| کد مطلب: ۱۱۲۴۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران خبر داد؛

برگزاری نمایشگاه الکامپ با حضور 500 شرکت داخلی و خارجی

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران از برگزاری نمایشگاه الکامپ با حضور 500 شرکت داخلی و خارجی خبر داد .

برگزاری نمایشگاه الکامپ با حضور 500 شرکت داخلی و خارجی

آرمان ملی آنلاین - علی حکیم جوادی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران در نشست خبری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)  اظهار داشت: مجری برگزاری این نمایشگاه، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران است و خوشبختانه این دوره از نمایشگاه به موقع برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی در این دوره از نمایشگاه حضور دارند ، گفت : کشورهای روسیه، آلمان، کره، تایوان، فرانسه، ژاپن، ترکیه و... در قالب هیات تجاری یا غرفه هایی دارند که در نمایشگاه سالن ۳۸ و سالن خلیج فارس مستقر هستند. این در حالی است که ۲۰۰۰ مترمربع شرکت های داخلی را در فضای باز نمایشگاه داریم.

حکیم جوادی با بیان اینکه نمایشگاه الکامپ مهم‌ترین نمایشگاه حوزه فناوری است ، افزود : امسال ۹ پارک علم و فناوری در نمایشگاه الکامپ حضور دارند.

رضا حیدری، دبیر نمایشگاه الکامپ و نماینده‌ شورای مرکزی نصر کشور در این نمایشگاه  نیز در ادامه گفت: نمایشگاه الکامپ امسال در فضایی به وسعت بالغ بر ۳۰ هزار متر مربع برگزار می‌شود. در این دوره شاهد فعال بودن اغلب سالن‌های مرکزی ‌نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران هستیم، مسئله‌ای که به حضور بهتر و قوی‌تر شرکت‌ها و مجموعه‌های اقتصادی در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ منجر می شود.

بازگشت الکام‌استارز بعد از ۴ سال

 در ادامه آرش برهمند، مدیر الکام‌استارز  درباره‌ این بخش از نمایشگاه الکامپ ۲۷ و حضور استارتاپ‌ها در آن، گفت: الکام استارز به عنوان بخش استارتاپی نمایشگاه الکامپ بعد از 4 سال حضور دارد و با حدود صد تیم همکاری می‌کند.

او همچنین تاکید کرد که الکام‌استارز در وهله اول یک رویداد انگیزشی آموزشی است و هدف آن این نیست که یک استارتاپ بزرگ از آن بیرون بیاید. بیشتر هدف این است که برای حضور استارت‌آپ‌ها در بازار ایجاد فرصت کند.

برهمند گفت: اگر توانسته باشیم چهار روز این امکان را فراهم کنیم که بخش‌های مختلف اکوسیستم در کنار هم در این نمایشگاه شرکت کنند به هدف خودمان رسیده‌ایم.

جزئیات همکاری اتاق بازرگانی با نصر تهران درالکامپ

سادینا آبائی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست خبری، اظهار داشت: یکی از اتفاقاتی که در این دوره سازمان نصر شکل گرفته، همراهی و هم‌پایی سازمان نصر با اتاق بازرگانی است؛ چون منابع ما محدود است اگر این هم‌افزایی‌ها شکل بگیرد، اتفاقات بسیار بهتری رقم می‌خورد.

آبائی درباره جزئیات همکاری اتاق بازرگانی با نصر تهران در  الکامپ ، افزود: اولین جایی که بتواند سرمایه‌گذاری خارجی را خوب رصد کند، اتاق بازرگانی است و ما این ظرفیت‌ها را در این دوره در اختیار صنف قرار می‌دهیم. اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری هم سالیان سال است که از سوی اتاق بازرگانی انجام می‌شود. در الکامپ همه این‌ها ارائه می‌شود. اعضای ۲۰ کمیسیون اتاق بازرگانی به الکامپ می‌آیند و یک بازار بزرگ در اختیار صنف ما قرار می‌گیرد. اینجاست که صنف باید بتواند این ارتباط را شکل بدهد و از این ظرفیت‌ها استفاده کند. ما اینجا فقط تسهیلگریم.

حضور ۶۰ تا ۷۰ استارت‌آپ در الکام‌پیچ قطعی شده است

مهدی نیازی‌منش، مدیر اجرایی الکام‌پیچ  نیز در این نشست خبری گفت : تاکنون حضور ۶۰ تا ۷۰ استارت‌آپ در الکام‌پیچ قطعی شده و این امکان وجود دارد که تعداد بیشتر شود. این استارت‌آپ‌ها فرصت دارند کسب‌وکار خود را ارایه کنند و از داورها نمره بگیرند و در آخر هم جوایز نقدی و غیرنقدی برای استارت‌آپ‌های برتر در نظر گرفته شده است.

وی افزود : امسال دو محور اصلی در الکام‌پیچ داریم. یکی فعالیت خارج از مرکز است که برای استارتاپ‌ها و تیم‌های خارج از تهران این ظرفیت ویژه را در نظر گرفته‌ایم و محور دیگر، حضور بانوان روی استیج است.

حضور دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار در نمایشگاه

مشکات اسدی مدیر بخش تینواستارز هم  از حضور دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار در نمایشگاه الکامپ خبر داد و گفت: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر می‌خواهیم به دانش‌آموزان کمک کنیم باید به آنها فضایی بدهیم که خودشان را در یک فضای کسب‌وکار ارائه کنند. تینواستارز از جمله فعالیت‌هایی بود که از روز اول با مسئولیت اجتماعی افراد اکوسیستم فناوری اطلاعات شکل گرفته و رشد و توسعه پیدا کرد و همه منتورها و داورها با همین هدف در آن فعالیت می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار