| کد مطلب: ۱۱۳۸۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد

هشدار؛ موبایل خود را در این نقاط قرار ندهید

درست است که امواج مغناطیسی موبایل به چشم نمی‌آیند، اما به راحتی می‌توانند انواع بیماری ها و عارضه‌ها را برای شما ایجاد کنند؛ از اختلال خواب گرفته تا مشکلات عضلانی و نارسایی‌های مفصلی.

هشدار؛ موبایل خود را در این نقاط قرار ندهید

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ اگر سلامت‌ خودتان و کودک‌تان برایتان همیت دارد، هیچ وقت گوشی تلفن همراه خود را در این ۹ مکان قرار ندهید.

 اگر شما هم جزو افرادی هستید که هرجا دست‌تان رسید، گوشی تلفن همراه خود را می‌گذارید، باید بدانید که بعضی از مکان‌ها برای نگهداری موبایل ممنوعه هستند، چون امواج‌شان می‌تواند آسیب‌های فراوانی برای سلامت به همراه داشته باشد.

در این گزارش مکان‌هایی را که نگهداری موبایل در آنها ممنوع است، معرفی می‌کنیم تا دیگر موبایل خود را آنجا نگذارید و مراقب سلامتی خود باشید. درست است که امواج مغناطیسی موبایل به چشم نمی‌آیند، اما به راحتی می‌توانند انواع بیماری ها و عارضه‌ها را برای شما ایجاد کنند؛ از اختلال خواب گرفته تا مشکلات عضلانی و نارسایی‌های مفصلی و ...

کنار سر یا زیر بالش

سیاری از افراد شب‌ها هنگام خواب، موبایل خود را زیر بالش می‌گذارند تا هروقت آن را نیاز داشتند، کاملا در دسترس باشد، اما کمترین آسیب امواج مغناطیسی موبایل این است که باعث اختلال در خواب و بی‌خوابی می‌شود. همچنین در درازمدت باعث سردرد و سرگیجه می‌شود.

داخل کالسکه کودک

گوشی همراه مشکلات رفتاری مثل بیش‌فعالی و اختلال در کم‌توجهی را در کودکان افزایش می‌دهد.

داخل جیب پیراهن و نزدیک قلب

گوشی موبایل می‌تواند امواج الکترومغناطیسی ایجاد کند که ممکن است در طولانی‌مدت به قلب فشار وارد کند یا بر عملکرد دستگاه‌های پزشکی مثل دستگاه تنظیم ضربان قلب تأثیر بگذارد.

روی شکم زنان باردار

قرار دادن گوشی روی شکم ممکن است جنین را در معرض امواج الکترومغناطیسی قرار دهد که به‌ویژه در دوران رشد خطرناک است.

جیب جلو و پشت شلوار

به صورت طولانی‌مدت موجب ناباروری می‌شود و به سلامتی آسیب می‌رساند. همچنین امواج مغناطیسی موبایل باعث تضعیف استخوان لگن هم می‌شود.

مکان‌های بسیار سرد و گرم

اختلاف دما باعث انقباض دستگاه می‌شود و آسیب زیادی به اجزای موبایل وارد می‌کند. درضمن سرما این قدرت را دارد که باتری موبایل را سریع‌تر خالی کند و به قطعات الکترونیکی آن آسیب بزند.

کنار فر یا نزدیک اجاق گاز

گرمای زیاد برای وسایل الکترونیکی مضر است.

نزدیک پوست

تلفن همراه باکتری‌هایی دارد که با قرار گرفتن روی پوست منتقل می‌شوند. حداقل نیم تا یک سانتیمتر باید فاصله باشد.

در جیب کت یا شلوار هنگام نشستن طولانی‌مدت

نگهداری گوشی در جیب‌های لباس در زمان‌های طولانی (مثل رانندگی یا نشستن در دفتر) ممکن است باعث مشکلات عضلانی و حتی نارسایی‌های مفصلی در ناحیه لگن و ستون فقرات شود.

 

منبع : همشهری آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار