| کد مطلب: ۱۱۲۹۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد

باشگاهی که قدر خودش را نمی‌داند

ارزش‌های از دست رفته بارسلونا

بارسلونا این روزها در جایی نیست که به‌خاطر آن به خود ببالد. در فقط یک دهه دو نابغه از بارسا رفتند بدون آنکه پشت سرشان را نگاه کنند.

 ارزش‌های از دست رفته بارسلونا

 به گزارش آرمان ملی آنلاین ، شاید هیچ باشگاهی در اروپا به طور خاص و به طور کل در جهان به اندازه باشگاه بارسلونا به فوتبال دنیا استعداد و نخبه معرفی نکرده است. شاید هیچ باشگاهی مثل بارسا نتوانسته آنقدر ستاره و فوق ستاره تولید کند که در نهایت به یک مرجع در دنیای فوتبال تبدیل شوند.

چند دهه پیش با یوهان کرویف همه چیز شروع شد. اگرچه درست است که او ساخته و پرداخته آژاکس بود، اما در بارسلونا بود که کار او به دلیل جسارت و نوآوری‌اش اهمیت بیشتری پیدا کرد. دانش و ایده‌های او هنوز به کار بسیاری از مربیان فوتبال می‌آید. ماشین تولید نخبه در باشگاه بارسلونا به اینجا ختم نمی‌شود.

پپ گوادیولا که بسیاری او را بهترین مربی تاریخ می‌دانند، کسی است که در باشگاه کاتالان رشد و پرورش یافت و سپس روی نیمکت بارسا دنیا را بهت زده کرد. او بعداً راهی فوتبال آلمان و انگلیس شد و ایده‌هایش را وارد دو لیگ بزرگ دیگر اروپا کرد. امروز بارسلونا ولی از دانش پپ گواردیولا استفاده نمی‌کند. باشگاهی که خودش پپ را به دنیا معرفی کرد، حالا مدت‌هاست که راهش را با او جدا کرده است.

بارسلونا به راحتی اجازه داد تا یک معدن طلا فرار کند. پپ نه تنها جدا شد که به نظر هم نمی‌رسد هرگز دوباره به بارسا برگردد (دری که خودش گفته بود بسته است). بارسا حتی از آن جدایی درس هم نگرفت. گواردیولا یک نماد جهانی است و بارسا، مهد و خانه او، ولی نمی‌داند چگونه از این ارتباط استفاده کند. امروز آنها مانند دو دنیای کاملا جدا از هم هستند.

 

y5px4l5i

اتفاقی کاملا مشابه در مورد لئو مسی، احتمالا بهترین بازیکن تاریخ فوتبال، رخ داد. امروز لئو مسی هم ارتباطی با بارسلونا ندارد اما اینتر میامی به لطف حضور او به یکی از با ارزش‌ترین باشگاه‌های جهان تبدیل شده است. بارسلونا مسی را بزرگ کرد و او در بارسا بود که به اوج رسید.

بر خلاف گواردیولا، خوان لاپورتا ترمز و مانع هر گونه نزدیک شدن به مسی است تا جایی که حتی ادای احترام و تجلیل از سال‌ها بازی او برای بارسا نیز منتفی شده است. شاید زمانی که لاپورتا دیگر مدیریت باشگاه را برعهده ندارد، تجلیل از مسی نیز ممکن شود.

صرف نظر از این، بارسا دارایی ارزشمند دیگری را از دست داد. سرمایه‌ای که باید بداند در آینده چگونه از آن استفاده کند، زیرا باشگاه به فوق ستاره‌های مرجع و مجبوب جهانی نیاز دارند تا مردم را به خود جذب کند. این می‌تواند در دراز مدت به یک منبع درآمد تبدیل شود.

بارسا ولی یکی پس از دیگری فرصت‌ها را از دست می‌دهد و باشگاه اکنون در جایی نیست که بخواهد به‌خاطرش فخر بفروشد. اما دیر یا زود بارسلونا باید زمین‌های از دست رفته را بازیابی کند.

 

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار