| کد مطلب: ۶۰۱۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد

هاآرتص: وضعیت اسرائیل در منطقه و جهان نمی‌تواند بدتر از این باشد/ نها رژیمی که در منطقه تغییر می‌کند، اسرائیل است نه ایران

رسانه‌های اسرائیلی، وضعیت رژیم صهیونیستی را در برابر طوفان‌های بزرگ چند جبهه‌ای، متزلزل توصیف کردند.

هاآرتص:  وضعیت اسرائیل در منطقه و جهان نمی‌تواند بدتر از این باشد/ نها رژیمی که در منطقه تغییر می‌کند، اسرائیل است نه ایران

آرمان ملی آنلاین ایلنا به نقل از المیادین نوشت، روزنامه هاآرتص روز گذشته -یکشنبه- در گزارشی نوشت که اشغالگران اسرائیلی اکنون با طوفان بزرگی برای جنگ در چند جبهه شامل ایران، حزب الله و حماس مواجه هستند.

این روزنامه نوشت: «دور کنونی خشونت در جبهه‌های مختلف، تکرار بیشتر استراتژی بلندمدت حماس و حزب‌الله برگرفته از ایران است که اسرائیل را از طریق فرایندی از خونریزی تا نابودی خسته می‌کند».

این روزنامه اسرائیلی مدعی شد: اسرائیل با دشمنانی مواجه است که به دنبال کشاندن آن به یک جنگ چند جبهه‌ای در امتداد مرزهایش، در کرانه باختری و قدس و همچنین با فلسطینی‌های حاضر در سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۴۸ هستند.

هاآرتص با تاکید بر اینکه وضعیت اسرائیل در منطقه و جهان نمی‌تواند بدتر از این باشد، خاطرنشان کرد: «به جای اینکه از هر تلاشی برای تبدیل توافق‌های عادی‌سازی به سکویی برای تغییر خاورمیانه و جایگاه اسرائیل در آن استفاده شود، امارات، بحرین و مراکش و همچنین مصر و اردن در یک موقعیت غیرقابل دفاعی قرار گرفته‌اند که مجبور به کاهش روابط شده‌اند».

در این گزارش با اشاره به نابودی کامل استراتژی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران تاکید شده است که روابط با ایالات متحده بیش از پیش متشنج است، حال آنکه واضح و مبرهن است واشنگتن متحد اجتناب ناپذیر اسرائیل است و بدون آن دچار هویتی مبهم خواهد شد و معلوم نیست که بتواند به حیات خود ادامه دهد یا خیر.

هاآرتص در ادامه نوشت: «ما اکنون با یک طوفان کامل احتمالی روبه‌رو هستیم، طوفانی که آژانس‌های اطلاعاتی اسرائیل ماه‌هاست نسبت به وقوع یک جنگ چند جبهه‌ای هشدار داده‌اند».

این روزنامه مدعی شد: «برای تصور اینکه ایران، حزب الله و حماس باید با چه لذتی به آشوب‌های اسرائیل نگاه کنند، نیازی به خیال پردازی‌های خلاقانه نیست».

هاآرتص در پایان این پرسش را مطرح کرد: «چرا آنها از ناآرامی‌های اسرائیل استفاده نمی‌کنند؟ هر درگیری قدرت بازدارندگی رژیم را تضعیف می‌کند و جایگاه بین‌المللی آن را از بین می‌برد. تنها رژیمی که احتمالا به زودی در منطقه تغییر می‌کند اسرائیل است، نه تهران».

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار