| کد مطلب: ۱۰۵۹۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد

زندگینامه هدی زین‌العابدین | روبه‌روی دوربین از مدلینگ تا بازیگری

اقبال مخاطبان به سریال‌های نمایش خانگی،‌ برای هدی زین‌العابدین،‌ یک فرصت فوق‌العاده بود تا با استفاده از استعداد ذاتی بازیگری و نیز بهره‌مندی از تجربه‌هایی که در حوزه مدلینگ به دست آورده بود،‌ به تدریج روند رو به رشد خود را در بازیگری ادامه دهد و در سریال «رهایم کن» تبدیل به ستاره این مجموعه داستانی در کنار محسن تنابنده و هوتن شکیبا شود.

زندگینامه هدی زین‌العابدین | روبه‌روی دوربین از مدلینگ تا بازیگری

به گزارش آرمان ملی آنلاین 23 خرداد 1368 بود که هدی زین‌العابدین در کرج متولد شد. خانواده‌اش به روال بسیاری از خانواده‌های ایرانی مدرن،‌ از تجربه‌های فرزندان‌شان در حوزه هنر حمایت کردند و همین موضوع باعث شد که هدی در دانشگاه آزاد و در رشته گرافیک ادامه تحصیل دهد. اگرچه او همزمان رشته عکاسی و مدلینگ را نیز به عنوان یک سرگرمی جدی دنبال می‌کرد ولی علاقه هدی زین‌العابدین به بازیگری از نوجوانی برای او و خانواده‌اش روشن شده بود. او مادرش را در کودکی از دست داده بود و به همراه پدر و برادر و خواهرش در همان شهر کرج زندگی و رشد کرد.

موفقیت هدی زین‌العابدین در تلویزیون

هدی زین‌العابدین در شانزده سالگی یک پلان کوتاه در فیلم «خانه روشن» ساخته وحید موساییان بازی کرد. زیبایی چهره و وضعیت فیزیکی مناسب او برای بازیگری، این فرصت را در اختیار او گذاشت که بتواند مورد توجه کارگردانان دیگر سینما هم قرار بگیرد.

هدی زین‌العابدین در سال 88 در سریال آشپزباشی، ساخته محمدرضا هنرمند باز هم در یک صحنه کوتاه، نقش یک خبرنگار را ایفا کرد و در آن دهه تجربه بازی در چند تله‌فیلم و فیلم کوتاه دیگر را نیز در کارنامه‌اش ثبت کرد. اما مهم‌ترین تجربه جدی هدی زین‌العابدین به عنوان یک بازیگر در سریال «سقوط یک فرشته» بود که در سال 1390 از تلویزیون پخش شد و مورد توجه زیاد مخاطبان نیز قرار گرفت. شمایلی که او در آن سریال ساخت، تا مدت‌ها او را برای بازی در چنین شخصیت‌هایی مد نظر کارگردانان مختلف قرار می‌داد.

بازی در نقش مارال سریال «رهایم کن» که توانست خیل زیادی از مخاطبان را به همراه داشته باشد،‌ برای هدی زین‌العابدین یک موفقیت تمام عیار بود. او در این مجموعه نمایش خانگی،‌ نقش دختری را گرفتار در یک مثلث عاطفی میان دو برادر، در کنار محسن تنابنده و هوتن شکیبا بازی می‌کرد

ادامه روند موفق هدی زین‌العابدین در سریال‌های تلویزیونی متوقف نماند. او در سینما نیز تصمیم گرفت تا این بار ورودی جدی‌تر داشته باشد و در فیلم «عرق سرد» ساخته سهیل بیرقی در کنار باران کوثری،‌ امیر جدیدی و سحر دولتشاهی بازی کرد و در کمال شگفتی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بازیگر نقش مکمل زن از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر شد.

روند موفقیت‌های این بازیگر در سینما همچنان با فیلم‌هایی چون طلا ساخته «پرویز شهبازی»،‌ عطر آلود ساخته «هادی مقدم‌دوست»،‌ زالاوا ساخته «ارسلان امیری»،‌ دسته دختران ساخته «منیر قیدی» که هنوز مجوز اکران را دریافت نکرده است و «سمفونی نهم‌» ساخته «کمال تبریزی» ادامه یافت.

هدی زین العابدین رهایم کن

سریال رهایم کن؛ چهره‌ تازه هدی زین‌العابدین در سینما و تلویزیون

بازی در نقش مارال سریال «رهایم کن» که توانست خیل زیادی از مخاطبان را به همراه داشته باشد،‌ برای هدی زین‌العابدین یک موفقیت تمام عیار بود. او در این مجموعه نمایش خانگی،‌ نقش دختری را گرفتار در یک مثلث عاطفی میان دو برادر، در کنار محسن تنابنده و هوتن شکیبا بازی می‌کرد؛ ترانه‌های محسن چاوشی روی قسمت‌‎هایی از این مجموعه در شبکه‌های اجتماعی بسیار وایرال شد و توانست هدی زین‎‌العابدین را به عنوان چهره تازه بازیگران زن حوزه تصویر در ایران معرفی کند و این در افزایش دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرام این بازیگر نیز به وضوح قابل مشاهده بود.

هدی زین العابدین زالاوا

فعالیت هدی زین‌العابدین در صنعت مدلینگ

در دهه 90 و با رونق صنعت مدلینگ رسمی،‌ هدی زین‌العابدین با بسیاری از شرکت‌های معتبر ایرانی به عنوان مدل همکاری کرد. این همکاری البته از دهه هشتاد شروع شده بود ولی با موفقیت برخی آثار تصویری این بازیگر به تدریج چند تجربه کوتاه را نیز به عنوان مدل ادامه داد. او در چند تیزر هم به عنوان بازیگر حاضر شد که در این میان بازی در آگهی تبلیغاتی یک شرکت تولیدکننده برنج نیز بسیار دیده شد. خود هدی زین‌العابدین درباره بازیگری می‌گوید: همیشه به هنر بازیگری علاقه‌مند بودم؛ راهی که توانستم از طریق آن به دنیای تصویر و تلویزیون سینما ورود کنم؛ مدلینگ بود که فکر کنم از خیلی از راه‌های دیگر شرافتمندانه‌تر است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار