| کد مطلب: ۱۰۶۷۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد

محمدی مهر خبر داد:

۷۳ درصد از تجهیزات پتروشیمی اندیمشک‌، تولید داخل خواهد بود

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اندیمشک با تاکید بر اینکه اطمینان به تولید داخل نتایج مثبتی داشته است، اظهار داشت: هدف ما این است که ۷۳ درصد همه تجهیزات پتروشیمی اندیمشک تولید داخل باشد.

۷۳ درصد از تجهیزات پتروشیمی اندیمشک‌، تولید داخل خواهد بود

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ، رحیم محمدی مهر در روز دوم هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، در استودیو برنامه «به قله نزدیکیم» مستقر در غرفه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس حضور یافت و به تشریح آخرین اقدامات مربوط به این پروژه پرداخت.

وی با اشاره به پتانسیل این پروژه در ایجاد اشتغال در منطقه محروم اندیمشک، گفت: ۱۵ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم با توجه به بازار جانبی و ترانزیت و خدمات در این پروژه جذب می‌شوند.

وی با اعلام اینکه پتروشیمی اندیمشک در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار احداث می‌شود، گفت: بخشی از محصولات برای نیاز داخل تامین و بخشی هم برای صادرات اختصاص می‌یابد. البته دو گرید تولیدی این شرکت که در صنعت سیمان مصرف دارد برای اولین بار در پتروشیمی اندیمشک تولید و برای صادرات آن به کشورهای منطقه برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اندیمشک با اعلام اینکه در مدت برگزاری نمایشگاه هفدهم ایران پلاست و در نتیجه مذاکرات با شرکتهای مختلف، توانسته‌اند لایسنس مورد نیاز برای سه واحد را با دو شرکت به مرحله توافق نهایی برسانند، افزود: پس از بررسی مزیت این شرکت‌ها، قرارداد نهایی به امضا می‌رسد.

وی به حمایت صورت گرفته از سوی وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی و هلدینگ خلیج فارس در جهت تکمیل این پروژه اشاره کرد و گفت: با وجود این حمایت‌ها و همراهی ارگانهای استانی امیدواریم که طی سه سال آینده این پروژه نهایی و به بهره برداری برسد.

محمدی مهر با تاکید بر اینکه اطمینان به تولید داخل نتایج مثبتی داشته است، افزود: هدف ما این است که ۷۳ درصد تجهیزات پتروشیمی اندیمشک تولید داخل باشد. همچنین کاتالیست مورد نیاز واحد اتیلن اکساید این مجتمع نیز در منطقه اروند تولید خواهد شد و بدین ترتیب هزینه تمام شده محصول پتروشیمی اندیمشک کاهش قابل توجه خواهد داشت.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار