| کد مطلب: ۱۱۲۷۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد

مسکن‌ اقتصادی از لحاظ طرح آمایش سرزمینی مورد بررسی قرار گیرد

نماینده مجلس با بیان اینکه طرح‌ مسکن اقتصادی باید از منظر طرح‌های آمایش سرزمینی مورد بررسی قرار بگیرد گفت:نمی توان در بخش مسکن،برای همه شهرها یک‌ نسخه واحد پیچید و‌ کسانی که‌ ایده آل گرایانه طرح مسکن اقتصادی را نقد می کنند،باید واقعیت موجود را مد نظر قرار دهند.

 مسکن‌ اقتصادی از لحاظ طرح آمایش سرزمینی مورد بررسی قرار گیرد

آرمان ملی آنلاین - حجت السلام محمدسبزی‌ در گفتگو‌ با پایگاه خبری ساختمان آنلاین افزود:طرح مسکن اقتصادی به عنوان یک طرح جدید مطرح شده است که موافقان و مخالفانی دارد. باید این طرح از منظر آمایش سرزمین مورد بررسی قرار گیرد.

وی‌اظهار داشت:در برخی شهرها زمین به اندازه کافی وجود دارد و دولت میتواند زمین در اختیار مردم قرار دهد و با ارائه تسهیلات، زمینه خانه دار شدن افراد را فراهم کند.

سبزی‌ادامه‌ داد:در کلانشهرهایی که کمبود زمین وجود دارد، باید به سمت استفاده بهینه از زمین گام برداشت.ساخت واحدهای کوچک متراژ در حد ۵۰ متر در کلانشهرها مورد پذیرش است و ساکنان میتوانند بعدا آنها را بهبود بخشند.

وی خاطرنشان ساخت:از لحاظ اسلامی، ایده‌آل بزرگ بودن منزل است اما با توجه به شرایط فعلی اقتصادی، استفاده از واحدهای کوچک متراژ قابل قبول است.

نماینده مجلس تاکید کرد:دولت باید در بخش مسکن نظارت و کنترل اساسی داشته باشد، چراکه اجاره مسکن به صورت بی رویه افزایش یافته است. نظارت بر اجاره بها باید به شکل قانونی انجام شود.

وی‌اذعان داشت:دولت نیازی ندارد به ساخت مسکن ورود کند و باید نقش ناظر عالی را ایفا کند و به مردم اجازه دهد خود اقدام به ساخت مسکن کنند. در چنین شرایطی مردم میتوانند در کمترین زمان و طی یکسال صاحبخانه شوند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار