| کد مطلب: ۱۱۴۱۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد

حمله خداداد به طارمی: آقای رونالدو برو ریاضی یاد بگیر!

خداداد عزیزی در گفت‌وگویی به اتفاقات اخیر در فوتبال و حاشیه‌هایی که علیه تیم ملی در دوره جام جهانی ۹۸ پرداخته است.

حمله خداداد به طارمی: آقای رونالدو برو ریاضی یاد بگیر!

به گزارش آرمان ملی آنلاین، خداداد عزیزی مدتی پیش در تیم ملی فوتبال ایران فعالیت کوتاه‌مدتی داشت و بعد از بازی با ازبسکتان تصمیم به جدایی از کادر فنی تیم ملی گرفت. او بعد از ترک تیم ملی حضور پررنگی در شبکه‌های تلویزیونی و برخی پلتفرم‌ها داشته تا جایی که مدتی پیش شایعه ممنوع‌التصویرشدن او رسانه‌ای شد. این شایعه پس از وایرال‌شدن بخشی از برنامه‌ای بود که عزیزی با هاشم بیک‌زاده در مورد تفاوت‌های تیم ملی ۱۹۹۸ با نسل فعلی فوتبال ایران، جرو بحث می‌کرد.

صحبت‌های خداداد عزیزی را در ادامه بخوانید:

بعد از فوت پدرتان، مدتی سکوت کردید. آیا برنامه‌ جدیدی برای فعالیت در فوتبال دارید؟

صحبت‌هایی شده ولی فعلا برنامه‌ای ندارم. اگر هم سکوت کردم، فکر می‌کنم اینطور بهتر باشد. من به فوتبال برمی‌گردم چون کارم فوتبال و کارشناسی است ولی بعضی‌ها دوست ندارند من در این فوتبال باشم. خیلی‌ها تلاش می‌کنند که من نباشم یا ممنوع‌التصویر شوم.

مدتی پیش همین شایعه هم مطرح شد، آیا ممنوع‌التصویر هستید؟

خیر، اتفاقا استعلام هم گرفتم و ممنوع‌التصویر نیستم. مشاور رسانه‌ای دوستان، در این مدت فضایی را درست کردند که این شایعات مطرح شود و به برخی از پیج‌ها که فالوئر بالایی دارند، فیلم‌هایی برای پخش‌شدن دادند تا بگویند خداداد مشکل دارد و ممنوع‌التصویر است. به هر حال نوبت آنها هم می‌شود.

مدتی پیش در یکی از برنامه‌هایی که در یکی از پلتفرم‌ها داشتید، برابر هاشم بیک‌زاده حرف‌هایی زدید که باعث شد برخی در صفحات مجازی از شما انتقاد کنند. در این مورد صحبت می‌کنید؟

تمام حرف‌هایی که می‌زنم معمولا وایرال می‌شود، آیا من مقصر هستم؟ من دوست ندارم زیاد در مورد این موضوع صحبت کنم.

ولی شاید برخی انتظار نداشتند آن حرکت را جلوی دوربین انجام دهید؟

آیا آن حرکتی که انجام دادم، از اتفاقات و زدوبندهای فوتبال ایران بیشتر است؟ در این فوتبال سرمربی یک تیم به جادوگر و دعانویس سکه داده و تیمش به لیگ برتر صعود کرده است، تمامی اتفاقات هم رسانه‌ای شده ولی همچنان مربیگری می‌کند، چون مافیای فوتبال پشت اوست. ما در فوتبال دنبال فساد می‌گردیم ولی رئیس مافیا کیه!؟ فلان مربی بدترین رفتارها و حرکات را در رختکن انجام می‌دهد و فحاشی هم می‌کند ولی به کارش ادامه می‌دهد، آیا این بد است یا کاری که من انجام دادم؟ مربی کنار خط فحش می‌دهد و حتی لب‌خوانی هم می‌شود، ولی همچنان فعالیت می‌کند. آیا حرف یا حرکت من بدتر از حرف محمود فکری بود؟ به فلان بازیکن می‌گویند که اگر می‌خواهی در فوتبال باشی باید با فلان مدیر برنامه قرارداد امضا کنی، آیا این درست است. من برای رسانه‌ها احترام قائل هستم، اما مدیرکل یک رسانه و خبرنگار یک رسانه مشخص می‌شود که باج و رشوه گرفته ولی اتفاقی رخ نمی‌دهد و همچنان فعالیت می‌کند. آیا این درست است؟

بعد از فیلمی که در فضای مجازی پخش شد، وقتی مردم شما را می‌دیدند چه موضعی داشتند؟

وقتی از خانه بیرون می‌روم برخورد مردم عالی است و آنها همیشه به من محبت دارند. مشاور رسانه‌ای آقایان می‌خواهد فضا را طوری شکل بدهد که علیه من باشند و تعجب می‌کنم برخی چگونه از این آقایان بازی می‌خورند و چگونه وارد این ماجرا می‌شوند؟ در ضمن این را هم بگویم که محیط مجازی یک محیط مریض است و من در هیچ‌کدام از آنها فعالیتی ندارم. اگر عزتی دارم، خدا به من داده است. برخی دوستان می‌گویند خداداد عزیزی فقط یک گل به استرالیا زده است، عیبی ندارد. من گل شانسی به استرالیا زدم، شما برای این فوتبال چه کار کردید؟ خدا را شکر می‌کنم که از خدا عزت گرفتم و مردم هم به من محبت دارند و اینکه یک عده بخواهند به من لطمه بزنند، برایم مهم نیست. در فضای مجازی یک عده فقط کارشان بی‌احترامی و فحش‌دادن است و آنها به همه افراد بی‌احترامی می‌کنند. من ذهنم را درگیر این مسائل نمی‌کنم ولی از دوستانی که وارد این بازی‌ها می‌شوند تعجب می‌کنم. باید به یک موضوع دیگر هم اشاره کنم.

بفرمایید.

یک عده وارد بازی تیم‌۹۸ شدند، در واقع سیاه شدند و مصاحبه کردند که تیم‌۹۸ با پلی‌آف و شانسی به جام‌جهانی رفته است. فلان نفر که در تیم ملی هم نیست از یونان مصاحبه کرد و او هم سیاه شد. آقای رونالدو بعد از بازی با قرقیزستان که با نمایش ضعیف تیم ملی همراه بود، مصاحبه کرد و گفت که ما ۴‌بار پیاپی به جام جهانی صعود کردیم، شما چگونه حساب کردید که ۴‌بار پیاپی به جام جهانی رفته‌اید؟ شما در جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ حاضر بودید و اگر اشتباه نکنم در جام جهانی ۲۰۱۴ هم که حاضر بودیم، شما حضور نداشتید. بعد از عدد یک، می‌شود عدد۲ و بعدش هم می‌شود ۳ و بعد هم ۴. شما با مدل کدام ریاضی حساب کردید که ۴‌بار پشت سر هم به جام‌جهانی صعود کردید؟ حداقل در ایتالیا می‌توانید ریاضی یاد بگیرد و درست حساب کنید. آیا زمانی که برای گرفتن حواله به دفتر رئیس‌جمهور رفته بودید هم اینگونه حساب و کتاب می‌کردید؟ نمی‌دانم چرا تیم‌۹۸ خار چشم بعضی‌ها شده است. آقایان فراموش کرده‌اند که وقتی تیم ملی در ازبکستان بود چه جنجالی در مورد بازوبند کاپیتانی درست کردند؟

بیشتر توضیح می‌دهید؟

من زودتر از علی دایی به تیم ملی دعوت شدم، در واقع من سال‌۷۰ آمدم و علی دایی در سال‌۷۲ یا ۷۳ ولی بازوبند کاپیتانی در اختیار علی دایی بود و پشت سر او به میدان می‌رفتم، چون به هم‌تیمی خودم احترام می‌گذاشتم و بازوبند برایم مهم نبود. حتی به من سال‌ها بعد گفتند که یحیی گل‌محمدی کاپیتان باشد که قبول کردم ولی از او قدیمی‌تر بودم، آقای فرکی هم شاهد این ماجراست که در هنگ‌کنگ این اتفاق افتاد ولی من گفتم مشکلی ندارم و دنبال بازوبند نیستم. ما شانسی به جام جهانی رفتیم ولی فرق‌مان با شما این است که برای بازوبند کاپیتانی دنبال تکه‌تکه‌کردن هم نبودیم. آقایان در بازی با ازبکستان در مورد بازوبند کاپیتانی می‌خواستند همدیگر را بکشند و بعد از بازی جلسه گذاشتند که فلان بازیکن دیگر دعوت نشود. آقایان بگذارید من در غم پدرم زندگی کنم و چرا کاری می‌کنید که سکوتم شکسته شود. خود آقای رونالدو با میثاقی مصاحبه کرد و گفت که بعضی‌ها مقابل ازبکستان بازی خودشان را نکردند. خب، چرا اسم نمی‌برید چه کسانی در بازی با ازبکستان نخواستند بازی کنند. از دقیقه‌۷۰ تا ۹۵ چه‌کسی در زمین راه می‌رفت؟ یک سؤال دیگر هم دارم. در بازی با ازبکستان، در غیاب حاج‌صفی و جهانبخش، مگر سردار آزمون کاپیتان نبود، پس چرا الان نمی‌گذارند کاپیتان باشد؟

بعد از فوت پدرتان، بازیکنان تیم ملی و همچنین قلعه‌نویی با شما تماس گرفتند؟

آقای قلعه‌نویی و اعضای کادر فنی ابراز همدری کردند و از ایشان تشکر می‌کنم. سردار آزمون هم جرأت کرد و تماس گرفت و از او هم تشکر می‌کنم. آقای قلعه‌نویی مدتی پیش گفتند که نباید اسرار تیم ملی فاش شود ولی این تیم ملی برای مردم است و چرا اگر اسراری هست نباید فاش شود؟ مگر شما نمی‌گویید تیم ملی برای مردم است، پس چرا نباید اسرار فاش شود؟ چرا نباید مبلغ قراردادها رسانه‌ای شود؟ چرا پاداش‌هایی که برای بازی‌های دوستانه می‌گیرند نباید رسانه‌ای شود؟ تیم ملی برای مردم است و باید مردم اسرارش را هم بدانند. واقعا من در آن زمان چه حرفی زدم که آقای قلعه‌نویی گفتند اسرار نباید رسانه‌ای شود؟

مثل اینکه بابت اتفاقات گذشته ناراحت هستید؟

بحث ناراحتی نیست ولی حرف‌هایی زده می‌شود که نمی‌توان سکوت کرد. ما الان از فوتبال دور شده‌ایم و دوستان به آرزویشان رسیده‌آند. آنهایی که انتقاد می‌کنند الان در یک گوشه هستند، مثل محمد مایلی‌کهن یا چند نفر دیگر. فلان مربی به جادوگر و دعانویس سکه داده و کار به دادستانی و دادگاه هم کشیده شده ولی با حمایت رئیس مافیا همچنان کار می‌کند، رئیس مافیا کیه!؟ رشوه‌گرفتن فلان خبرنگار و فلان رسانه علنی می‌شود ولی رئیس مافیا او را حمایت می‌کند، رئیس مافیا کیه؟ اگر می‌خواهید با فساد مبارزه کنید باید با ریشه فساد مبارزه کنید. با محروم‌کردن سه، چهار بازیکن یا مربی اتفاقی نمی‌افتد. بروید و رئیس مافیا را دستگیر کنید.

 

منبع : همشهری آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار