| کد مطلب: ۵۰۲۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد

از ابتدای فعالیت منطقه آزاد ماکو تاکنون صورت گرفت:

۳۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی در منطقه آزاد ماکو

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: از ابتدای فعالیت سازمان منطقه آزاد ماکو تا کنون بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی در حوزه های تولیدی و صنعتی ،‌تجاری و بازرگانی و خدماتی و عمرانی در منطقه آزاد ماکو صورت گرفته است.

۳۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی در منطقه آزاد ماکو

آرمان ملی آنلاین - حسن صدرایی مهر در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه از این میزان در بخش تولیدی و صنعتی ۲۷ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی صورت گرفته است افزود: در بخش تجاری و بازرگانی نیز ۲ هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال و در بخش خدماتی و عمرانی نیز بالغ بر ۶ هزار و ۸۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی انجام یافته است.

وی بر ضرورت صنعت و نیاز امروز کشور به توسعه صنعتی با محوریت تولید و اولویت این امر اضافه کرد: منطقه آزاد ماکو بدلیل برخورداری از شرایط مناسب و مزیت دار در زمینه صنعت، در کنار سایر موضوعات از قبیل معدن، کشاورزی، گردشگری و…، اقدام به توسعه صنعتی نمود بطوریکه بهره مندی از مزایای قانونی و منحصربفرد آن موجب رشد و توسعه چشمگیر بخش صنعت و معدن منطقه در مدت زمان کوتاه شد.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به شهرک های صنعتی آماده پذیرش برای سرمایه گذاری اظهار داشت: مساحت کل شهرک های صنعتی پیش بینی شده برای ۶ شهرک در محدوده منطقه آزاد ماکو ۵۸۲ هکتار می باشد که از این مقدار ۶۹ هکتار به طور قطعی واگذار شده و ۱۲۳ هکتار هکتار نیز آماده واگذاری می باشد.

وی افزود: این منطقه دارای ۱۲۲ واحد صنعتی و معدنی فعال می‌باشد که ۶۸ واحد از آن در محدوده شهرکهای صنعتی مستقر شده اند. ۴۷ درصد از واحدهای صنعتی فعال در زمینه کانی های فلزی و غیرفلزی، ۱۶ درصد شیمیایی، ۱۵ درصد غذایی و دارویی،۱۰ درصد نساجی و ۱۲ درصد در زمینه سلولزی وبرق و الکترونیک فعالیت می کنند.

صدرایی با بیان اینکه از این تعداد واحد صنعتی فعال ۴۱ واحد خرد، ۵۴ واحد کوچک، ۸ واحد متوسط و ۴ واحد بزرگ می باشد گفت: در حال حاضر تمامی امور و فرآیندهای اداری منجمله صدور انواع مجوزها و واگذاری زمین برای اجرای طرح های تولیدی توسط این مدیریت با کمترین بروکراسی در حال انجام است که در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مجوز سرمایه گذاری صنعتی (جواز تاسیس) و ۱۹۹ مجوز بهره¬برداری صنعتی (پروانه بهره برداری) در زمینه های گوناگون صادر شده است.

این مقام مسئول در تشریح رویکردهای حوزه صنعت منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: رویکرد سازمان در حوزه صنعت تمرکز بر شکل گیری واحدهای تولیدی صادرات گرا به منظور تامین نیازهای داخلی و کاهش واردات است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار