| کد مطلب: ۱۱۴۱۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد

صالحی امیری:دولت آمریکا می‌خواست الواح تاریخی ما را ضبط و به فروش برساند

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:‌ تلاش دولت آمریکا این بود که بر اساس شکایت عده‌ای، در رابطه با حوادثی که در گذشته اتفاق افتاده بود این الواح را ضبط کرده و به فروش برسانند. اما قوانین بین‌المللی، فروش آثار میراث فرهنگی را ممنوع می‌داند و با ادله حقوقی و وکلایی که گرفته شد، حقانیت ملت ایران ثابت شد.

صالحی امیری:دولت آمریکا می‌خواست الواح تاریخی ما را ضبط و به فروش برساند

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ سیدرضا صالحی‌امیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان جلسه هیات دولت چهاردهم در جمع خبرنگاران گفت: الواحی که متعلق به دوره هخامنشی بود از دانشگاه شیکاگو بازگردانده شد این الواح متعلق به ملت ایران است. این الواح در سال ۱۳۱۲ برای مطالعات به این دانشگاه ارسال شد و خوشبختانه با اقدامات حقی که انجام شد حقانیت ملت ایران برای امانتی که در اختیار این دانشگاه بود، اثبات شد.

وی افزود: تلاش دولت آمریکا این بود که بر اساس شکایت عده‌ای، در رابطه با حوادثی که در گذشته اتفاق افتاده بود، این الواح را ضبط کرده و به فروش برسانند. اما قوانین بین‌المللی، فروش آثار میراث فرهنگی را ممنوع می‌داند و با ادله حقوقی و وکلایی که گرفته شد، حقانیت ملت ایران ثابت شد و قرار شد به تدریج این الواح به ایران برگردد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: ۱۱۰۰ لوح به همراه رئیس‌جمهور محترم در سفر به نیویورک به ایران بازگشته است و دیروز به صورت نمادین از آنها رونمایی شداین می تواند خبر مثبتی برای مردم ایران باشد

 

منبع : ایلنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار