| کد مطلب: ۱۰۶۳۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد

جانشین قلعه‌نویی انتخاب شد + عکس

پیش از آنکه امیر قلعه‌نویی به سمت سرمربی تیم ملی انتخاب شود، او سرمربی تیم گل گهر سیرجان بود و با حدود 60 سال سن به عنوان مسن‌ترین سرمربی لیگ شناخته می‌شد اما حالا با انتقال او به نیمکت تیم ملی، کسوت مسن‌ترین مربی لیگ به مورایس سرمربی سپاهان اصفهان رسید و به این ترتیب او جانشین امیر قلعه‌نویی شده است.

جانشین قلعه‌نویی انتخاب شد + عکس

به گزارش آرمان ملی آنلاین، پس از جدایی قلعه‌نویی از تیم ملی این عنوان این رزوها در لیگ برتر فوتبال ایران به ژوزه مورایس پرتغالی رسیده است. ژوزه مورایس متولد سال1965 میلادی و در حال حاضر 58ساله است. او حدودا 2سال جوان‌تر از امیر قلعه‌نویی است و وقتی فصل گذشته به ایران آمد و هدایت سپاهان را پذیرفت، به دومین سرمربی مسن لیگ برتر ایران تبدیل شد. با حذف قلعه‌نویی از لیست سرمربیان لیگ برتر، جایگاه او به مورایس رسید.

به گزارش ورزش سه جالب است که از 3نفر بعدی لیست هم 2نفر خارجی هستند. مارینوس اوزونیدیس با 56سال، محمود فکری با 53سال و پاکو خمز با 53سال نفرات بعدی لیست سرمربیان هستند و به این ترتیب از 4سرمربی مسن لیگ برتر 3نفر خارجی هستند.

مورایس سپاهان

نفر پنجم لیست، سرمربی قهرمان فصل گذشته یعنی یحیی گل‌محمدی است که 52سال سن دارد. البته در این بخش از جدول تراکم زیادی حاکم است و چندین سرمربی با سن‌وسال‌های نزدیک به هم حضور دارند. عبدالله ویسی، سیروس پورموسوی و ساکت الهامی همگی 52ساله‌اند و در کنار یحیی گل‌محمدی رتبه‌های پنجم تا هشتم جدول را در اختیار دارند. علیرضا منصوریان و مهدی تارتار نیز به ترتیب با 51 و 50سال سن در رتبه‌های نهم و دهم قرار گرفته‌اند. مجتبی حسینی که امسال به آلومینیوم اراک پیوسته با 49سال سن در آستانه 50سالگی است و پشت‌سر تارتار قرار دارد. 

از این نقطه به بعد به نام مربیانی می‌رسیم که می‌توان آنها را سرمربیان جوان لیگ برتر ایران نامید؛ سرمربیانی که هنوز به 45سالگی نرسیده‌اند و تعدادشان 5نفر است. رسول خطیبی با 44سال سن امسال به لیگ برتر بازگشته و بعد از یک دوره مدیریت دوباره لباس مربیگری بر تن کرده است. خطیبی امسال روی نیمکت پیکان می‌نشیند که جوان‌ترین ترکیب لیگ را دارد و حالا قرار است پنجمین سرمربی جوان لیگ را هم روی نیمکت داشته باشد. بعد از او جواد نکونام و محمد ربیعی 42ساله قرار دارند که ظاهرا در ابتدای فصل هر دوی آنها گزینه‌های هدایت استقلال بودند و در نهایت یکی استقلالی شد و دیگری به ذوب‌آهن پیوست.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار