| کد مطلب: ۱۱۲۹۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد

فروش ارز اربعین از طریق این7 بانک

زائران اربعین می توانند از هفتم مردادماه تا سوم شهریورماه به دو صورت آنلاین و حضوری برای خرید ارز اقدام کنند که برای هر زائر اربعین ۲۰۰ هزار دینار اختصاص یافته است.

فروش ارز اربعین از طریق این7 بانک

به گزارش آرمان ملی آنلاین، بر اساس اعلام بانک مرکزی از هفته آینده (۷ مرداد) تا روز سوم شهریور ماه عملیات فروش ارز زیارتی به زائران اربعین انجام می‌شود که نرخ ارز بر اساس نرخ مرکز مبادله ارز و طلای ایران خواهد بود و ۷ بانک ملی، سپه، ملت، تجارت، صادرات، پارسیان و پست بانک عاملیت فروش ارز را بر عهده دارند.

زائران از شعب منتخب بانک‌ها در شهرها و روستاها می‌توانند تا ۲۰۰ هزار دینار دریافت کنند؛ همچنین دریافت ارز اربعین منافاتی با ارز مسافرتی ندارد و زائران می‌توانند همزمان ارز مسافرتی را دریافت کنند.

روش‌های خرید ارز اربعین ۱۴۰۳

فروش ارز اربعین امسال نیز به دو شیوه آنلاین و حضوری است؛ همچنین زائران می‌توانند از طریق ۶ سکوی فعال برای خرید ارز اقدام کنند.بانک مرکزی هر سال برای مدیریت بازار ارز، لیست شعب عرضه ارز اربعین را اعلام می‌کند و متقاضیان می‌توانند برای دریافت ارز اربعین به این بانک‌ها مراجعه کنند. برای سهولت بیشتر، امکان خرید ارز اربعین از طریق سامانه‌های اینترنتی بانک‌های تعیین شده نیز وجود دارد.

شرایط خرید ارز اربعین

متقاضیان برای خرید ارز اربعین باید ابتدا سامانه سماح ثبت نام کنند و ثبت نام آنها حتماً با موفقیت انجام شده باشد. ثبت نام در این سامانه از روز ۱۷ تیرماه، همزمان با نخستین روز محرم آغاز شده است.

ارز اربعین به افراد بالای ۵ سال تعلق می‌گیرد و برای دریافت ارز باید مدارک و پاسپورت همراه زائران باشد. افراد بالای ۱۸ سال هم باید یک سیم‌کارت داشته باشند.دریافت ارز اربعین تداخلی با سهمیه ارز مسافرتی ندارد.

افراد برای خرید حضوری ارز اربعین باید به شعب منتخب بانک‌های عامل مراجعه کنند، اما اعلام شده که امسال ضرورتی به افتتاح حساب برای دریافت ارز نیست. متقاضیان در بحث خرید ارز به صورت آنلاین هم بعد از احراز هویت، مبلغ ریالی ارز را واریز کرده و با مراجعه به شعبه در همان روز ارز مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

مدارک مورد نیاز برای خرید ارز اربعین ۱۴۰۳

برای خرید ارز زیارتی اربعین، داشتن موارد زیر الزامی است:

کارت ملی و شناسنامه (در رابطه با زائران بین ۵ تا ۱۵ سال باید اصل شناسنامه به جای کارت ملی ارائه شود.)

کارت بانکی

شماره تلفن (سیم‌کارت باید به نام متقاضی باشد.)

سرپرستان خانوار که به همراه خود قصد سفر به کربلا دارند، می‌توانند برای خرید ارز اربعین با در دست داشتن مدارک شناسایی خود و اعضای خانواده به شعب بانکی مراجعه کنند.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار