| کد مطلب: ۱۱۲۸۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد

گزارش «آرمان ملی» از ترور نا فرجام دونالد ترامپ

تروری برای پیروزی در برابر پیرمرد آهنین

آرمان ملی- احسان اسقایی: «گلوله‌ای در خان اسلحه یک تروریست بچرخید و ترامپ را پیروز میدان رقابت با بایدن کرد.» جمله فوق تحلیل بسیاری از رسانه‌ها از ترور نافرجام ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا و نامزد ریاست جمهوری این کشور در مصاف با جو بایدن دموکرات است.

تروری برای پیروزی در برابر پیرمرد آهنین

ماجرا از این قرار بود که دونالد ترامپ در یک میتینگ انتخاباتی در باتلر پنسیلوانیا در حال سخنرانی بود که از سوی یک مهاجم به وسیله اسلحه نیمه اتوماتیک مورد اصابت قرار گرفت. ترامپ 78 ساله اما با شنیدن صدای گلوله کمی جابجا شد و گلوله به جای سر به لاله گوش او کشید و گوشش جراحت برداشت و دو خط قرمز که شاید بر اثر عبور گلوله باشد بر صورتش دیده شد. در این هنگام وی که برای محافظت از خود به زیر میز خطابه رفته بود بلند شد و در حلقه محافظانش قرار گرفت اما به نشانه پیروزی با مشت گره کرده به سوی هوادارانش کوشید خود را پیروز نشان دهد و چندین بار این جمله یک کلمه‌ای را تکرار کرد که «بجنگ، بجنگ، بجنگ»

*او که ترور کرد و کشته شد

در دقیقه‌های ابتدایی ترور، رسانه‌ها به دنبال آن بودند که از سرنوشت فردی که به سوی ترامپ تیراندازی کرده با خبر شوند. لحظاتی بعد مشخص شد عامل ترور توماس کروکس 20 ساله بوده که از اسلحه نیمه اتوماتیک خود 8 گلوله به سمت سر ترامپ شلیک کرده بود. بر اثر این حادثه اما یک نفر کشته شد و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند. نامزد ریاست جمهوری آمریکا نیز که به بیمارستان منتقل شده بود خبر از سلامتی خود داد و از این ترور به عنوان یک نشانه از سوی خدا برای پیروزی خود یاد کرد و بعد از پایان درمان برای استراحت به نیوجرسی رفت. تروریستی که دست به این اقدام زده بود یعنی توماس کروکس 20 ساله ساعاتی قبل از تصمیم به این اقدام خود به صورت غیر مستقیم در شبکه‌های اجتماعی از این اقدام خبر داده بود، هم حزبی دونالد ترامپ بود و در حزب جمهوریخواه فعالیت سیاسی می‌کرد. وی در 2021 نیز به عنوان رای دهنده به نامزد جمهوریخواهان نام خود را به ثبت رسانده بود و حتی 15 دلار به پروژه مشارکت پیشرو وابسته به حزب جمهوریخواه اهدا کرده بود. سایت‌های مرجع خبری نیز به نقل از یک همکلاسی کروکس وی را متمایل به جناح راست حزب جمهوریخواه معرفی کرده‌اند او بعد از انجام این عملیات تروریستی از سوی تیم سرویس مخفی ایالات متحده در محل حادثه که یک ساختمان در مجاورت محل سخنرانی دونالد ترامپ بود مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

*سابقه ترور روسای جمهوری در آمریکا

از 1981 به این سو که رونالد ریگان مورد حمله تروریستی قرار گرفت دیگر هیچ یک از نامزدها و حتی روسای جمهوری آمریکا مورد سوء قصد قرار نگرفته بودند. از این منظر رسانه‌های مختلف در آمریکا خواستار همت بیشتر سرویس مخفی ایالات متحده برای امنیت ترامپ و بایدن شدند اما یک اصل برای نامزدهای آمریکایی وجود دارد و آن اینکه اگر ترورشان ناموفق باشد حتما رئیس‌جمهوری خواهند شد. ریگان بعد از ترور تحت عمل جراحی قرار گرفت و در نهایت هم پیروز انتخابات شد. جان اف کندی معروف نیز مورد اصابت گلوله از طبقه ششم یک انبار قرار گرفت و کشته شد. غیر از او آبراهام لینکلن، جیمز گارفیلد، ویلیام مک کینلی هم بر اثر ترور کشته شدند، اندرو جکسن، تئودور روزولت، فرانکلین روزولت، هری ترومن، جرالد فورد، جورج دبلیو بوش، باراک اوباما دیگر روسای جمهوری و نامزدهای ریاست جمهوری بودند که از ترور جان سالم به در بردند.

*ترور نافرجام و قطعی شدن نامزدی ترامپ

 ترور نافرجام دونالد ترامپ با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شده است به طوری که رسانه‌ها از بازخواست رئیس پلیس مخفی آمریکا در نهادهای مختلف از جمله سنا و کنگره خبر دادند. از سوی دیگر این حادثه منجر شد حتی رئیس‌جمهور وقت آمریکا جو بایدن نیز برخی از کمپین‌های انتخاباتی خود را به عقب بیندازد و دستور ویژه‌ای برای محافظت از ترامپ رقیب جمهوریخواهش صادر کند. این ترور خوش شانسی ویژه‌ای هم برای ترامپ داشت چرا که از یک سو از منظر نهادهای نظر سنجی در آمریکا او توانسته است در این مدت بر محبوبیت خود بیفزاید و ازهمه مهمتر در گردهمایی اعضای حزب جمهوریخواه دونالد ترامپ به یگانه نامزد این حزب در مصاف با دموکرات‌ها و بایدن تبدیل شد و کندی که تلاش‌هایی برای گرفتن جای او را در کنگره با توجه به پرونده‌های مختلف او آغاز کرده بود، شانس تبدیل شدن به نامزد حزب جمهوریخواه را از دست داد. همچنین وال استریت ژورنال نیز اعلام کرد که ایلان ماسک قصد دارد از این پس ماهانه 45 میلیون دلار به حساب کارزار انتخاباتی ترامپ واریز کند. ده‌ها فعال و سرمایه‌دار حوزه فناوری در آمریکا نیز مانند برادران وینکلواس شرکای مارک زاکربرگ در فیس بوک حتی یکی از مدیران ارشد تسلا، همچنین وارث یکی از بانک‌های بزرگ 50 میلیون دلاری آمریکا نیز از جمله حامیان ترامپ هستند. خبر ترور نا فرجام حمایت میلیاردرها را اگر در کنار خبری دیگر از پرونده‌های ترامپ در دادگاه قرار دهیم به این نتیجه خواهیم رسید که شانس بد جوری به وی رو کرده است چرا که دادگاهی در فلوریدا پرونده کیفری نگهداری اسناد محرمانه توسط ترامپ را غیر قابل طرح دانسته و این مورد شرایط برد را برای ترامپ ساده‌تر می‌کند.

*وضعیت بد دموکرات‌ها و افزایش احتمال پیروزی ترامپ

این داده اعمالی بر ذهن‌ها توسط شبکه‌های اجتماعی که با ناکامی این ترور، ترامپ حتما رئیس‌جمهور خواهد شد را نباید هم چندان درست دانست. چرا که شب و روز آمریکا با هم فرق دارد و در طول ماه‌های آینده و حتی در مناظره بعدی ممکن است بایدن شانس بیشتری در نظرسنجی‌ها پیدا کند اما با این وجود هم کمپین بایدن هم خود بایدن در وضعیت مناسبی قرار ندارند چرا که نامزد دموکرات‌ها هنوز نتوانسته شرایط پیش آمده برای خود در مناظره با ترامپ را جمع کند. دموکرات‌ها حتی خواستار کنار رفتن او هستند و بعضا کامالا هریس و یا میشل اوباما و حتی خانم کلینتون را در رسانه‌ها به عنوان جایگزین او معرفی کرده‌اند اما ظاهرا بایدن دست بردار نیست و نتیجه جلسه خانوادگی او نیز این شده که وی انصراف ندهد اما هر چه به میتینگ نهایی حزب دموکرات نزدیک می‌شویم رسانه‌ها بیشتر در تلاش هستند که به بایدن فشار آورند تا با وضعیت فعلی کناره گیری کند چرا که تحت تاثیر ترور نافرجام ترامپ، دموکرات‌ها و رسانه‌های حامی آنها در تخریب جایگاه ترامپ دست نگه داشته‌اند اما در برابر، جمهوریخواهان حتی ترور ناکام ترامپ را در نتیجه سخنان بایدن علیه ترامپ می‌دانند چرا که هم بایدن و هم اعضای برجسته حزب دموکرات بارها و بارها تاکید کرده‌اند که ترامپ یک خطر برای دموکراسی آمریکایی است و القای این مورد توسط آنها باعث شده که زمینه ترور ترامپ فراهم شود. از این منظر باید گفت وضعیت برای ترامپ و بایدن نگران کننده است.

*«مجلسی» از اثر ترور بر نتیجه انتخابات می‌گوید

 فریدون مجلسی، کارشناس مسائل آمریکا در ارتباط با این ترور و اثر‌گذاری آن بر نتیجه انتخابات آمریکا به «آرمان‌ملی» گفت: نتیجه انتخابات را نه ترور ناکام دونالد ترامپ بلکه ماندن یا نماندن بایدن مشخص می‌کند. با وضعیتی که بایدن دارد و سلامت جسمانی، روحی و رفتاری او مناسب نیست و اصراری که او برای باقی ماندن در انتخابات دارد، اکنون تلاش او برای بقا در قدرت است که شانس بیشتری به ترامپ می‌دهد. چرا که زخم دونالد ترامپ چند روز دیگر خوب خواهد شد اثر دلسوزانه کنونی نیز تا چند روز دیگر منتفی می‌شود اما آنچه منتفی نخواهد شد وضعیت جسمانی بد او و اصرارش برای باقی ماندن در قدرت است. او معتقد است که می‌تواند ترامپ را شکست دهد اما نمی‌تواند و بسیاری از هم‌حزبی‌های بایدن در حزب دموکرات هم خواستار کناره گیری او هستند اما بایدن قبول نمی‌کند و این اصرار برای دموکرات‌ها هم خوب نیست چرا که آنها نیز در این انتخابات خواهند باخت و افکار عمومی در آمریکا هم با این سوال روبه‌رو می‌شوند که آیا در حزب دموکرات فرد دیگری نیست که بخواهد رئیس‌جمهور شود و بیمار باشد و حدود 85 سال هم سن داشته باشد؟ وضعیت بد بایدن نتیجه انتخابات در آمریکا را مشخص می‌کند نه یک تیراندازی که تا چندی دیگر اثر آن از بین خواهد رفت.

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار