| کد مطلب: ۱۰۶۳۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد

از مکتب عاشورا بیاموزیم

سلام بر آرام گرفتگان خاک گرم کربلا، سلام بر بیدارکنندگان خفته به نینوا، سلام بر بلندترین صدا، بهترین کلام، زیباترین بیان، اخلاقی‌ترین منش، پویاترین شخصیت، کریمانه‌ترین نگاه، کامل‌ترین رسالت، مهربانه‌ترین رفتار، عاشقانه‌ترین عشق، عارفانه‌ترین معرفت و ماندگارترین تصمیم.

 از مکتب عاشورا بیاموزیم

به گزارش آرمان ملی آنلاین، محمدحسین‌ ساجدی‌نیا، عضو هیأت علمی دانشگاه نوشت: به بیان امام جعفر صادق( ع)؛ «شهادت امام حسین چنان حرارتی را در قلوب مؤمنین ایجاد کرد که هرگز به سردی در نخواهد آمد.» چنین است که شهید قلب تاریخ می‌شود، چنین است که شهید شمع محفل بشریت می‌گردد. محدود کردن شهیدان کربلا به جغرافیا و سال ۶۱ هجری جفا به حسین و یاران اوست.

مخاطب امام حسین(ع) در میانه میدان که می‌فرمایند: هل من ناصر ینصرنی، همه مردان و زنان تاریخ و همه جغرافیای هستی و همه عصرها و نسل‌هاست . چه نارواست که ما امام حسین(ع) را محدود به سرزمین کربلا کنیم. امام حسین مانند جدش و پدرش، رهبر همه تشنگان معرفت است. رهبر همه شیفتگان خدمت است، پرچمدار همه نهضت‌های آزادی‌بخش است. حسین جان، مکتب شما درس ایثار و گذشت و فداکاری است، اما جای بسی تأسف است که ما از منش، رفتار و اخلاق نیکوی شما درس نگرفتیم؛ حسین حسین گفتیم؛ اما به سیر و سلوک شما با مردم، با خانواده، با فرزندان نیندیشیدیم! راهی را که شما انتخاب کرده‌اید، راه عزت، شرافت و کرامت است. شما روانه کوفه نشدید که بر شما بگریند؛ شما مسئولیت معماری بنایی را به عهده گرفتید که تا قیام قیامت الگویی برای زیستن باشد.‌ شما چراغ هدایت و کشتی نجات همه مردم جهان هستید.

گریستن بر مظلومیت شما، فریاد علیه ظلم است. گریه بر شما مقدمه بیداری و آزادی است. بیایید محرم را احیا کنیم و از محرم، پلی برای سعادت بسازیم. از محرم پلی برای شرافت و کرامت بسازیم.‌ بیایید اندکی از سیر و سلوک امام حسین با مردم و به ویژه با خانواده را از حسین بن علی بیاموزیم! تاسوعا و عاشورای حسینی راهی برای چگونه زیستن و چگونه مردن است. تاسوعا و عاشورا بهترین مشق زندگی و شرافت و کرامت است. آری محرم فرصتی برای تمرین اخلاق و رفتار حسینی است. خدا نکند محرم و صفر را پشت سر گذاریم و هیچ درسی از مکتب عاشورا را در عرصه عمل یاد نگیریم.

اگر حضور در جلسه‌های حسینی منجر به تغییر رفتار ما نشود، سخت زیان کرده‌ایم! آری محرم مانند هر پدیده اجتماعی ظاهری دارد و باطنی. ظاهر و باطن محرم باید در راستای تربیت جامعه باشد. محرم نیروی پیشران جامعه اسلامی است. محرم بالاترین سرمایه اجتماعی است که اگر در مجرای درستی مدیریت شود، معجزه می‌آفریند. محرم قله افتخار اسلام ناب محمدی است. محرم چشمه جوشان و زلال جبهه حق است. محرم پرچم عزت و کرامت و حقیقت زندگی شرافتمندانه است. آری عبارت «هیهات من الذله» حسین برای همیشه بر تارک خورشید خواهد درخشید و مشق همه نهضت‌های آزادی بخش خواهد ماند. سلام بر حسین(ع) و یاران با وفای او. سلام بر حسین و همه کسانی که منش حسینی دارند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار