| کد مطلب: ۱۱۲۲۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد

جزئیات پیام مهم بحرین به ایران اعلام شد

محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور گفت: بحرین از طریق روسیه به ایران پیغام داده است تا روابط عادی شود.

جزئیات پیام مهم بحرین به ایران اعلام شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی تلویزیونی در رابطه با میزان آشنایی شهید رئیسی با روابط بین الملل و سیاست خارجی گفت: رئیس جمهور شهیدمان بین رئیس جمهورهای سابق تنها رئیس جمهوری بود که ایده سیاست خارجی داشت.

وی ادامه داد: تئوری‌هایی که در دولت‌های قبل برای سیاست خارجی مطرح شده بود، عموما ترجمه همان ایده‌های طرف های غربی بود؛‌ لذا همان رویکردی که یک لیبرال دموکراسی غربی مطرح می‌کرد برای سیاست خارجی،‌ از طرف دولت جمهوری اسلامی نیز همان ایده مطرح می‌شد؛ یعنی فکر میکردند با کپی برداری از ایده‌های آنها می‌توانند تعامل مثبتی برای حوزه سیاست خارجی داشته باشند. اما خب جواب نداد.

جمشیدی تصریح کرد: آقای رئیسی به لحاظ کلان همانطور که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم مطرح کردند، سیاست خارجی را مبتنی بر انقلابی گری و عقلانیت طراحی کردند و اعتقاد داشتند.

وی در ادامه مطرح کرد:‌ هدف این بود که تعادل به سیاست خارجی ایران برگردد.

وی بیان اینکه، آقای رئیس جمهور در تمام سفرهای خارجی‌شان دیدار با تجار از برنامه‌های اصلی‌شان بود، افزود:‌ هیئتی از تجار داخلی پیش از دیدار رایزنی های را انجام میداند و تجار طرف مقابل نیز در جلسه می‌آمدند و آنجا در حضور رئیس جمهور مشکلات‌شان را می‌گفتند و آقای رئیس جهور همان‌جا دستور میداند یا برای بعضی‌ها می‌گفتند که این در تهران نیاز به بررسی دارد.

جمشیدی با اشاره به توافق ایران و عربستان در دولت سیزدهم گفت: بعضی‌ها بعد از توافق ایران و عربستان کاسه داغ‌تر از آش شدند، و جالب اینکه سیدحسن نصرالله غز لبنان اولین کسی بود که حمایت کرد و بعد برادران مقاومت از یمن حمایت کردند.

وی اضافه کرد: می‌خواستند سیاست دولت که درست بود را زیر سوال ببرند ولی برادران مقاومت خودشان پاسخ دادند.

وی اضافه کرد: ولیعهد عربستان از طریق رییس جمهور چین درخواست کرده بود که این رابطه را درست کنید.

جمشیدی تاکید کرد: همین طور الان بحرین از طریق روسیه به ایران پیغام داده است تا روابط عادی شود.

منبع : فارس

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار