسلا، در پاسخ به پیامی که مهاجرت گسترده و باز بودن مرزها را دلیل آشوب در انگلیس خوانده بود، نوشت که «جنگ داخلی اجتناب‌ناپذیر است.»

منبع : مشرق

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار