| کد مطلب: ۱۱۴۲۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد

قیمت آسانسور شیشه ای

قیمت آسانسور شیشه ‌ای با توجه به نوع کابین، ظرفیت، شکل و ظاهر، کیفیت و برند و شرکت سازنده متغیر است.

قیمت آسانسور شیشه ای

اما در بازار ایران قیمت آسانسورهای شیشه ای ۱ تا ۴ نفره از 60.500.000 تومان شروع می‌شود. اگر قصد خرید موتور آسانسور را دارید و می‌خواهید با ویژگی‌ها و انواع آسانسورهای شیشه ای آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه بمانید.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت آسانسور شیشه ‌ای

امروزه یکی از نمادهای مدرنیته و زیبایی، استفاده از آسانسورهای شیشه ای در ساختمان‌های مسکونی و تجاری است. این نوع آسانسورها که به خاطر نمایش محیط درون و بیرون، طرفداران بسیاری دارند در ساختمان‌های بلند مورد استفاده قرار می‌گیرند. آسانسورهای شیشه ای دارای طراحی زیبایی هستند. قدرت دیداری را در ساختمان افزایش می‌دهند و با سایر عناصر دکوراسیون داخلی به‌خوبی سازگار می‌شوند. در ساختمان‌های کوچک برای ایجاد حس فضایی بزرگ‌تر و دل‌بازتر می‌توان از آسانسورهای شیشه ای با تکنولوژی‌های مدرن و چراغ‌های LED استفاده نمود تا فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.

ویژگی‌های آسانسور پانوراما که از جنس شیشه ساخته می‌شود، بسیار زیاد است و همین باعث شده تا قیمت آن در بازار ایران بالاتر از آسانسورهای دیگر باشد. برای ساخت و تولید این آسانسورها از مصالح گران‌قیمتی استفاده می‌شود. هزینه تعمیر و نگهداری این نمونه از آسانسورها نیز نسبت به نمونه‌های دیگر بالاتر خواهد بود. در این قسمت قصد داریم به عوامل تأثیرگذار بر قیمت آسانسور شیشه ‌ای صحبت کنیم.

1. ظرفیت آسانسور

آسانسورهای شیشه ای که دارای ظرفیت بالاتری هستند، قیمت بیشتری دارند. به‌عنوان‌مثال قیمت آسانسورهای شیشه ای ۶ تا ۸ نفره در بازار، ۶۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. درصورتی‌که آسانسورهای ۱ تا ۴ نفره، ۶۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارند.

2. کشور سازنده

آسانسورهای خارجی یا همان وارداتی در کشور ایران قیمتی بالاتر از آسانسورهای داخلی دارند. بنابراین اگر آسانسور انتخابی شما وارداتی باشد، باید هزینه بیشتری برای آن بپردازید.

3. ابعاد آسانسور

کابین آسانسور با ابعاد مختلفی ساخته می‌شود. آسانسورهایی که کوچک‌تر هستند، نسبت به نمونه‌های بزرگ‌تر قیمت کمتری دارند. بنابراین هنگام خرید آسانسور باید به نوع کابین و ابعاد آن‌هم توجه داشته باشید.

4. نوع سیستم تعلیق

انواع آسانسور با سیستم تعلیق گوناگون تولید می‌شوند که هر یک دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. به‌عنوان‌مثال آسانسور هیدرولیک خانگی نسبت به آسانسورهای شیشه ای کششی ارزان‌تر است.

5. ظاهر آسانسور

شکل و ظاهر کابین آسانسور نیز روی هزینه نهایی تأثیر دارد. آسانسورهای شیشه ای را معمولاً با استفاده از شیشه‌های تخت می‌سازند. اما اگر قرار باشد از شیشه‌های خم و گرد که بدون قاب هستند استفاده شود، قیمت آن‌ها گران‌تر می‌شود.

6. برند تولیدکننده

کیفیت و برند تولیدکننده آسانسور نیز روی قیمت آن تأثیر می‌گذارد. برندهای معروف‌تر به خاطر اینکه کیفیت بالاتری دارند، قیمت بیشتری هم خواهند داشت.

7. هزینه نصب آسانسور

بعد از خرید آسانسور شیشه ای، عوامل دیگری هم هستند که می‌توانند هزینه آن را افزایش دهند. به‌عنوان‌مثال هزینه نصب آسانسورهای شیشه ای بیشتر از آسانسورهای معمولی است. خود هزینه نصب نیز به مکان نصب، تعداد طبقات و ارتفاع ساختمان بستگی دارد.

انواع آسانسور شیشه ای بر اساس سیستم تعلیق و بررسی قیمت

اکنون‌که درباره قیمت آسانسور شیشه ‌ای صحبت می‌کنیم، باید انواع آسانسور شیشه ای را بشناسید تا بدانید که قیمت انواع آسانسور شیشه ای هم با یکدیگر فرق دارد. آسانسورهای شیشه ای به خاطر ظرافت و شفافیتی که دارند در ساختمان‌هایی مانند هتل‌ها، مراکز خرید، ویلاهای لوکس و ساختمان‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این آسانسورها نقش بسزایی در زیباسازی فضا و ساختمان مورد نظر دارند. شیشه‌هایی که برای ساخت این آسانسورها مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار با کیفیت و ضخیم است تا بتواند ایمنی مسافران را حفظ کند. اما این آسانسورها با توجه به نوع سیستم تعلیق و مکانیزمی که برای حرکت دارند به دو نوع تقسیم می‌شوند.

 آسانسور 2

آسانسور شیشه ای کششی

آسانسورهای شیشه ای کششی جزو آسانسورهای گران‌قیمتی هستند که ایمنی بسیار بالایی دارند. این آسانسورهای مدرن و زیبا، دارای سیستم تعلیق کششی با سیم بکسل هستند. برای بالا و پایین بردن کابین هم از وزنه تعادل استفاده می‌کنند. این آسانسورها بیشتر برای مجتمع‌های اداری مدرن، برج‌های مسکونی، هتل‌ها و مراکز خرید کاربرد دارند.

 آسانسور 3

آسانسور شیشه ای هیدرولیکی

آسانسورهای هیدرولیکی شیشه ای نیز نوعی آسانسور هستند که از جک هیدرولیکی برای بالا پایین بردن کابین استفاده می‌کنند. این آسانسورها برای ساختمان‌هایی که ارتفاع کمتری دارند، مناسب‌تر هستند. به‌عنوان‌مثال ساختمان‌های ۸ طبقه یا مکان‌هایی که تردد کمتری دارند، برای نصب آسانسورهای شیشه ای هیدرولیکی مناسب‌ترند. این آسانسورها قیمت کمتری نسبت به نمونه‌های کششی دارند. حرکت آن‌ها نرم و روان است و نسبت به آسانسورهای شیشه ای کششی، مصرف انرژی کمتری دارند. البته باید بگوییم که سرعت حرکت آن‌ها نیز پایین‌تر از آسانسورهای کششی است و شاید همین یکی از دلایل پایین بودن قیمت آن‌ها باشد.

انواع آسانسور شیشه ای بر اساس شکل و ظاهر و بررسی قیمت

ازنظر شکل و ظاهر، آسانسورهای شیشه ای به سه دسته تقسیم می‌شوند. قیمت هر یک از این آسانسورها با توجه به ابعاد، نوع شیشه و نوع کابین متفاوت خواهد بود.

آسانسور شیشه ای تخت

رایج‌ترین نمونه‌ای که در اغلب ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، آسانسور شیشه ای تخت است که کابین آن به‌صورت یک مکعب مستطیل ساخته می‌شود و برای طراحی آن از شیشه‌های تخت استفاده می‌شود.

 آسانسور شیشه ای گرد

آسانسورهای شیشه ای گرد جزو زیباترین نمونه‌های آسانسور شیشه ای هستند که فضای بسیار جاداری دارند. داخل آن‌ها دل‌بازتر است و ظاهر جذاب‌تری دارند. از شیشه‌های خم و گرد برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. قیمت آسانسورهای شیشه ای گرد نسبت به نمونه‌های شیشه ای تخت بیشتر است و هرچه ابعاد کابین بیشتر شود، قیمت آن‌هم افزایش پیدا می‌کند. ارتفاع آسانسور و محل نصب نیز می‌تواند قیمت آن را افزایش دهد.

آسانسور شیشه ای بدون قاب

یکی از جدیدترین نمونه‌های آسانسور شیشه ای، آسانسور بدون قاب است که برای ساخت آن از شیشه سکوریت، بدون قاب و فریم استفاده می‌شود. این نمونه‌ها نسبت به دو نوع قبلی گران‌تر هستند و زیبایی یا جذابیت بالاتری دارند.

کلام پایانی

قیمت آسانسور شیشه ای با توجه به نوع کابین آسانسور، ظرفیت و شکل ظاهری آن متغیر است. شما اول باید نیازهای خودتان را بسنجید. بودجه‌ای که دارید در نظر بگیرید و با توجه به فضای موجود برای نصب آسانسور، یک گزینه مناسب انتخاب کنید.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار