| کد مطلب: ۱۱۴۱۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد

آماده باش برای شنبه ۲۱ مهر

با نفوذ یک سامانه بارشی به سواحل دریای خزر در روز شنبه (۲۱ مهر)، انتظار می‌رود بارش باران و کاهش دما در برخی از مناطق کشور آغاز شود. سازمان هواشناسی همچنین افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ را پیش‌بینی کرده است.

آماده باش برای شنبه ۲۱ مهر

به گزارش آرمان ملی آنلاین، با نفوذ یک سامانه بارشی به سواحل دریای خزر در روز شنبه (۲۱ مهر)، انتظار می‌رود بارش باران و کاهش دما در برخی از مناطق کشور آغاز شود. سازمان هواشناسی همچنین افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ را پیش‌بینی کرده است.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، اظهار کرد: امروز (۱۸ مهر) در استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده، همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در ارتفاعات جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان شاهد افزایش ابر و رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کشور ادامه داد: در روز پنج‌شنبه (۱۹ مهر) بارش‌های پراکنده در گیلان و غرب مازندران پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس افزایش ابر و رگبار پراکنده، همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی وجود خواهد داشت.

وی افزود: جمعه (۲۰ مهر) آسمان در غالب مناطق کشور صاف خواهد بود، اما با نفوذ سامانه بارشی در روز شنبه (۲۱ مهر)، بارش‌ها به تدریج در شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل دریای خزر آغاز می‌شود. همچنین یکشنبه (۲۲ مهر) گستره بارش‌ها به مناطق بیشتری از جمله ارتفاعات البرز مرکزی و شمال خراسان رضوی گسترش می‌یابد.

ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران در روزهای آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۹ مهر) صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد، با دماهای حداقل ۱۸ و حداکثر ۲۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. روز پس از آن (۲۰ مهر) نیز آسمان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود، با دماهایی بین ۱۸ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار