| کد مطلب: ۱۱۱۲۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد

کاندیداتوری محسن هاشمی و جهانگیری در انتخابات 1404؟

عملکرد دولت رئیسی چندان مورد انتقاد بوده که جریانات سیاسی به ویژه اصلاح طلبان به دنبال انتخابات 1404 هستند. عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران می گوید: باید حاکمیت روی خوش نشان دهد که هنوز نداده است.

کاندیداتوری محسن هاشمی و جهانگیری در انتخابات 1404؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از منیبان؛ محمود علیزاده طباطبایی، عضو حزب کارگزاران، در رابطه با احتمال آغاز فعالیت های اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۴ در سال جاری گفت: بخشی از حاکمیت فعلا به دنبال خالص‌سازی است و هنوز اشاره‌ و علامتی برای اصلاح‌طلبان نیامده که به نظر برسد حاکمیت آنها را خودی فرض کرده و اجازه حضور در انتخابات را به آن‌ها می دهد.

وی افزود: فکر می‌کنم انتخابات ۱۴۰۴ هم بهتر از انتخابات ۱۴۰۲ نیست و بنا نیست که مردم شرکت کنند. به نظر میرسد جریان حاکم خلاف نظر رهبری عمل می کند چرا که که ایشان تاکید به مشارکت حداکثری دارند اما آنها دنبال مشارکت حداقلی هستند و بنای اصلاح این امور را هم ندارند. در انتخابات اخیر رهبری روی مشارکت حداکثری تاکید داشتند اما شاهد کمترین مشارکت در طول ۴۵ سال اخیر بودیم.

طباطبایی تاکید کرد: جریان حاکم باید تکلیف خود را با انتخابات روشن و نشان دهد که به این مشارکت راضی هستند یا راضی نیستند، اگر راضی هستند که همین روال را ادامه می‌دهند. اصلاح طلبان هم در خانه‌هایشان نشسته‌اند و زندگی‌شان را می‌کنند و منتظر هستند تا به آن‌ها اجازه حضور داده شود.

او ادامه داد: حاکمیت در حال حاضر اصلاح طلبان را نپذیرفته است، وقتی حاکمیت نپذیرد بنابراین آنها کنار می‌روند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: در جلسات اخیر حزب کارگزاران کاملا مشخص بود که جوانان ناامید هستند، انگیزه فعالیت ندارند و می دانند هرکسی کوچکترین گرایشی با جریان آیت الله هاشمی داشته باشد ردصلاحیت می شود. اصلاح طلبان چه امیدی داشته باشند که چهره‌های‌ آنها وارد میدان می شوند؟

این چهره سیاسی اصلاح طلب افزود: در انتخابات اخیر حتی به اصولگرایان هم فرصت فعالیت داده نشد و افرادی مانند باهنر هم رای نیاوردند، این نشانه قهر مردم است.

او با بیان اینکه اصلاحات تا حاکمیت تغییر رویه ندهد نمی تواند برنامه ریزی دقیق داشته باشد، گفت: اصلاح طلبان فعلا طرحی برای ۱۴۰۴ ندارند مگر اینکه حاکمیت روی خوشی نشان بدهد ولی فعلا این اتفاق نیفتاده است.

این چهره سیاسی در پایان گفت: کارگزاران خارج از چارچوب اصلاح طلبان تصمیمی نمی‌گیرد و هنوز هم در زمینه انتخابات و کاندیداها توافقی نشده است و هیچکس مطرح نیست. در محافل خصوصی اصلاح طلبان گفته می شود خوب است، محسن هاشمی یا اسحاق جهانگیری کاندیدا جریان اصلاح طلب باشند اما هنوز تصمیم قطعی یا رسمی اتخاذ نشده است. اصلاح طلبان چهره های شایسته برای ریاست جمهوری زیاد دارند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار