| کد مطلب: ۱۱۲۳۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد

با خودرو زرهی Rook ویژه شرایط بحرانی آشنا شوید/ تصاویر

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های خودروی زرهی ویژه شرایط بحرانی Rook خواهیم پرداخت.

با خودرو زرهی  Rook ویژه شرایط بحرانی آشنا شوید/ تصاویر

به گزارش آرمان ملی آنلاین، Rook یک خودروی زرهی شرایط حساس و بحرانی است که توسط شرکت آمریکایی رینگ پاور تکنیکال سولوشنز ساخته شده است. این شرکت نماینده رسمی شرکت کاترپیلار است. Rook توسط تیم‌های SWAT (نیروی ویژه پلیس) و نیرو‌های مجری قانون در سراسر ایالات متحده استفاده می‌شود. این خودرو ایمنی بیشتری را برای اعضای تیم SWAT در هنگام مواجهه با شرایط حمله مرگبار در مناطق بحرانی فراهم می‌کند.

657465_299

خودروی تاکتیکی Rook بر اساس لودر اسکید کاترپیلار ۲۸۷C ساخته شده است.

 Rook برای حمل و نقل تیم SWAT، تیراندازان یا تجهیزات ویژه به محل‌های حساس و پرخطر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله نقلیه به دلیل ابعاد جمع و جور آن می‌تواند در فضا‌های محدود و حتی داخل ساختمان‌ها استفاده شود. وزن عملیاتی Rook بسته به پیکربندی بین ۵.۹ تا ۶.۴ تن است. Rook از چرخ ریلی لاستیکی استفاده می‌کند که ضمن کاهش صدا از آسیب به سطوح جلوگیری می‌کند.

این خودروی زرهی به دلیل تنوع ضمیمه‌های سفارشی آن نسبتاً همه کاره است. این اتصالات شامل یک پلت فرم استقرار زرهی است که جزء اصلی این وسیله نقلیه است.

این خودرو، محافظت زرهی را از جلو، طرفین و بالا فراهم می‌کند. سپر جلویی دارای یک شیشه ضد گلوله با پورت‌های شلیک داخلی است. همچنین درب کشویی وجود دارد که به تیم مهاجم اجازه می‌دهد بدون عبور از سپر پیشروی کند. این خودرو می‌تواند ۵ فرد مسلح کاملا مجهز را حمل کرده و در ارتفاع حداکثر ۴ متری قرار دهد. این ویژگی اجازه می‌دهد تا تیم‌های SWAT تحت حفاظت زرهی به طبقات بالای ساختمان‌ها برسند. این سکو را می‌توان به دوربین‌هایی برای رصد منطقه مجهز کرد. پوشش اضافی برای اعضای تیم یا پرسنل پشتیبانی که پشت خودرو ایستاده اند ارائه می‌شود. وزن این پلت فرم استقرار زرهی ۱۳۴۶ کیلوگرم است.

یکی دیگر از ضمیمه‌های اصلی Rook یک جک هیدرولیک است. این جک قدرت بیشتری در مقایسه با یک جک معمولی دارد. این جک به Rook امکان می‌دهد به راحتی از دیوار‌های بلوک، بتن، در‌های فولادی تقویت شده، پنجره‌های محافظت شده، سازه‌های چوبی و ... عبور کند. این جک را می‌توان تا ۳ متر افزایش داد. جک دارای یک مته است که به Rook  امکان نفوذ  در سازه های سخت مانند دیوارهای بلوک و بتن را می دهد. این جک مجهز به تصویربرداری مادون قرمز و دوربین‌های دید ۳۶۰ درجه است که می‌تواند به عنوان ابزاری برای نظارت مورد استفاده قرار گیرد. دوربین‌ها می‌توانند منطقه را قبل از ورود تیم SWAT  به آنجا بازرسی کنند.

خودروی زرهی ویژه شرایط بحرانی Rook

به گزارش اقتصاد۲۴ همچنین Rook را می‌توان با یک پنجه چنکگ ادغام کرد که از آن برای از بین بردن نخاله‌های جاده استفاده کرد. این خودرو می‌تواند بار‌هایی با حداکثر وزن تا ۲۰۴۰ کیلوگرم را بلند کند. همچنین از پنجه چنگک می‌توان برای جابجایی اجسام مختلف و حتی ماشین‌ها استفاده کرد. می‌توان آن را برای خرد کردن سازه‌های سبک بکار گرفت. کارایی دیگر این ابزار انتقال خودرو است که می‌توان از آن برای بلند کردن وسایل نقلیه و جابجایی آن‌ها استفاده کرد. همه این ابزار‌ها به Rook اجازه می‌دهد تا ماموریت‌های مختلفی را انجام دهد. همه این ابزار‌ها و ملحقات را می‌توان به راحتی از خودرو متصل یا جدا کرد.

حفاظت زرهی Rook

اپراتور Rook توسط صفحات زرهی و شیشه‌های ضد گلوله محافظت می‌شود. زره آن مطابق با رتبه زرهی NIJ IV است. زره این وسیله نقلیه از اپراتور در برابر گلوله‌های زره ​​گیر کالیبر ۰.۳۰-۰۶ (۷.۶۲x۶۳ میلی متر) محافظت می‌کند. همچنین می‌تواند از آن‌ها در برابر گلوله‌های کمتر قدرتمند ۰.۳۰۸ و.۲۲۳ محافظت کند.

خودروی زرهی ویژه شرایط بحرانی Rook

عملکرد خودرو ساده و کاربردی است. این دستگاه مانند لودر معمولی کاترپیلار ۲۸۷C عمل می‌کند. اپراتور از جوی استیک‌های دوگانه برای کنترل Rook، ضمیمه‌ها و دوربین‌های آن استفاده می‌کند. کابین محصورشده مجهز به تهویه مطبوع و گرمایش است.

تجهیزات دید در شب Rook

تجهیزات اختیاری شامل یک سیستم دید در شب یا سیستم تصویربرداری حرارتی فلیر است. سیستم کنترل از راه دور بی سیم نیز به عنوان یک گزینه پیشنهاد شده است. جالب توجه است که یک سیستم حفاظت شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته‌ای در کابین موجود است. Rook را می‌توان با یک تریلر گوسنک به منطقه استقرار خود منتقل کرد.

مشخصات فنی کلی Rook

کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا

ورود به خدمت:؟

خدمه: ۱

ابعاد و وزن

وزن (محدود): ۶.۳۶ تن

طول: ۱.۸ متر

عرض: ۲ متر

ارتفاع: ۲.۱ متر

کارایی

ظرفیت بالابری: ۲.۰۴ تن

تحرک

موتور: دیزل

قدرت موتور: ۹۸ اسب بخار

حداکثر سرعت جاده: ۱۵ کیلومتر در ساعت

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار