| کد مطلب: ۱۱۴۱۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد

وزیر کشور: هیچ گونه دخالتی در انتخاب استانداران نخواهد شد

وزیر کشور با بیان اینکه تمام استانداران انتخاب شده تاکنون نخستین گزینه بوده‌اند و با پیشنهاد شخص وزیر کشور بوده است، گفت: مطمئن باشید هیچ دخالتی در انتخاب استانداران نبوده و نخواهد شد.

وزیر کشور: هیچ گونه دخالتی در انتخاب استانداران نخواهد شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ وزیر کشور با تشریح فرایند انتخاب استانداران تصریح کرد: پزشکیان در شعارهای انتخاباتی خود بر وفاق ملی تاکید کردند و این عهد خود را محقق کردند و ما هم در وزارت کشور در همین مسیر حرکت کردیم و به همین منظور کارگروهی شامل خبرگان این موضوع، متخصصان و افراد مورد وثوق تشکیل شد و پیشنهاداتی برای استانداران ارائه دادند.

مومنی با بیان اینکه پیشنهاداتی از سوی تشکل‌ها، معتمدین، نمایندگان مجلس و… برای انتخاب استاندار ارائه می‌شد، ادامه داد: بعضا در برخی استان‌ها ۴۰ گزینه ارائه می‌شد و نهایتا در کارگروه یک نفر انتخاب و به هیئت دولت جهت انتخاب معرفی می‌شد. 

وی با بیان اینکه تمام استانداران انتخاب شده تا کنون نخستین گزینه بوده‌اند و با پیشنهاد شخص وزیر کشور بوده است، اضافه کرد: مطمئن باشید هیچ دخالتی در انتخاب استانداران نبوده و نخواهد شد و طبق ساز و کار رئیس جمهور پیش خواهیم رفت و براساس دولت وفاق ملی عمل می‌کنیم. 

وزیر کشور با بیان اینکه در انتخاب استاندار خراسان رضوی شاهد یک وفاق ملی بودیم، گفت: در مشورتی که با نماینده، ولی فقیه در استان و تولیت آستان قدس رضوی داشتیم اعلام کردند که هیچ گزینه‌ای نداریم و از گزینه دولت نهایت حمایت را خواهیم کرد. 

مومنی در ادامه با قدردانی از دولت شهید رئیسی گفت: شهید رئیسی در تمام مدت خدمت خود فقط در جهت خدمت به مردم تلاش کردند و هیچ جمعه‌ای را ندیدم که ایشان در روستایی دورافتاده نباشند. 

وی با اشاره به برگزاری چند انتخابات در طول دو سال گذشته تصریح کرد: تمام این ۴ انتخاباتی که برگزار شد در نهایت رقابت بوده و شاهد یک انتخاباتی سالم و بدون مشکل بودیم که از همه دست اندرکاران ستاد انتخابات هم نهایت قدردانی را دارم. 

وزیر کشور مردم ایران شایستگی خدمت بیشتر را دارند و همه باید در جهت ارتقا و توسعه نهایت تلاش خود را به کار بگیریم، ادامه داد: شاخص‌های ده گانه‌ای برای ارزیابی استانداران در نظر گرفته‌ایم و بعد از مدت یک سال ارزیابی خواهند شد، اما در خراسان رضوی علاوه بر این شاخص‌ها، ساماندهی حاشیه نشینان و اتباع غیرمجاز نیز مورد توجه ویژه خواهد بود. 

وی با بیان اینکه وفاق ملی را باید در همه بخش ترویج و تویعه دهیم، گفت: باید در اداره کشور، مشارکت مردم را داشته باشیم و نباید این طور باشد که فقط در انتخابات مردم را بخواهیم؛ باید مردم در همه امور مشارکت کنند و مردم‌محوری را در راس برنامه‌های خود داشته باشیم؛ در کنار مردم بودن، حفظ کرامت مردم و اجرای عدالت از بزرگ‌ترین مطالبات دولت از مسئولان و استانداران است و به هیچ وجه بی‌احترامی به مردم را نمی‌پذیریم. 

وزیر کشور با بیان اینکه مردم باید تغییر در زندگی خود را در عمل ببینند، گفت: برای پیشرفت اقتصادی هیچ گریزی نداریم جز اینکه به بخش خصوصی، تولید و اشتغال توجه ویژه کنیم و با احترام به آن‌ها نگاه کنیم و مطمئن باشید با این نگاه شاهد توسعه خواهیم بود، اما اگر سرمایه‌گذاران در پیچ و خم‌های اداری گیر کنند توسعه‌ای شاهد نخواهیم بود؛ لذا ما باید به دنبال حل مشکل آن‌ها برویم.

 

منبع : تسنیم

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار