| کد مطلب: ۱۱۲۹۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد

ماجرای «بسته حمایتی پزشکیان» چیست؟

ماجرای بسته حمایتی دولت مسعود پزشکیان چیست و برای دریافت آن چه باید کرد؟ برای دریافت بسته حمایتی دولت جدید چه باید کرد؟ از بسته معیشتی مسعود پزشکیان و دولت چهاردهم چه می‌دانید؟

ماجرای «بسته حمایتی پزشکیان» چیست؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، این‌ها سوالاتی‌ست که این روزها برای برخی مطرح شده و آنها را به تکاپو واداشته تا با جست‌وجو در شبکه‌های اجتماعی و استفاده از موتورهای جست‌وجوی آنلاین مانند گوگل، پاسخ این سوالات را بیابند. اما ماجرا از چه قرار است؟

بله! به مانند برخی از موج‌هایی که در کشورمان شکل می‌گیرد و توجه کاربران پرشمار شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب می‌کند، با شایعه‌هایی مواجهیم که متاسفانه در نهایت موجب واردآمدن خسارت‌هایی به جمعی از هموطنان‌مان می‌شود و صف تازه‌ای از مال باختگان شکل می‌دهد که اسیر سودجویان شده و به شیوه‌هایی مانند فیشینگ، ضرر و زیان مالی می‌کنند و سر و کارشان به پلیس فتا و مراجع قضایی می‌افتد.

ماجرای بسته معیشتی و حمایتی دولت مسعود پزشکیان، شایعه‌ای است که برخی سودجویان ساخته‌اند، به این صورت که با ارسال پیامک‌های انبوه به مردم، از آنها خواسته‌اند تا برای دریافت این بسته ویژه دولت چهاردهم، روی لینکی که برای مخاطبان ارسال می‌شود کلیک نمایند. لینک آلوده و مخربی که کلیک کردن روی آن می‌تواند موجب آلوده شدن تلفن همراه ایشان شده و دسترسی‌هایی خاص در اختیار کلاهبرداران قرار دهد که با آن موبایل افراد را هک نمایند.

البته یکی از کارکردهای مهم لینک‌های آلوده، ارجاع کاربران به درگاه‌های جعلی پرداخت است که در نتیجه آن، سودجویان به اطلاعات بانکی افراد دسترسی پیدا می‌کنند و به این وسیله می‌توانند به حساب‌های بانکی آنها دستبرد بزنند و مبالغی از آنها برداشت نمایند. پول هایی که با طی کردن فرایندهایی، اصطلاحا شست‌وشو می‌شوند و رد و اثر جابجایی و انتقال شان از بین می‌رود تا قابل پیگیری توط مراجع انتظامی و قضایی نباشد.

مساله‌ای که موجب شده رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری با ترفند دریافت بسته معیشتی رئیس‌جمهور منتخب به مردم هشدار دهد و تاکید نماید: «هموطنان گرامی همواره باید آگاه باشند که به هیچ عنوان فریب این پیامک که از طریق سر شماره شخصی یا از طریق پیام رسان‌های بومی و غیربومی برایشان ارسال شده را نخوردند و از کلیک بر روی لینک مندرج در آن پرهیز کنند.»

منبع : تابناک

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار