| کد مطلب: ۱۱۳۰۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد

آمار مستاجران تهران اعلام شد

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: نرخ اجاره‌نشینی در تهران افزایشی بوده و اکنون ۵۰ درصد خانوار‌ها مستاجر هستند.

آمار مستاجران تهران اعلام شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین، داود بیگی نژاد نایب رئیس‌اول‌ اتحادیه‌ مشاوران‌املاک‌ تهران با بیان اینکه با توجه به اختیاراتی که وزارت راه و شهرسازی دارد می‌تواند وقتی تورم مسکن از تورم عمومی تفاوت پیدا می‌کند ورود پیدا کند، گفت:  وزارت راه و شهرسازی بررسی های لازم در حوزه مسکن را انجام داده است و قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن و اجاره را ابلاغ کرده است.

وی ابراز کرد: با رصد جامعه مستأجران مشخص شد که ۵۰ درصد از خانوارها مستأجر هستند و از سوی دیگر درخواست مالکان برای اجاره مسکن متفاوت است و در برخی از مواقع با توجه به درخواست افزایش نرخ های اجاره نامتعارف مستأجران در آرامش نیستند.

بیگی نژاد اظهار کرد: هنوز مردم نمی‌توانند تعاملات خود را در بخش مسکن اجرایی کنند و حقیقت این است که توانایی افراد جامعه نسبت به سال های گذشته کاهش پیدا کرده است و ما حدود ۴۷ درصد در تهران افزایش اجاره بها داشته ایم و این افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ ما ۶۰ درصد است.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد: مالکانی که قانون اجاره مسکن را اجرا نکنند تنبیهاتی برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ما کسانی را می‌بینیم که برای اجاره بها در تنگنا قرار دارند و از مالکان تقاضا داریم که مستأجران را مجبور به پرداخت نرخ های بالای اجاره نکنند و تا جایی که امکان دارد تخلفی صورت نگیرد و به مستأجران خود کمک کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار